پرش به محتوا
خانه » لیست اسامی خاص برای برند

لیست اسامی خاص برای برند

  • از

محصولات این برند شامل لباس های مردانه، زنانه، لباس زیر، اکسسوری و عطر می باشد. در نظام حقوقی ایران طبق بند الف ماده 30 قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری ، هر گونه نشانی که قابل روئت باشد به عنوان علائم تجاری پذیرفته شده است و هر نوع شکل و علامتی ممکن است علامت تجاری صنعتی یا خدماتی باشد. اما همان طور که می دانیم ، علائم صوتی در نظام حقوقی ایران چون روئت نمی شوند، به عنوان علائم تجاری، صنعتی یا خدماتی ، قابل ثبت کردن نیست. بنابراین اگر شخصی در ایران خواستار ثبت علائم صوتی یا بویایی و … اما انتخاب اسامی خاص برای برند، ممکن است تبدیل به یک معضل شود، به خصوص زمانی که با هیچ شناختی در جهت انتخابش اقدام می‌کنید، اما چیزی که بهترین راه‌حل می‌باشد، ایده‌ها، تفکرات و تمرکز شما است.

یک سایت انتخاب اسم برند، تیم و مشاورهایی که برای انتخاب نام یک برند در اختیار دارد دیگر تنها با یک کاغذ و قلم نام برند را انتخاب نمی‌کنند! یک متخصص در حوزه مشاوره برند یا انتخاب اسم برند، یک اسم را از جهت‌های مختلفی پیگیری ثبت تغییرات شرکت مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد تا بهترین نام را برای برند شما انتخاب کند. نام هر برند اعتبار آن است و به صورت جداگانه از اسم شرکت انتخاب می شود. مثلا، نام برند شرکت آیفون، اپل است و با لگوی سیب آن را نمایش می دهند.

از آنجا که نام برند تداعی کننده تمایل به غیرخطی و چند بعدی بودن دارند ، آنها فرصتی برای ایجاد یک نام برند کاملاً معنادار و بزرگتر از کالاها و خدماتی که قرار است با آن ارائه شوند را ایجاد می‌نمایند. برند توصیفی به سختی قابلیت ثبت رسمی ( ترید مارک ) شدن دارد زیرا بر اساس حروف و لغات عمومی انتخاب شده اند. انتخاب انواع نام برند یا تغییر نام برند یک شاهکار کوچک نیست. سلام من برای فروش کشمش خانگی پلویی نیاز به یک برند ونام پرمعنا دارم لطفا راهنمایی کنید. برای روند شروع صحیح با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید.

باید توجه داشت در انتخاب علامت تجاری از نشان ها و علائم دولتی ، نظامی ، نام های اختصاری و یا سایر موارد مندرج در قانون نباید استفاده گردد مگر در صورتی که از سازمان ها و نهاد ها جواز یا پروانه کسب مربوطه صادر گردد . برای این که محصولات یا خدمات خود را در ذهن مشتری متمایز نشان دهیم باید به آن هویت دهیم. زمانی که به محصول یا خدمات کسب و کاری با مواردی مانند نام، نماد، لوگو و یا رنگ‌های ویژه هویت می‌‌دهیم، به هدف خود می‌رسیم. اسم برند شما حتما باید دارای ریشه فارسی و معنی‌دار باشد، در این زمینه می‌توانید به لغت نامه دهخدا رجوع کنید. زمانی که نام تجاری کسب و کار شما در بازار منتشر شد اگر در انتخاب خود اشتباه کرده باشید، تغییر آن برند عملا یک خرابکاری بزرگ با هزینه‌های گزاف محسوب می‌شود. برای قدم اولِ ایجاد یک کسب و کار در زمان حال انتخاب یک برند بسیار سخت است زیرا از گذشته تا کنون کسب و کارهای زیادی ایجاد شده‌اند که همین امر موجب شده است که دامنه‌های com در تمامی کسب و کارها به شدت محدود شوند.

  • در گذاشتن نام شهر، محله یا یک مکان معروف به عنوان اسم کسب‌وکارتان دقت کنید.
  • هدف شما در انتخاب اسامی خاص برای برند یک مفهوم است که با تعداد زیادی از اسامی روبرو است.
  • روش‌های مختلفی برای پیدا کردن نام تجاری کسب و کار شما وجود دارد.
  • انتخاب اسم برند از مقوله های مهم و حساس در ثبت برندمی باشد.
  • برخی از محصولات محبوب این برند شلوار جین، شلوار گشاد، تی شرت گرافیکی و … می باشد.
  • پس انتخاب نامی مناسب برای برند از موارد مهم در سودآوری و پیشرفت یک محصول به حساب خواهد آمد.

دولچه گابانا شرکت کالای لوکس و خانه مد ایتالیایی است که در سال ۱۹۸۵ توسط دومنیکو دولچه و استفانو گابانا، دو طراح ایتالیایی، در شهر میلان تأسیس شد. شرکت دولچه و گابانا دارای دو برند مجزا است، که هر یک سیاست‌های را خود دنبال می‌نمایند. ثبت برند،شرکت‌ها را تشویق می‌کنند تا در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه‌گذاری کنند. ثبت برند،شرکت‌ها را توانمند می کند تا محصولات‌شان را از یکدیگر متمایز سازند. ثبت برند،تضمین می‌کند که مشتریان می‌توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند. در کتابخانه‌ی اسامی برندها، می‌توان به آسانی نام شرکت جدید خود را یافت، اما این اسامی برای یک برند خاص مناسب نیستند.

