پرش به محتوا
خانه » نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکتها

نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکتها

  • از

از آنجایی که پیدا کردن نام برندهای جدید سخت شده است ، شرکت‌های مانند Kleenex یا Pinterest نام‌های را اختراع کرده‌اند . 6 نوع متفاوت از نام برند وجود دارد که برندها در سراسر جهان از یکی از این انواع انتخاب ‌شده‌اند. به طور تقریبی در حدود 300 میلیون شرکت در سراسر جهان وجود دارد – حتما کمتر از تعداد نام برند وجود دارد. اگر برند زیبا باشد و همراه با تجربه برند عالی باشد ، حتما مشتریان عاشق آن خواهند شد . برند به صورت تدریجی خارج از سازمان منتقل می‌شود ، از طریق مکالمات ، ایمیل‌ها ، وب‌سایت یا بسته‌بندی ، کارت اعتباری یا هدایای سازمان – هر کجا که نیاز باشد.

  • افراد زیادی به خرید محصولات و فناوری‌­های جدید علاقه­‌مند هستند و از تجربه انتخاب چیزهای جدید لذت می­‌برند..
  • بعد این که هرچه توانستید جست‌وجو کردید و به حداقل صد گزینه اسم برای برندتان رسیدید شروع به پالایش و حذف گزینه‌های ضعیف کنید.
  • اسم برای برند – گروه صادراتی آراد برندینگ | روش های صادرات و …
  • منابع تعیین نام و چگونگی ساخت برند جدید در تجربه و مهارت مشاور برند است.

اما این موضوع کاملا واقعیت دارد و اتفاقی است که برای برخی از برندهای جهانی تراز اول مثل کوکاکولا افتاده است. یا مثال دیگر از حساسیت‌های منطقی می‌توان به فروشگاه افق کوروش اشاره کرد که در شهر قم با واکنش‌های منفی علما روبه‌رو شد. به نظر آن‌ها اسم کوروش نمایانگر طاغوت و ظلم ستم است.این مجموعه مجبور شد اسم کوروش را از برند خودش حذف نماید و با همان اسم افق به فعالیت خودش بپردازد.

اهمیت فرایند انتخاب نام درست شرکت ها در چیست؟

تا اینجا با ویژگی‌های یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگی‌های که گفتیم هم باشد. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. بنده برای یک شرکت دانش بنیان که در زمینه تولید ادوات کشاورزی فعالیت خواهد داشت به چند نام مناسب نیاز دارم . سلام.برای یه شرکت تولیدی کاغذ چه اسمی پیشنهاد میکنید که توش کاغذ شبز هم داشته باشه. گروهی دیگر به دلیل انتخاب سریع و بدون فکر اسم شرکت در بلند مدت با مشکل روبرو خواهند شد و به همین دلیل اقدام به ثبت نام دیگر در ادامه روند ثبت می کنند. در دنیای مدرن امروزبا تنوع و خاص بودن کالاها و خدمات، انتخاب اسامی لوکس و منحصربه فرد برای یک کالا یا خدمات مورد توجه فعالان و ارائه دهندگان خدمات موضوعی مهم به حساب می آید .

همچنین بررسی اسم برندهای فعال و معروف در ایران نشان داده است که صدای «ز» در انتهای کلمات هم قدرت بسیاری دارد. بهروز، لندکروزر که در ایران می‌گوییم لندکروز، البرز، چی‌توز، مزمز، بارز، لکسوس که در ایران می‌گوییم لکسوز، همگی نشان از این دارند که صدای «ز» در پایان اسامی برند در ایران پرطرفدار است. طبیعتا هر مالک برندی می‌خواهد قدرتمندترین نام را برای برندش انتخاب کند. اگر می‌خواهید نامی فوق‌العاده برای برندتان برگزینید ابتدا باید بدانید نام‌ها از نظر درجه قدرتمندی چگونه تقسیم‌بندی می‌شوند و سپس با کلیدهای رسیدن به اسم برندهای قدرتمند آشنا شوید. اگرنه مثل بسیاری از دیگر کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار به انتخاب یک نام معمولی بسنده می‌کردید و به سراغ جست‌وجو و خواندن مطلب در این باره نمی‌رفتید. با این وجود باید بگویم ارزش اسم برند بسیار بیش‌تر از چیزی است که حتی تصورش را بکنید.

