Content
در حالیکه این موارد ظاهرا طولانیتر از نامهایی مانند اپل یا نایک هستند همچنان پایینتر از این برندها قرار دارند. تصور کنید که شما با چرم های درجه یک ثبت شرکت محصولات بسیار با کیفیتی را تولید می کنید و همین کیفیت شما باعث جذب مشتری های بسیاری شده است. شما می توانید برند چرم خود را به دو صورت به ثبت برسانید.
یعنی یک عدد بسیار بسیار بزرگ که البته نام اصلی این عدد گوگول بود و آنها با کمی تغییرات آن را ثبت کردند. این نام نهچندان بلند، خوش آوا و بسیار موفق و ماندگار است. هم در ایران و هم در خارج از ایران، این روشی بسیار کارآمد و حرفهای است. در این دسته از نام برندها، همانطور که از اسمش هم مشخص است ما از قابلیت ترکیب دو یا چند قسمت واژه کامل یا نیم واژه استفاده مینماییم.
- به عنوان مثال میتوان «چی توز» و «اشی مشی» را نام برد.
- سپس، یک تصویر کلی از تصاویر بصری مربوط به شرکت خود را ایجاد کنید.
- هرچند امروز سیستمهای خیلی زیادی برای پیشنهاد دادن اسم برند به طور خودکار مانند Shopify’s Business Name Generator به وجود آمدهاند.
- اولین مثال این دست از نامها برند قدرتمند سون آپ است که از ترکیب عدد 7 که عددی معروف و نشانه شانس است با ترکیب واژه آپ بهره برده است و سالهای سال رقیبی بسیار جدی برای کوکاکوکال و پپسی کولا بوده است.
- همانگونه که قبلاً نیز گفتیم پیشنهاد میکنیم از اسم خودتان به عنوان برند استفاده نکنید شما میتوانید به جای آن از اسم اشخاص تاریخی یا معروف استفاده کنید.
- حقیقت این است که اگر یک شرکت به برندی محبوب و قابل اعتماد تبدیل شود دیگر نیازی نیست برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان تبلیغات گسترده انجام دهد.
سعی کنید برای این جلسه چهارچوب مشخصی تعریف کنید تا بهترین استفاده را ببرید. سپس سعی کنید این اسامی را در دستههای خاصی قرار دهید تا بتوانید بهتر به بررسی آنها بپردازید. از بین 10 تا 15 اسمی که تو مرحله قبل وجود داشت باید 3 ثبت برند اسم انتخاب بشه و بقیه اسمهای مورد نظر حذف بشه. تو این مرحله باید به سایت ثبت علائم تجاری سر بزنین و بررسی کنین که کدوم از این اسمها در دسترس هستن. باید بهتون بگم که معمولاً نصف اسمهایی که انتخاب کردین قبلاً انتخاب شده.
مجددا یادآوری میکنیم که اگر اسمی که انتخاب میکنید قبلا رزرو شده باشد همهی تلاشهای شما به هدر رفته است. پس سعی کنید بهخوبی بین اسمهای مشخص شده جستجو کنید و ۳ اسمی را که آزاد هستند انتخاب کنید. دقت داشته باشید که این کار کمک میکند تا اسم انتخابی شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمتهای مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید. برای مثال فروشگاههای افق کوروش در زمان آغاز فعالیت خود در شهر قم با مشکلات زیادی مواجه شدند.
انتخاب یک گروه از افراد خبره و باسابقه در حوزههای تبلیغات، مطبوعات، ادبیات فارسی، زبانشناسی و جامعهشناسی. گروهی که جمعی از دوستان یا اعضای خانواده باشند هیچ فایدهای ندارد. تولید اسامی یک فرآیند خلاق است و اگر به خودتان آزادی بدهید به بهترین وجه کار میکند.
برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحهی درباره متمم مراجعه کنید. یکی از گزینهها در تعیین نام برند این است که به سراغ نامهایی برویم که فعالیت ما را توصیف میکنند. پیدا نمودن یک نام تشریحی ( نامی که محصول ما را تشریح نماید) خوب است اما همه مردم به قضیه اینگونه نگاه نمینمایند و یا حتی نمیتوانند کارکرد آن را به خاطر بسپارند. این تلفظها بر اساس نحوه تلفظ حروف صدادار زبان انگلیسی در زبان فارسی شکلگرفتهاند.
اسم برند ایرانی باید با ارزشهای بنیادین شرکتتان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آنها ارتباط برقرار کند. برای انتخاب اسم برند بهتر است به این نکته که اسم برند انتخابی نباید طولانی باشد توجه کنید . یک برند با نامی فارسی بهترین گزینه برای نام برند شما خواهد بود .
