پرش به محتوا
خانه » معنای نام برندهای معروف دنیا چیست؟

معنای نام برندهای معروف دنیا چیست؟

  • از

اسم‌های توصیفی همچنین برای توصیف مشاغل مؤثر هستند مانند easypay که یک شرکت پرداخت است. یک نام ضعیف حتی می تواند در گسترش کسب و کار شما به بازار های دیگر نیز تاثیر منفی بگذارد. اکثر مردم بر این باور هستند که HTC مخفف نام قبلی این شرکت یعنی High-Tech Computer است، البته این یکی از دلایل است، اما HTC معنای دیگری نیز دارد. Cho و Cher Wang تصمیم گرفتند تا نام شرکت را از حروف اول نام‌های خود انتخاب کنند، بنابر این H، T و C در کنار هم قرار گرفتند و HTC را تشکیل دادند. برند عبارتست از یک نام،علامت،طرح،شکل،رنگ و……که به منظور متمایزنمودن کالاها و خدمات مورد استفاده قرار می گیرد و سبب متمایزشدن کالاها و خدمات یک تولیدکننده با کالاها و خدمات تولیدکننده دیگر و مشابه آن می گردد.

این عدم تشابه را پیش از اقدام به ثبت را به صورت آنلاین می توانید در وب سایت ما استعلام نمایید. استعلام برند قبل از ثبت درصد موفقیت شما در ثبت آن برند را نشان می دهد. با دانستن اینهاست که تازه تصمیم می گیرید اصلا برند ثبت کنید یا نه، شاید اصلا مدارک لازم برای ثبت را در اختیار نداشته باشید. لغت های مبهم تلفظ و املای سختی دارند به خصوص در جذب مخاطب در اینترنت. اما گاهی لغات مبهم شرکت ها موفق می شوند اما نیاز به هزینه و تلاش بسیار برای بازاریابی دارند.

اینها برندهایی هستند که اعتقادات و تجسم دیدگاه بنیانگذارانشان را در خود جای می‌دهند. این نوع اسم‌ها به احتمال زیاد هیچ تصویر درست و واضحی در ذهن مشتری ایجاد نخواهند کرد. اسمی که برای برندتان انتخاب می‌کنید، تبدیل به قسمتی از مجموعه بزرگ‌تر می‌شود. یعنی تمام برند شما اسم آن نیست، برند شما متشکل از اقداماتی است که انجام می‌دهید، رویدادهایی که برگزار می‌کنید، هویت بصری که از خود ارائه پیگیری ثبت تغییرات شرکت می‌دهید، لحنی که در صحبت با مخاطب خود انتخاب می‌کنید، جایگاهی که در آن قرار دارید و … است. نام برند در کرج باید به شیوه ای انتخاب گردد که تلفظ آن بسیار راحت و روان باشد و تمامی قشرهای جامعه بتوانند آن را به راحتی تلفظ کنند. به بیانی دیگر برند نباید تلفظ های مختلفی داشته باشد تا همه اشخاص بتوانند با جست وجو نمودن آن در موتورهای جستجوگر و شبکه های اجتماعی به اسانی آن راپیدا کنند.

مثلا اگر می خواهید برندی را در حوزه مواد غذایی ثبت کنید، میبایست جواز کسب یا جواز تاسیس کارخانه مواد غذایی داشته باشید. لطفا این مورد هم مدنظر داشته باشید که بررسی و استعلام کلیه هزینه های مربوط به ثبت برند رایگان بوده و یه هیچ عنوان هیچ مبلغی در این مورد از شما دریافت نخواهد شد. حال این سوال پیش می آید که هزینه کلیه مراحل ثبت برند چقدر می باشد. ایران مدیر در زمینه آموزش ، پژوهش و مشاوره مدیران، صاحبان مشاغل و کسب و کار ارائه خدمت می کند. مدیریت رهبری، مدیریت استراتژی، مدیریت بازاریابی و کارآفرینی از جمله فعالیت های اصلی ایران مدیر می باشد.

