بسیاری از شرکت در طول مدت زمانی حدود ۶ ماه بیشاز ۳۰۰۰ اسم مختلف را بررسی میکنند. به هر حال سعی کنید اسمی انتخاب کنید که نوشتار ثابتی داشته باشد و به راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند. اسمهای مخخف یکی دیگر از موضوعاتی است که بسیاری از شرکتها به سراغ آن میروند. البته این نمونه اسم گذاری هم پیشنهاد نمیشود مگر در شرایط خاص.
- دارا بودن یک نام مناسب برای شرکت مهندسی باعث پیشرفت و نیز بالا رفتن سطح خدمات رسانی و شهرت یک شرکت فنی خواهد شد .
- به عنوان مثال، رستوران معروف Nobu در نیویورک به نام مالک سرآشپز آن، Nobu Matsuhisa نامگذاری شده است.
- لیست کامل اسامی ممنوعه را در سایت ثبت برند میتوانید ببینید.
- خیلی توضیحات خوب و کاملی نوشتین من فرم استعلام برند رو پر کردم ممنون میشم اگر همکاراتون بررسی کنن و به من اطلاع بدین شانس ثبت شدن این اسم برای من چقدر است.
- در حالیکه این موارد ظاهرا طولانیتر از نامهایی مانند اپل یا نایک هستند همچنان پایینتر از این برندها قرار دارند.
نام تجاری یا همان برند پس از فروش محصول یا خدمات تنها موردی است که در ذهن مشتریان نقش می بندد و باعث می شود در خرید های بعدی محصول شما را انتخاب نمایند . چگونه میخواهید اسم برند شما اجرا شود؟ اسم برند خود را کجاها استفاده میکنید؟ ( بر روی بستهبندی، روی محصولات و ویدئو و ….) چه قوانینی را باید رعایت کنید؟ و … . دستور کار شما باید کامل باشد به طوری که پاسخ تمام پرسشها در مورد خلاقیت، کیفیت، نوآوری، مشتریمداری، کارایی، اخلاقمداری و حرفهای بودن و … مشخص باشد.
پس باید در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت شاید در نگاه اول مهم نباشد اما در موفقیت یک برند نقش ویژهای دارد. این کار برای تهیه یک لیست بزرگ اولیه انتخاب اسم برند کمک شایانی مینماید. یک سایت انتخاب اسم برند به خوبی از تمامی ویژگیهایی که یک اسم برند باید داشته باشد اطلاع دارد و نام برند را مطابق با این ویژگیها انتخاب میکند.
یک کاغذ و قلم بردارید و از قوه خلاقیت خود کمک بگیرید و هر اسمی را که به نظرتان مناسب برند شماست بر روی کاغذ یادداشت کنید. در نهایت چندین اسم را کاندید کرده و با نظرسنجی از چندین نفر بهترین اسم را برای برندتان انتخاب کنید. اگر هم زمان کافی ندارید یا خودتان به تنهایی نمیتوانید راجعبه انتخاب اسم برند تصمیم گیری کنید، بهتر است از یک سایت انتخاب اسم برند کمک بگیرید. ثبت شرکت و خلق یک برند تجاری خیلی فراتر از یک نام برای برند است؛ ولی واقعیت این است که گاهی اوقات انتخاب اسم بد و نادرست برای برند، همه زحماتی که برای تولید محصول باکیفیت و ماندگار کشیدهاید را از بین میبرد. حتی گاهی اوقات اسمی که انتخاب میکنید برای کشور خودتان مناسب است ولی نمیتوانید محصولاتتان را به کشورهای انگلیسی زبان یا مثلا عرب زبان صادر کنید. من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون بلوط هست.
یادتان نرود هیچ وقت کلماتی که ممکن است به شکلهای مختلفی نوشته و خوانده شوند یا چند معنی داشته باشند را انتخاب نکنید. چون ممکن است کسی متوجه عبارتی که پشت آن پنهان شده است، نشود و اصلا هیچ حس خاصی به مخاطب ندهد. فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نامهای لاتین توجه کنید. با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم. به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود.