از جدیدترین اخبار و قوانین ثبتی باخبر شوید
دوستان بسیاری با مجموعه ما تماس میگیرند و تقاضای مشاوره برای ساخت نام شرکت یا به عبارتی پیشنهاد اسم شرکت دارند. اسم شرکت نباید از اسامی افراد معروف و دارای شهرتی مانند دانشمندان را شامل شود . در این راه موسسه ثبت نوول شما را به صورت کامل و با در نظر گرفتن ویژگی های محصولتان راهنمایی خواهند کرد . شما می توانید در هر ساعت از روز های کاری ثبت تغییرات با شماره تماس های موسسه ثبت نوول تماس گرفته و با مشاوره تخصصی مشاوران ثبتی و حقوقی ثبت نوول خیال خود را از صحیح انجام شدن امور حقوقی آسوده سازید . گفتیم در مرحله قبلی ۱۰-۱۵ مورد از اسامی که امتیاز بیشتری گرفتهاند را انتخاب کنید. حتما بررسی کنید و ببینید دامنههای اینترنتی و شبکههای اجتماعی به نام برندهای انتخابی شما ثبت نشده باشد.
پیشنهاد میکنم به مقاله تبلغات کلیکی سر بزنین تا اطلاعاتتون در این زمینه هم کاملتر بشه. حالا سعی کنین طبق این کلمات و توصیفات اسم پیشنهاد بدین. یعنی چی؟ یعنی هرکسی بتونه راحت اسم رو بخونه، تلفظ کنه و تو گوگل بنویسه تا اطلاعات در موردش به دست بیاره.
ساخت برند و برند سازی مواد غذایی و خوراکی :: برندینگ
واژه هایی مثل موسسه ، گستر ، شمال ، جنوب ، شرق و غرب ، به تنهایی نمی تواند کامل کننده اسم باشد. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان ما ( جهان ثبت ) تماس بگیرید. اسم برند تجاری پیشنهاد بدهید – جایزه بگیرید اینها برای محصولات غذایی مناسب هستن.
برای انتخاب نام برند باید تمرکزتان روی انتخاب نامی قدرتمند باشد که شما را از سایر رقبایتان به شدت متمایز کند. پس در ادامه این مقاله ویژگیها و کلیدهایی که در نامهای زرنگ وجود دارد را به شما میآموزم تا با استفاده از این کلیدها بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان انتخاب کنید. اما باید بدانید که اگر پیش از انتخاب نام برند ابتدا به برندتان هویت و شخصیت بدهید بسیار در انتخاب نام زرنگ و قدرتمند برای آن موفقتر خواهید بود. طبیعتا هر مالک برندی میخواهد قدرتمندترین نام را برای برندش انتخاب کند. اگر میخواهید نامی فوقالعاده برای برندتان برگزینید ابتدا باید بدانید نامها از نظر درجه قدرتمندی چگونه تقسیمبندی میشوند و سپس با کلیدهای رسیدن به اسم برندهای قدرتمند آشنا شوید.
اسم برند باید متمایز باشد
موتور بعدی هم «نیماسمیت» نام دارد که برای شما اسم برندهای پیشنهادی با ترکیب کلمات اولیه میسازد. سپس در مرحله بعدی این 5 خط را به یک خط کاهش داده و در صورت امکان تنها در سه کلمه، مهمترین کلیدواژههای کسب و کار خود را مشخص نمایید. ضمناً ما در پروژه دیگری که چند سال پیش داشتیم برای مدرسه کسب وکاری در استان فارس نام حرفعددی 30 حامی را انتخاب کرده و ساختیم. به این صورت توانستیم با کمترین مشکلی دامنههای اینترنتی موجود را کسب کنیم.
آیا این نامی که ما انتخاب کردهایم اصلاً به درد بخور هست؟ اما راهکار چیست؟ آیا باید برویم و به افراد بگوییم که ما این نام را برای این شغل انتخاب کردهایم، به نظر ما مناسب است؟ خیر، راهکار این نیست. شما در نظرسنجی برای انتخاب اسم برند نمیتوانید اینگونه عمل کنید چون هرگز نخواهید توانست به جوابهایی واقعی برسید. فرآیند انتخاب اسم موفق به شما در ایجاد روابط طولانی و پرسود کمک به سزایی می کند. انتخاب یک نام مناسب می تواند با ارزش ترین دارایی شما در این زمینه باشد که قادر به ایجاد تمایز با رقبا و تسریع در آگاهی بخشی برند شما به کاربران و مخاطبان است.
بهتر است در USPTO.gov جستجو کنید تا ببینید میتوانید برای نام تجاری خود علامت تجاری بزنید. شما نمیتوانید از قبل تعیین کنید که آیا چنین چیزی هماهنگ است یا خیر و هیچ ابزاری در این مورد وجود ندارد اما هنوز هم میتوانید براساس احساس خود و بازخورد دیگران متوجه این موضوع شوید. این کار شبیه به کاری است که برای تحقیق درمورد دامنه انجام میدهید. نام تجاری شما باید در تمام کانالهای بازاریابیتان مشترک و ثابت باشد.