طبقه three – تركيبات سفيدكننده و ساير مواد مخصوص شستشوي لباس؛ مواد مخصوص تميز كردن، براق كردن، لكه‌گيري و سائيدن؛ صابون؛ عطريات، روغن‌هاي اسانس، مواد آرايشي؛ لوسيون‌هاي مو؛ گرد و خمير دندان. طبقه 2 – رنگ، روغن؛ جلا؛ لاك؛ موادضدرنگ زدگي و جلوگيري كننده از فاسد شدن چوب؛ مواد رنگي؛ مواد تثبيت رنگ، رزين يا صمغ‌هاي خام طبيعي؛ فلزات به صورت پودر يا ورق براي نقاشان ساختمان، چاپگرها و هنرمندان. تغییرات مربوط به نشانی رسمیت نخواهد داشت مگر اینکه به ثبت رسیده باشد. برای ثبت یک آرام در دفتر ملی یا منطقه ای در خواست داده می شود که این تقاضا باید شامل فهرستی از کالا ها و خدمات برگزیده آن نشان و بازسازی واضحی از آم با تمام رنگ ها،طرح و نقش های سه بعدی باشد. 11 ثبت برند تجاری – اعداد چه به صورت فارسی و چه به صورت لاتین به تنهایی به هیچ وجه امکان ثبت ندارند. 3 – صفت ها و اسم هایی که بیان گر توصیف می باشند و یا عام هستند به تنهایی قابل ثبت نیستند.

به عبارتی دیگر اگر متمایز کننده محصول یا خدمت شما نباشد قابل ثبت نمی باشد . یکی از مهم ترین ویژگی های برند آن است که باید عامل تفاوت کالا یا خدمت شما از سایرین و رقبا باشد . ویکی‌پدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکی‌مدیا است. برند شامل همه احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی است که به یک نام، طرح و یا نماد گره خورده‌است؛ برند، برداشت مردم و افراد از یک نام و نماد است. مخفف نام ها مانند () و یادتان باشد اگر نام برند شما انگلیسی باشد باید از حروف بزرگ استفاده کنید.

ریسک این نوع نام گذاری آن است که جزو دسته فروش گستاخانه محسوب می شوند. مخاطبان معاصر به مدت ده ها سال با تکنیک های مختلف تبلیغاتی مواجه شده اند و نمی توانند نام های لغوی هوشمند را تشخیص دهند مگر اینکه بسیار ظریف و خلاقانه باشد. در برندسازی، مانند زندگی روزمره، هیچ چیز بدتر از جناسی نیست که باعث توجه شما به موارد زیاد شود. نشان دهنده برند قوی که بزرگتر از صرف ارائه کالا و خدمات هستند، می باشد و اغلب سنگ بنای جایگاه یابی یک برند هستند.

اگر نامی که انتخاب می‌کنید معنی خوبی نداشته باشد، مردم هم حس خوبی به آن پیدا نمی‌کنند. وقتی حس خوبی نسبت به چیزی نداشته باشی، نمی‌توانی به طرف آن بروی. بنابراین طبیعی است که مردم به سراغ نام‌های بد نمی‌روند و ترجیح می‌دهند به برندهای خوش‌نام‌تر مراجعه کنند. وقتی برای محصولات و خدمات خاص خود نام تجاری در نظر نگیریم، نمی‌توانیم مخاطبین هدفمان را به سمت خود بکشیم. اگر نام مشخصی داشته باشیم، افراد برای پیدا کردن ما پیگیر آن نام شده و در نهایت به ما می‌رسند. هر خدمت یا محصولی برای اینکه در ذهن مردم باقی بماند، نیاز به یک نام و شکل مشخص دارد.

  • مثل شرکت «تِسلا موتورز»که داستان اسرارآمیز زندگی دانشمند بزرگی همچون «نیکولا تسلا» را به محصولات خود گره زد و با این کار هم از شهرت جهانی او استفاده کرد و هم در اذهان عمومی خود را به‌عنوان برندی پیشرو و نوآور معرفی کرد.
  • برندکده یکی از جامع‌ترین منابع ایرانی برای برندهای پوشاک داخلی و خارجی است و می‌تواند به شما در پیدا کردن برند پوشاک مورد نظرتان کمک کند.
  • با یک برنامه ریزی مناسب و دریافت مشاوره حقوقی از کارشناسان آراز ثبت بهترین تصمیم را بگیرید و بر چالش نام گذاری موثر غلبه کنید.
  • تغییرات مداوم و پایدار در صنعت و کسب و کار، خود مستلزم ایده های خلاق و بدیع می باشد تا برند ها بتوانند حضور خود را در بازار آغاز کنند و به رشد خود ادامه دهند.از این رو شناخت ویژگی های یک برند خوشنام بسیار حائز اهمیت است.

