پرش به محتوا
خانه » راهنمای کامل انتخاب اسم برند نام تجاری و انتخاب اسم شرکت

راهنمای کامل انتخاب اسم برند نام تجاری و انتخاب اسم شرکت

  • از

یک برند می تواند دارای نام هنری باشد که با آن می تواند خود را در مارکت ماندگار سازد . اگر می خواید برای مغازه خود اسمی خاص را انتخاب کنید باید بر اساس نوع فعالیت خود و عرضه محصول در آن اقدام به انتخاب نام مناسب کنید . در این بین افرادی که در حوزه های مختلف اقدام به فعالیت و افتتاح مغازه کرده اند به دنبال نامی خاص برای مغازه خود کرده اند . جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود داره.

پیش از این گفتیم که بهتر است نام تجاری خود را محدود به چیز خاصی نکنید. اما این بدان معنی نیست که نامی تصادفی یا مبهم برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید. مهم‌تر از همه اینکه ثبت برند تجاری انتخاب یک نام تجاری کوتاه باعث می‌شود مصرف‌کنندگان آن را راحت‌تر یادآوری کنند و به خاطر بسپارند. این امر به طرز شگفت‌انگیزی در مبارزات بازاریابی به شما کمک خواهد کرد.

سایت پیشنهاد نام برند انگلیسی

پس توصیه می‌کنیم اگر اسم مخفف شده‌ی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر این‌صورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید. در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینه‌های گزاف و بالایی دارد. از گذشته تا الان فرمول‌ها و روش‌های مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است. تعداد زیادی از این روش‌ها توسط گروه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های معتبر ابداع شده است.

انتخاب نام دامنه مرتبط با کسب و کار

برای مثال شاهین و عقاب شخصیت‌های حیوانی مناسبی برای برندهایی با کهن‌الگوی جنگجو هستند. چه در اساطیر یونایی، رومی، مصری و همین طور اساطیر ایرانی هنوز فرصت‌های بی‌نظیری وجود دارد که برای برندسازی نادیده گرفته شده است. برند مشهور اپل نمونه خوبی از استعاره بر اساس کهن‌الگوها برای انتخاب نام برند است. حدود ۴۰ سال پیش زمانی که استیوجابز تصمیم به تولید کامپیوترهای کوچک و شخصی گرفت ایده‌ای متمایز داشت.

دسترسی به بهترین موقعیت‌های کاریابی و مشاهده فرصت‌های استخدام معتبرترین سازمان‌های ایران از جمله مهم‌ترین مزیت‌های سایت کاریابی جاب ویژن است. در انتها باید به چیزی حدود ۲۰ نام با پتانسیل بالا برسید. در این مرحله درباره این ۲۰ نام نهایی باید تحقیقات برای امکان ثبت قانونی و امکان ثبت دامین برای سایت را بررسی کنید. امیدوارم با به‌کارگیری این اصول بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان برگزینید.

و حاوی دیتابیسی کامل از اسامی مناسب برای انواع سایت ها می باشد. 2- تحقیق بازار انجام دهید و رقبای فروشگاه آنلاین خود را شناسایی کنید. استفاده کنید و نظرات اطرافیان خود را نیز دریافت کنید و سپس بر روی توصیه های آنها نیز شروع کار کنید.

روی نام شرکت که چندسیلابی است زیاد وقت صرف نکنید چون خیلی مهم نیست. اعتقاد بر این است که نقش نام تجاری شبیه به به یک فانوس دریایی است که پرتوهای نور آن جهت حرکت مشخصی را برای کشتی ها تعیین می کند. به بیان دیگر نام های تجاری همانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند بر اساس آن جهان را به مکان بهتری برای زندگی انسان تبدیل کنند. بر اساس این تعبیر مدیریت نام تجاری عبارت خواهد بود از یک تیم متشکل از مدیران ارشد که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند وقت و تلاش بسیاری را صرف کنند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

  • یادتان باشد در تجانس آوایی مهم‌ترین بخش صدا است و نه املای حروف.
  • همچنین بررسی اسم برندهای فعال و معروف در ایران نشان داده است که صدای «ز» در انتهای کلمات هم قدرت بسیاری دارد.
  • در ادامه نکات مهمی را در مورد این فرآیند به شما آموزش داده و چند ابزار رایگان و پرکاربرد را معرفی می‌کنیم.
  • برای بررسی اسم‌های مشابه و استعلام اسم شرکت می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید.
  • همه‌ی دوستان، شرکا و همکاران خلاق خود را در جایی دعوت کنید و از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم شرکت شما نظر دهند.

