وقتی یک شرکت تولید کننده مواد شیمیایی صنعتی برند خاصی را به نام خود به ثبت می رساند دیگر هیچ شرکتی فعال در زمینه موارد مذکور در طبقه اول مجاز به ثبت برند مشابه به آن نیست. اگر اعتراضی به صورت رسمی به ثبت برند صورت گرفت که برند پیشنهادی مجددا مورد کارشناسی قرار می گیرد اما اگر در این مدت اعتراضی ثبت نشد، پیغامی مبنی بر ثبت برند بلامانع است دریافت خواهید نمود. استعلام آنلاین از طریق مراجعه به وب سایت موسسه ثبت کاج پیشنهادی است که بدون صرف هزینه اضافی این کار را برای شما تسهیل می کند برای استفاده از سامانه استعلام آنلاین برند قبل از ثبت به هیچ گونه تخصصی نیاز ندارید. با توضیحاتی که در بالا در مورد ثبت برند و مراحل مختلف اون دادین متوجه شدم که در این زمینه متخصص هستین، چون ما قبلاً با 3 تا شرکت ثبتی قرارداد ثبت برند بستیم اما متاسفانه با وجود اینکه پول زیادی از ما گرفتن ولی در نهایت نتونستن برن مارو ثبت کنن.
این تصویر در تلاش است تا افکار و اساس شرکت ، عقاید و ویژگی های محصول را به مشتریان القا کرده و از هویت و فرهنگ آن شرکت و یا فرد دفاع نموده و آن را به شهرت برساند . ثبتین (واحد ثبتی شرکت رسا) افتخار دارد با بیش از ۱۲ سال تجربه موفق در زمینه ثبت برند و ثبت شرکت، به مشتریان خود کمک کند تا مالکیت های معنوی و فکری خود را محافظت کنند. برند یا نام تجاری همان نشان و علامتی است که به شکل فارسی یا لاتین در فعالیت های اقتصادی شرکت استفاده می شود. ۴-در این مرحله باید اظهارنامه را به اداره داد و مسئول اداره بعد از بررسی پیشنویس باید آگهی را امضا کرده و به ماشین نویسی ارجاع نماید و پس از تحریر گواهی توسط مسئول امضاء و در دفاتر قانونی ثبت علامت تجارتی ثبت خواهد شد. از زمانی که اظهارنامه توسط ما به ادارهی مربوطه ارسال میشود، ۳۰ تا ۴۰ روز کاری و جهت آگهی نوبت اول و ۲.۵ ماه جهت دریافت گواهینامه ثبت برند زمان لازم است.
- برند یا نام تجاری که برای محصولات و خدمات یا شرکت ها اطلاق می شود، نامی است که محصولات و خدمات و شرکتها را از سایر شرکت ها متمایز می کند.
- اگر برند دو بعدی و یا سه بعدی است میبایست که در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه گردد.
- ما در موسسه کاج صدها برند را برای مشتریان خود ثبت رسانده ایم، افتخار می کنیم که بتوانیم در مسیر برندسازی کسب و کارتان در کنارتان باشیم.
- مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آنها گمراه کند.
- با ثبت برند یا علامت تجاری و رسیدن به مفاهیم و تعهدات برند شرکت به موفقیت مورد نظر خود دست پیدا کرده است و از این پس به دنبال برنامه هایی برای توسعه و افزایش بهره وری شرکت خود و توسعه دادن مفهوم برند شرکت خود بر می آیند.
مراحل ثبت برند تجاری با ورود به سایت اداره مالکیت معنوی آغاز می شود. با این کار شما اظهارنامه لازم برای نام تجاری خود پر کرده و اسناد را بارگذاری خواهید کرد. این مرحله به این دلیل وجود دارد که اگر فردی به هر علتی ادعایی حقوقی در باره برند شما داشت، بتواند ادعای خود را به گوش مسئولین برساند و در صورت امکان آن را ثابت کند. بعد از این مرحله، تایید یا عدم تایید برند را با شما در میان خواهند گذاشت. با ثبت علامت تجاری شما می توانید در صورت موفقیت در بازار خودتان و بخصوص معروف شدن برند کارتان اقدام به تفویض اجازه استفاده از برند و علامت تجاری خود به اشخاص ثالث مورد اعتماد خود شده و با توجه به سهولت انجام اینکار از این طریق نیز بازار و سود خوبی برای خود بدست آورید .
هزینه ثبت اظهارنامه
یک کسب و کار به محض معرفی یا رشد همیشه میتواند در در معرض سرقت نام و برند خود قرار بگیرد. وقتی برای ثبت علامت تجاری اقدام می کنید، این گواهی در وجه شخص شما صادر می شود. بنابر این، اگر می خواهید کسی از شرکا یا آشنایان شما از جانب شما فعالیت اقتصادی انجام داده و روی تولیدات خود علامت تجاری شما را بزند، شما یک جواز به ایشان می دهید که به آن گواهی علامت تجاری می گویند. با وجود گواهی علامت تجاری، مشکلی ثبت شرکت در تهران از لحاظ قانونی برای شریک شما به وجود نخواهد آمد. به طور حتما شرکت و یا سازمانی که برند شود، پولدار هم می شود و این دو رابطه بسیار نزدیکی با همدیگر دارند. این کار باعث می شود که به صورت رسمی و حرفه ای کار خود را شروع کنیم و زمانی که مشتریان با ما ارتباط بگیرند و ثبت علامت تجاری ما را ببینند به راحتی درک می کنند که با یک شرکت حرفه ای و متخصص در حال ارتباط هستند و بسیار راحت به ما اعتماد می کنند.