هنگامی که به هویت بنیادین برندتان پی بردید، نوبت این است که رقبا را تجزیه‌ و تحلیل کرده و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چیست؟ تفاوت شما با رقبایتان می‌تواند برای انتخاب اسم برند به دردتان بخورد. متقاضیان به جهت ثبت برند تجاری شان ملزم به پیروی از شرایط انتخاب نام برند می باشند تا نام درخواستی قابلیت ثبت پیدا کند و مورد تایید قرار بگیرد . انتخاب اسم برند یک اصل اساسی برای هویت دادن به محصول یا نوع خدمت شما می باشد که باید با دقت کامل و در نظر گرفتن تمامی قوانین و شرایط مورد انتخاب قرار گیرد . شما الان تقریباً با تمام فوت‌وفن‌های انتخاب اسم برند آشنا شده‌اید؛ منتها برای اینکه ایده‌های خفن‌تری به ذهن‌تان برسد، در بخش بعد جدولی داریم که دسته‌بندی انواع نام برند با مثال در آن آورده شده است.

نرم افزار Crm چیست و ۱۱ اشتباه بزرگ در زمان انتخاب آن

قبل از اینکه چند نمونه نام تجاری برای کار خودتان کاندید کنید، بهتر است تحقیقی درمورد نامهای تجاری که رقیبانتان انتخاب کرده اند داشته باشید. شباهتهای بین برندهای مختلف را مشخص کنید و سعی کنید نام انتخابی شما شبیه به آنها نباشد. جدا از سادگی، نامهای تجاری باید جالب هم باشد تا بتواند سروصدایی ایجاد کرده و مردم را به برقراری ارتباط با آن مشتاق سازد.

نام برند ها

خلاقیت و نوآوری در نام‌گذاری محصول یا خدمت بسیار مهم است اما باید به نحوه تلفظ کلمه نیز توجه شود. بسیاری از مصرف‌کنندگان توانایی تلفظ نام‌های خلق‌شده را ندارند. در پایان باید حدود 8 ثبت شرکت در تهران تا 12 نام در لیست کوتاه خود قرار دهید. اینها باید نام هایی باشند که بتوانند از بین بقیه اسامی امتیاز بهتری نسبت به آیتم های مدنظر کسب کرده باشند.

باید معنی خوبی داشته باشد

یعنی نام یا علامت تجاری که قصد ثبت آن را دارید نباید قبلا ثبت شده باشد. حتی مشابه آن هم نباید باشد که به نوعی گول زننده باشد و ذهن عموم را به اشتباه بی اندازد. معمولا تولید کنندگان به ثبت برند دوم و ثبت برند سوم رو آورده اند. شما بعد از ثبت برند می توانید آن را بروی محصولی که در حوزه کاریتان است درج کنید و از حمایت قانونی برای محافظت از کپی برداری استفاده نمایید. امروزه بیشتر صاحبین کسب و کار برای خود برند داشته اند که به ندرت اسمی پیدا می شود که قبلا ثبت نشده باشد و باید به اسم های خاص و جدید رو آورد. اگر برندی که می‌خواهید ثبت کنید مربوط به خودتان باشد، در گروه برندهای شخصی قرار می‌گیرد.

شرکت های نوبنیاد بایستی توجه داشته باشند که اولین قدم در موفقیت آنها حس اعتمادی است که در مصرف کننده ایجاد می کنند و این حس با ثبت برند و نشان تجاری می تواند در سریع ترین زمان ممکن در جامعه هدف ایجاد شود. همچنین بیشتر شرکت هایی که قصد اعطای نمایندگی دارند و بدین روش می خواهند تعداد شعبات شرکت خود را افزایش دهند بایستی این مهم را در نظر بگیرند که ثبت برند اولین اولویت آنها در دستیابی به موفقیت و گسترش فعالیت شان است. پس از یک ماه در صورتی که هیچ اعتراضی از طرف شخص ثالث صورت نگرفت، شما می توانید اصل مدارک را به اداره ثبت برند به صورت فیزیکی تحویل دهید. توجه داشته باشید اگر در طبقه ای که قصد ثبت برند در آن را دارید برندهای مشابهی پیش از این ثبت شده باشند برند پیشنهادی شما رد خواهد شد. با استعلام برند قبل از ثبت در وب سایت ما، می توانید به راحتی و بدون صرف زمان یا هزینه، از وجود یا عدم وجود مشابهت در برند پیشنهادی خود با سایر برندهای ثبت شده تا به حال اطمینان حاصل کنید.