اسم های برند خاص

در انتها باید به چیزی حدود ۲۰ نام با پتانسیل بالا برسید. در این مرحله درباره این ۲۰ نام نهایی باید تحقیقات برای امکان ثبت قانونی و امکان ثبت دامین برای سایت را بررسی کنید. امیدوارم با به‌کارگیری این اصول بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان برگزینید. حالا که با کلیدهای طلایی انتخاب نام برند آشنا شدید می‌توانید برای برند خودتان دست به کار شوید.

همچنین میتوانید اخبار و آموزش های مارا دراینستاگرام ثبت ونکدنبال نمایید. همانطور که گفتیم پس از ثبت برند باید از نام درخواستی استعلام گرفته شود که این استعلام باید از مراجع قانونی یعنی سامانه اداره مالکیت معنوی صورت بگیرد . نام برند باید از نام های تجاری دیگری که قبلا به ثبت رسیده اند متمایز باشد چنانچه چیزی حدود پنجاه ثبت شرکت درصد شباهت با سایر برند ها موجب رد اظهارنامه علامت تجاری درخواستی می گردد . نام برند نباید از اسامی شناخته شده و مشهور باشد چرا که طبق قوانین موجود ، اسامی معروف قابلیت ثبت نخواهند داشت . مخصوصا وقتی یک برند موفق می‌شود افراد بسیاری شروع به کلون سازی از اسم و رسم آن می‌کنند پس ریسک این موضوع را هم بهتره درنظر بگیری.

در این مرحله شما باید هدف برند و مأموریت برند خود را مشخص کنید. هویت برندتان می‌تواند تاثیر زیادی را در پیدا کردن اسم مناسب شرکت داشته باشد. چشم‌ انداز، ماموریت و ارزش‌ شرکت شما همه‌ی اهداف برند شما را مشخص می‌کند. تا اینجای کار دانستیم که اسم مناسب شرکت چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد. در ادامه‌‌ی کار سعی می‌کنیم گام به گام مراحل ساخت یک نام مناسب شرکت را بررسی کنیم. در نظر داشته باشید اسم انتخابی‌ شما نباید حساسیت قشر خاصی از مردم جامعه را برانگیزد.

به خاطر داشته باشید که آن دسته از اسامی که عکس العمل های منفی در مورد طرز تلفظ، ترجمه، موارد و تصاویر مرتبط به آنها وجود دارند، حذف نمایید. در نهایت دامین های در دسترس را چک کنید و از شرکت کنندگان بخواهید که نام های مشابه این اسامی انتخابی را که به ذهنشان می رسد مطرح کنند. در پایان جلسه را با حداقل سه گزینه برای اسم برند تجاری به اتمام برسانید. شما الان تقریباً با تمام فوت‌وفن‌های انتخاب اسم برند آشنا شده‌اید؛ منتها برای اینکه ایده‌های خفن‌تری به ذهن‌تان برسد، در بخش بعد جدولی داریم که دسته‌بندی انواع نام برند با مثال در آن آورده شده است. شما از طریق انتخاب نامی که معنادار است، می‌توانید تصویر و ماهیت برندتان را به مخاطبان القا کنید. مثلاً کسب‌وکار شما به‌صورت تخصصی در زمینه تولید مواد غذایی سنتی (مثل کشک محلی، سبزی محلی، تنقلات و …) کار می‌کند؛ با انتخاب یک اسم سنتی و اصیل، می‌توانید تصویر خوبی را در ذهن مخاطب خود بسازید.