کارکنان جهاد کشاورزی
در صورتی که برند متمایز کننده کالا ، خدمات مربوطه نباشد ، امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت . انتشار مطالب این وب سایت فقط با لینک مستقیم به آن مجاز است. در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد ، ، و قانون تجارت الزامی است. تخصیص عین نام با همان زبان و با رسم الخط فارسی به شعبات و نمایندگی های شرکتهای ثبت برند تجاری خارجی ممکن می باشد. استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد. استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نام های پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد.
در ایران هم نام برند آب معدنی دماوند که به اقتباس از نام قله مرتفع ایران یعنی قله دماوند گرفته شده است، در این گروه از اسامی جای میگیرد. ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره ثبت شرکت ها الزامی است. با مشاهده یک برند و نام آن در سال های آینده باید تمام ویژگی های خاص آن محصول برای افراد نمایان شود و با شهرت آن بتوان به محصول پی برد . اگر در انتخاب نام برند اشتباهی انجام شود و یا نام درستی را برای برند انتخاب نکنید در آینده با مشکلات عدیده ای برخورد خواهید کرد . در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد.
به شما توصیه میکنیم که در مدت پیدا کردن اسم مناسب یک کاغذ و قلم به همراه داشته باشید تا اسمهایی که بهطور اتفاقی به ذهنتان میرسد را یادداشت کنید. هنگامی که صحبت از موفقیت یک شرکت یا برند میشود قطعا موضوعات ریز و درشت زیادی باعث این موفقیت شده است. از تلاشهاش شبانه روزی مدیران گرفته تا انتخاب صحیح یک اسم برای آن برند و یا شرکت.
نامها حتی میتوانند برند شما را حرفهای یا غیرحرفهای بازتاب دهند. اسمهایی مثل اپل تمایز و خاص بودن را بازتاب میدهند و اسمهایی مانند BlueHost کاملاً نشان میدهند که این کسبوکار به شکل تخصصی در زمینه ارائه خدمات هاستینگ فعالیت دارد. دیگر مثل روز روشن است که توجه به قوانین search engine optimization میتواند روی رتبهی سایت و البته فروش بیشتر تاثیر بگذارد؛ پس ترجیحاً نامی را انتخاب نکنید که سئو کردن آن، زمان و هزینۀ زیادی نخواهد. شما باید نامی را انتخاب کنید که متمایز از آنها باشد و در ذهن سبقت بگیرد. مثلاً من خودم 1000 ثبت شرکت تا لباسفروشی با نام پرنس و پرنسس میشناسم؛ پس این نام اصلاً برای فروشگاه پوشاک خوب نیست و بهتر است اسم خلاقانه و جدیدتری پیدا کنم.
استخدام معلمان طرح مهرآفرین
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بی ثبت، متقاضیان ثبت شرکت از هیچ یک از قواعد انتخاب اسم برای اشخاص حقوقی مطلع نیستند. نتیجه این موضوع هم انتخاب اسامی میشود که در اداره ثبت شرکتها مورد رد قرار میگیرد. انتخاب اسم برند از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به محض انتخاب اسم، قرار است برند شما همیشه با آن نام شناخته شود. به جز این موضوع اسم برند جزو اولین مواردی است که در برند شما میتواند دیده شود.
امروزه دنیای مد و طراحی لباس با شتاب پیش می رود و اگر بخواهید در کنار فناوری های طراحان لباس گام بردارید، باید ثبت برند طراحی لباس را با جدیت پیگیری کنید. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروزه دنیای مد و طراحی ثبت تغییرات شرکت لباس با شتاب پیش می رود و اگر بخواهید… پس زمانی که نام تجاری خود را انتخاب میکنید طراحی لوگوی خود را نیز در نظر داشته باشید. به عنوان مثال تصور کنید که شرکت تازه تاسیس شما برروی امنیت اینترنت تمرکز دارد.
شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکتهای بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است. پس میتوانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید. اولین موتور جستجو که تخصصی برای انتخاب نام دامنه است، «نیممش» یا چشمه اسم، نام دارد. شما در این موتور جستجو میتوانید کلیدواژه انتخابی خود را وارد نموده و با انتخابهای قابل ثبت دامین خود مواجه شوید. انواع و اقسام دامنهها از داتکام گرفته تا داتاورگ، داتکو و تغییراتی که خود سایت برای شما انجام میدهد را نشان میدهد.