کاترین یک شکل انگلیسی از نام یک قدیس در اسکندریه بود. از همان روزها صفت پاکی و پاکدامنی را به این فرد دادند. بر اساس گفتههای کتاب پیدایش او در ابتدا سرای نامیده میشد (احتمالا به معنی ” ستیز ” در زبان عبری )اما نام او توسط خداوند به نشانه برکت و فرخنده بودن به سارا تغییر پیدا کرد.
- البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آنها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند.
- ما نظر شما رو تایید میکنیم تا اگر کسی پیشنهادی داشت به شما کمک کنه.
- نشانه های جغرافیایی می توانند برای انواع زیادی از محصولات تولید شده در منطقه خاص به کار روند.
- اگر به عنوان نام دختر به کار رود به صورت Gerry نوشته خواهد شد.
- یک شرکت تولید کننده چای، نام برند خود را Skinny-Me-Tea گذاشت.
- با این حال برای انتخاب اسم برند، روشهایی وجود دارد که چند نمونه از آنها را با هم مرور میکنیم.
انجام دهید ، پس حتی در ثبت برند نیاز به وکیل ندارید ، مگر آنکه نام برند خاصی باشد که نیاز به حضور یک وکیل داشته باشید. اما در مورد ایران متفاوت است ، پایگاه داده نامهای برند برای استعلام نام برندها بسیار دیربهدیر بهروزرسانی ثبت برند تجاری میشود . گاه نامی که بههیچعنوان قابل ثبت نیست ، توسط فردی دیگر ثبت میشود. اگر ایده و فکر شما در مورد آینده کسب و کارتان بزرگ باشد، از حال به فکر سازماندهی آینده خواهید بود و آن را از نام برند خود شروع خواهید نمود.
بهتر است قبل از شروع جلسه این مقاله را با اعضای جلسه به اشتراک بگذارید، تا با دید بازتری وارد طوفان فکری شوند. در آخر، از طریق تکنیک حذف نامهای ضعیف، به تعدادی اسم قدرتمند و مناسب خواهید رسید. در کل، از بین تمام مواردی که گفتیم، به احساسی که نام برندتان به مخاطب منتقل میکند، خیلی دقت کنید.
در قاون تجارت کشور ما یک ماه بدین منظور فرصت داده می شود. پس از یک ماه در صورتی که هیچ اعتراضی از طرف شخص ثالث صورت نگرفت، شما می توانید اصل مدارک را به اداره ثبت برند به صورت فیزیکی تحویل دهید. اگر مفهوم نام کسب و کار شما با کاری که انجام میدید منطبق نباشه همیشه این حس به مشتری منتقل میشه که شما صادق نیستید. در صورتی که شما واقعا یک شعبه مرکزی نباشید یا واقعا برتر و اول نباشید نامگذاری مناسبی نیست. مرتبط نبودن نام با اهداف و موضوع کسب و کار، خیلی وضع را بد میکنه. شما باید یک طوفان فکری به راه بیندازید تا بتوانید ایده های مختلف را جمعآوری کرده و آنها را بررسی کنید.
نام های پیشنهادی برای نمونه اسم برند
واژه ( برند” ) در مفهوم ذهنی تداعی کننده محصول دارای اصالت و شهرت است. قدم سوم حتما چک کنید که اسم را قبلاً فرد دیگری استفاده نکرده باشد. ممکن است تا صد یا حتی هزار اسم مختلف را امتحان کنید تا بالاخره یکی از آن ها قبلاً استفاده نشده باشد و در ضمن یادتان نرود که چک کنید که این اسم ها به زبانهای کشورهای دیگر معنی منفی نداشته باشد. مطمئنا دلتان نمی خواهد یک اسم خجالت آورد داشته باشید. مثل اسم این برند دستمال توالت سوئدی edet به معنی اشغال.
پیش از انتخاب این نام ، شاید صدها یا هزاران اسم توسط شما یا مشاورتان موردبررسی قرار گرفته است. بهترین نامهای تجاری توصیفکننده نیستند – برند نماینده یک ایده بزرگ است و کلمات را بهدرستی ثبت شرکت به عناصر احساسی تبدیل میشود. اما اگر قصد دارید که برندی برای بیان یک سبک زندگی جدید ایجاد نمایید و هرگز هم قصد فروش آن ندارید ، نام خود را به عنوان نام برند خود برگزینید.
مثلا “اخبار رسمی” که یک سرویس کمپین رسانهای و نشر رپورتاژ آگهی است نامی را انتخاب کرده که به نظر میرسد باید منبع اخبار رسمی نهادهای ملی باشه. استفاده از پسوندها و پیشوندهای با معنی و گاها بی معنی به کلمات باعث میشه که هم اون کلمه ساده خاص بشه و همه گاهی باعث خوشصدا شدن و با مزه شدن کلمه بشه. رستورانی با نام “طبیعی باش” فروشگاهی با نام “آن” و …
انتخاب اسم خاص برای برند
تلفظ و به خاطرسپاری چنین نام هایی بدون تبلیغات سنگین ممکن نیست. مضافاً اینکه این گونه اسامی از نظر ریتم و تصویر سرد و بی روح هستند. هدف شما اینست که نام برند شما در میان مخاطبین تان مهم و طنین انداز باشد.
تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و مورد نیاز اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت خواهد بود. جهت دریافت پیشنهاد نام برند به ثبت تغییرات صورت رایگان و تخصصی می توانید در هر لحظه با ما در تماس باشید . قبل از دریافت پیشنهاد نام برند میبایست علایق ، رقبا ، و تخصص های برند خود را نوشته و به صورت تخصصی یک نام برند زیبا انتخاب کنید .
انتخاب اسم برند هنری
برای انتخاب یک نام جذاب و کاربردی حتما باید طوفان فکری داشته باشید. همه اعضای شرکت یا حتی کسانی خارج از آن که در جریان اهداف و دورنماهای برند هستند میتوانند در جلسات انتخاب اسم آن شرکت کنند. اسمهای انتخابی میتوانند از نام یک انسان یا دانشمند مشهور در زمینه صنعت موردنظرتان وام گرفته شود. میتوانید از مخفف چند کلمه برای معرفی برندتان استفاده کنید. غلطهای املایی آگاهانه (مثل همین Google)، جابهجا کردن کلمات و ایجاد یک اسم ساختگی، استفاده از اسم مکان و اسامی استعارهای میتواند به شما کمک کند تا یک اسم جذاب برای برندتان انتخاب کنید. سامسونگ، الجی، ایسوس، اپل، هد اند شولدرز، صحت، رافونه، چیتوز و… همگی نام برند هستند و شنیدنشان برای ما یادآور صنعتی است که این کسب و کارها در آن فعالیت دارند.
سایت در حال به روز رسانی می باشد و ممکن است برخی از بخش های سایت موقتا کار نکند. یعنی باید منتظر بمانید چون پرونده برند شما در سامانه باید توسط 3 کارشناس بررسی شود. بله دوست عزیز برند مالیاتی ندارد و شما اگر فعالیتی هم نداشته باشید مشکلی به وجود نخواهد آمد. در صورتی که برند مورد نظر شما ثبت شده است دیگر قادر به ثبت آن نخواهید بود.