اسم خاص برند

شما می‌توانید در سایت گوگل ایمیجز همین کلیدواژه‌های انتخابی را تایپ نموده و به عکس‌های بسیار زیادی دست پیدا کنید. سپس تعداد 20 تا 30 عدد از این تصاویر را به صورت رنگی چاپ گرفته و روی یک تابلوی تغییرات شرکت دیواری یا همان روزنامه دیواری خودمان کلاژ نمایید. اما برند معروف اتومبیل شاسی‌بلند کیا با نام اسپورتیج هم برگرفته از واژه اسپرت به معنی ورزشی که کاملاً با طراحی خاص این ماشین مرتبط است.

یعنی اگر شخصی با سوء استفاده از نام یک شرکت تجاری مثلاً با تولید محصول مشابه و وارد آوردن خسارت به شهرت و اعتبار شرکت اصلی، مجبور به پرداخت خسارت مادی و ضرر معنوی به شرکت ثبت شده است. پوما یک برند برتر ورزشی دنیاست که در ابتدا برادران داسلر در سال 1307 شمسی کارخانه ی کفش سازی خود را در کشور آلمان راه اندازی کردند اما سال ها بعد این دو برادر آلمانی از هم جدا شدند. آدولف دالسر همان ابتدا یک نام ترکیبی از اسم و فامیل خود با عنوان آدیداس (آدی+داسلر) ثبت برند تجاری برای کارخانه خود در نظر گرفت و از همان ابتدا نیز موفق بود. نمی توان موارد و استراتژی هایی که استیو جابز برای برند خود بکار گرفته را در این موفقیت نادیده گرفت اما به جرات می توان گفت که انتخاب عنوان تجاری تصویری کمک زیادی به موفق تر شدن این برند نسبت به سایر برندها شده است. نام‌های تجاری اپل، آمازون شامل این دسته هستند که با توجه با اسمشان تصویری در ذهنمان ایجاد می شود. مغز انسان از دو قسمت تقسیم شده قسمت کره ی راست و کره ی چپ.

بنابراین هر اسمی که جذاب باشد نمی تواند اسم خوبی برای برند شما باشد به موجب همین امر انتخاب اسم برند قادر می باشد یک پروسه سخت و دشوار به نظر بیاید. اغلب اشخاصی که کسب و کارشان در مغازه می باشند و یا فروشنده می باشند تمایل به ثبت اسم لاتین برای مغازه دارند. باید توجه داشته باشید که برای ثبت اسم لاتین برای مغاره و یا شرکت باید کارت بازرگانی داشته باشید و ثبت آن مستلزم داشتن کارت بازرگانی می باشد. توجه داشته باشید در صورتی که اسم انتخابی شما حتی معنای لاتین هم داشته باشد باید کارت بازرگانی داشته باشید. ثبت شرکت ایلیا گزینه بسیارخوبی برای انتخاب اسم برند برای شما متقاضی گرامی محسوب می شود.

شما می توانید با تلفیق هر اسمی با اسم خاص ، آن برند را ثبت کنید ، یا بهتر است آن را با نام و نام خانوادگی خودتان ترکیب کنید. در کشور ما انتخاب اسم برند امر مهمی محسوب می شود خصوصاً الان که با پیشرفت جوامع روبرو هستیم و اشخاص زیادی تمایل به ثبت شرکت و آغاز کسب و کار و فعالیت هستند داشتن اسم برند خوب و ثبت آن امر با اهمیتی شمرده می شود. اسم شرکت همانند پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد. در این مقاله شما با مراحل نام گذاری برند آشنا خواهید شد تا نامی خلاقانه و منحصر به فرد برای برند خود انتخاب کنید. از مهم ترین و حساس ترین اقداماتی که باید قبل از ثبت برند و علامت تجاری انجام داد باید به انتخاب بهترین و مناسب ترین اسامی خاص برند اشاره کنیم . اسم برند نشانگر خصوصیات و ویژگی های آن برند بوده که می تواند در آینده باعث ترقی یا پس رفت یک محصول شود.