اما در کل پیشنهاد می شود که آینده نگر باشید و چنین محدودیت هایی را بر کسب و کار خود اعمال نکنید. زاپوس که از واژه اسپانیایی زاپاتوس میاد و معنی کفش می دهد و هولو که شرط میبندم این را نمیدانستید؛ در واقع یک اصطلاح چینی است. نام های تداعی گر تلاش می کنند معانی خیالی روی برندشان بازتاب بدهند. آمازون که در آمریکای جنوبی واقع شده، بزرگترین رودخانه جهان است.

بسیار عالی واقعا مقاله رو به موقع مطالعه کردم مدتی درگیر انتخاب اسم برای کسب و کار جدیدم هستم، مرسی تیم نوین که همیشه کامل مقاله را ارائه میدین. برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید پیگیری ثبت تغییرات شرکت با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. خوبی این روش (ارسال انبوه ایمیل) کم‌هزینه بودن آن است. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی صحبت کنیم.

پس از یافتن نام تجاری چه باید کرد؟

این اسامی به خوبی ترکیب شدند و می توانند خوب به خاطر سپرده شوند. به خاطر این موضوع که پیدا کردن کلمات واقعی سخت است، شرکتهایی مثل کلینکس و پینترست با حذف حروف کلمات موجود، اسمی جدید اختراع کردند. اسامی اختراع شده می توانند خیلی منحصر به فرد باشند اما اگر به اندازه کافی دقت نکنید ممکن است شبیه اسامی داروها به نظر بیایند یا حتی بدتر از آن اسم یک مبل لوازم خانگی ایکیا باشد.

با این روش برند شما با دو پسوند قوی و پر استفاده در اختیارتان قرار می‌گیرد و هر زمان که اراده کنید می‌توانید فراتر از مرزهای داخلی به ارائه خدمات بپردازید. با توجه به منطقه ای که قرار است شما کسب و کارتان را انتخاب کنید استفاده از نام مناطق شهری، يا نام شهرها ویا دیگر لیست ها به شما پیشنهاد میشود. شاید رستوران شما در ساختمانی واقع شده باشد که تاریخچه‌ی جذابی داشته باشد. اگر از یک کارخانه قدیمی استفاده می‌کنید، ممکن است اسم رستوران خود را Old Mill Pub بگذارید. به عنوان مثال، رستورانی در نیوانگلند وجود دارد که در اتاق دیگ بخار سابق یک کارخانه کفش سازی قدیمی واقع شده است.

علاوه بر این پیشنهادات می توانید از لیست اسامی خاص برای برند، اسامی لوکس، اسم های خاص هنری خارجی، اسامی خاص در لغت نامه دهخدا و صفت‌ هایی که می ‌توانند خدمات شرکت شما را بیان کنند استفاده نمایید. در واقع این صفت ها باید بیان کننده ی آن کیفیتی باشند که دوست دارید مشتری های شما با استفاده از خدمات و یا محصولات شرکت شما درک کنند. پس ابتدا مجموعه ‌ای از کلماتی که به نوعی به کسب‌ و کار شما مربوط هستند را تهیه کرده و سپس سعی کنید از میان این مجموعه و از کلمات و توصیفات جمع آوری شده اسم مناسبی را انتخاب کنید.

سلام آقای ابراهیم؛ من فکر میکنم اسمای بهتری هم هست که همه مخاطبا بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و نوشتنش هم ساده باشه. راستش ماندلا یک چهره سیاسیه بیشتر که فعالیت‌های ضد آپارتاید انجام می‌داده. برای همین برای یک خیریه فکر نمی‌کنم اسم مناسبی باشه. حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید ثبت شرکت رو همون اول در گروه‌های کوچکی از افراد مختلف تست می‌کردید مشخص می‌شد تلفظش سخته. زیاد حساس بودن یعنی هیچ وقت تست نکنید، ۴ ماه بگذره، بر فرض اسم عالی هم انتخاب کنید بعدش متوجه بشید که محصولتون مشکل اساسی داره در صورتی که بدون زیاد حساس بودن روی اسم زودتر هم میشد از این مرحله رد شد.

با حدود 300 میلیون ، پیدا کردن یک نام برند از داخل فرهنگ لغت واقعا سخت است. نام برند مخفف ، نامی است که دل “نام برند توصیفی” بیرون آمده است. آیا من باید نام واقعی خود را به عنوان نام برند استفاده نمایم یا از یک نام دیگر استفاده نمایم.