تغییرات شرکت با آگهی دعوت ، تغییرات شرکت در غیاب اعضا ، تغییرات شرکت با انحصار وراثت
برای راهنمایی و مشاوره تخصصی رایگان ثبت برند تجاری ، ثبت شرکت ، ثبت لوگو و علامت تجاری ، رتبه بندی شرکت با کارشناسان ما تماس بگیرید. مراحل ثبت برند با انتخاب یک عنوان مناسب شروع می شود و به این ترتیب ادامه پیدا می کند. ثبت برند مواد غذایی یکی از مواردی است که دولت آن را واجب دانسته و تجارت هر نوع ماده ی خوردنی بدون ثبت کردن یک برند کاری کاملا غیر قانونی بوده و متخلف باید انتظار برخورد کاملا جدی را داشته باشد. در فارسی واژه برند معمولا برای اشاره به محصول یا خدمتی به کار میرود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد.
برند تجاری در یک بازه ده ساله قابل استفاده است و در این مدت صاحب برند تنها فردی است که می تواند از مزایای آن استفاده کند. اگر با گذشت ده سال هنوز به تجارت با این برند تجاری ادامه می دهید باید آن را تمدید کنید. معمولا یک بازه زمانی شش ماهه به صاحب برند داده می شود تا برند تجاری خود را تمدید کند. بعد از آن سایرین می توانند برای گرفتن این علامت تجاری درخواست دهند و یا صاحب قبلی آن باید از اول برای ثبت آن اقدام کند. پس از این مرحله در خواست متقاضی در کارتابل قرار گرفتن درخواست در کارتابل کارشناس تغییرات قرار کرده و تمامی مدارک و متن درخواست مورد بررسی سازمان قرار می گیرد.
همچنین علامت تجاری می تواند اساس انعقاد یک موافقت نامه اعطای نمایندگی فروش نیز باشد . شهرت یک علامت تجاری و برند شدن کالا و محصولات و خدمات شما باعث می شود موسسات مالی و بانک ها نیز در اعطاء تسهیلات و خدمات مالی به شما تمایل بسیار بیشتری داشته باشند و در این کار نیز توفیق زیادی کسب نمایید . یکی از موارد مهمی که شما باید در آن با احتیاط عمل کنید، انتخاب کلاس یا دسته موضوعاتی است که محصولات یا خدمات شرکت شما در آن دسته خواهند بود.
به عنوان مثال، دیگران به راحتی میتوانند از محصولات آنها سواستفاده کرده بدون آنکه دارندگان و صاحبان اثر بتوانند حق پیگیری داشته باشند. نام انتخاب شده باید دارای مفهوم مناسب بوده، به راحتی تلفظ شده و تکراری نباشد. تبصره 2- در صورت رد اعتراض در كميسيون، هزينه رسيدگي به اعتراض، قابل استرداد نخواهد بود.
نقل و انتقال برند با توجه به قانون مالکیت صنعتی به دو نوع اختیاری و قهری تقسیم می شود. عنوان و یا نام علامت می تواند فارسی ، لاتین و یا ترکیبی از کلمات و حروف فارسی و لاتین باشد. استفاده از نام های چند سیلابی و ترکیبی شانس بالایی برای ثبت دارند.
۱- در مرحله اول متقاضی باید تقاضانامهای به گونه نمونه پیوستی و اظهارنامه ثبت علامت تجارتی کامل شده مربوط به تجدید علامت به اضافه گواهی تجدید ثبت علامت خریداری شده از دایره فروش اوراق بهادار را به مسئول اداره مالکیت صنعتی ارائه دهد. ۱۱- با واریز هزینه انتشار بعد از ۳۰ روز مجددا پیامکی برای پرداخت هزینه های روزنامه دوم اعلام می شود که باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. ارائه نامه درخواست جهت ثبت بین المللی علامت خطاب به اداره ثبت علائم تجاری با درج اسامی کشورهای مورد نظر. پس از حضور در بازار پر رقابت و کسب شهرت و محبوبیت لازم، در صورت نداشتن برند اختصاصی، رقبا میتوانند بهراحتی با جعل نام برند شما و ارائه دادن محصولات یا خدمات بیکیفیت، تمام زحمات چندین ساله شما را از بین ببرند. در این مطلب قرار است به بررسی بیشتر برند، نحوه ثبت آن، شرایط و قوانین و البته مراحل انجام این کار، بپردازیم.
در واقع با ثبت علامت تجاری می توان جلوی برخی از سوء استفاده های احتمالی را گرفت، زیرا اگر برند ما به صورت رسمی و قانونی ثبت نشده باشد هر شخص و یا سازمانی می تواند از محصولات و خدمات ما استفاده کند و آن را به نام خود معرفی کند. هر فعال اقتصادی برای محصولات یا خدمات خود باید نامی را به عنوان برند یا علامت تجاری خود انتخاب کند تا مشتریان بتوانند محصول یا خدمات شما را از رقبایتان متمایز نمایند. اولین گام قبل از شروع هر فعالیت، تولید یا خدمات انتخاب نام تجاری و ثبت آن برای جلوگیری از کپی برداری سایرین می باشد. همواره پیش از آنکه اقدام به برندسازی نمایید، برند خود را ثبت نمایید. برای اینکه بتوانیم یک برند مناسب با فعالیتمان ثبت نماییم، باید اطلاعاتی از نحوه طراحی برند، انتخاب رنگ برند، نحوه ثبت برند و مراحل ومدارک مورد نیاز برای ثبت برند داشته باشیم. چنانچه پرونده شما دچار نقص باشد رفع نقص میگردد و در آخر پرداخت مبالغ دولتی به ادره مالکیت صنعتی با گذر مدت زمان مقرر و انتشار آگهی ثبت برند وکیل پرونده ثبت علامت شما به اداره رفته و تشکیل پرونده می دهد و آگهی تقاضای ثبت برند را تحویل می گیرد .