اهمیت انتخاب نام برند

این کلید خصوصاً این روزها که به شدت انتخاب اسم برند و خصوصاً اخذ دامنه‌‌های اینترنتی سخت شده است برای ما می‌تواند بسیار چاره‌ساز باشد. سال‌ها پیش که لری پیج و سرگئی‌برین تصمیم داشتند نامی قدرتمند و خاص برای این موتور جستجوی جدید انتخاب نمایند مثل امروز بسیاری از ما با همین مشکل انتخاب اسم برند مواجه بودند. بسیار خوشحالیم که در این مقاله تخصصی می‌توانیم نکاتی بسیار مهم و کلیدی را در رابطه با انتخاب اسم برند به شما آموزش دهیم. سلام وقت بخیر من زمانی که در تهران استعلام برند بگیرم و اون مشابه نداشته باشه، یعنی در تهران نداره یا در کل کشور مشابه نداره؟ چون محصولی که میخوام تولید کنم برای کل کشور هست نمیخوام اسم مشابه براش باشه. لطفار با کارشناسان ما تماس بگیرید اسم برند مورد نظرتون رو به همراه زمینه کاریتون به کارشناسان ما اعلام کنید در کمترین زمان استعلام برند رایگان رو برای شما انجام میدن و هر راهنمایی که نیاز باشه به شما آموزش می دن. روش خلاقانه ای برای انتخاب اسم برند تجاری و دامنه اینترنتی است که روش های سنتی را به چالش می کشه.

ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند. از قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی در کنار یکدیگر که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارایه می دهند در ذهن مصرف کننده نگرشی در مورد آن نام تجاری ثبت شرکت شکل می گیرد که می تواند برخرید آن نام تجاری تاثیر بگذارد. هدف شما در انتخاب اسامی خاص برای برند یک مفهوم است که با تعداد زیادی از اسامی روبرو است. یک تصویر بصری ایجاد کنید که مخاطبان شما به آسانی بتوانند آن رابه یاد بیاورند. مهم نیست که چه تصمیمی بگیرید یا چه روابطی پیدا کنید، همیشه مطمئن شوید که ایده‌هایتان را دارید به چالش می‌کشید.

اسامی برند

اما در صورتی که فکر می کنید تجربه ای در انجام این کار ندارید یا این که قبلا سختی های آن را چشیده اید، می توانید این کار را به خانواده بزرگ ما بسپارید. زمانی که برند و یا علامت مورد نظر در سازمان ثبت اسناد و املاک تائید و به ثبت برسد دارای شماره ثبت و مالک حقیقی یا حقوقی خواهد شد و به راحتی قابلیت شناسایی پیدا می کند. با توجه به این موضوع، طبقه بندی ای که از مشاغل در نظر گرفته می شود هم کامل نیست. بنابراین امکان گمراهی شما وجود دارد و حتی ممکن است جواب استعلام مثبت باشد اما بعدا نام شما به دلایلی که گفتیم رد شود. پس از این مدت باید برای تمدید برند خود اقدام کنید در غیر اینصورت دیگر مالک برند خود نخواهید بود. هنگامی که برند خود را ثبت می کنید می توانید با اعطای نمایندگی به نام برندتان، فعالیت حرفه ای خود را گسترش دهید.

چگونه اسامی خلاقانه برای برند خود انتخاب کنیم؟

مارک جاکوبز طراح مد آمریکایی متولد سال 1963 ، در سال ۱۹۸۶ موفق به تاسیس برندی با نام خود شد و فعالیت های موفقیت آمیز خود را تحت این نام ادامه داد. شرکت بربری در سال ۱۸۵۶ توسط توماس بربری و در شهر باسینگستوک تأسیس شد. این شرکت در حال حاضر علاوه بر طراحی و تولید کالا، مالک شبکه‌ای از ۴۹۷ بوتیک و شعبه فروش، در ۵۰ کشور جهان است.در سال ۲۰۱۳ برند بربری، از سوی اینتربرند، در رتبه ۷۷ از باارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان، شناخته شد. پرادا برند تخصصی مُد ایتالیایی برای کالاهای لوکس مردانه و زنانه است.

7 – شباهت نزدیک به 50 درصد با نام های تجاری دیگر امکان ثبت علامت را بسیار ضعیف می کند. 6 – اسامی خاص و ساختگی شانس بسیار بالایی برای ثبت دارند. 5 – در صورت عدم ثبت علامت در طبقات مورد درخواست، علامت می تواند یک کلمه و یا ترکیبی از کلمات و اعداد و سمبل، طرح ، رنگ ، شکل و … باشد. 2 – اسامی غیر ثبت برند معقول، غیر اسلامی و مخالف با موازین اخلاقی و شئونات اسلامی قابلیت ثبت ندارند. واژه برند در جامعه ما به محصول یا خدمتی گفته می شود که اعتبار و ارزش اجتماعی داشته باشد. در واقع برند های دلخواه آن هایی هستند که دارای ماهیت و قدرت اجتماعی بالایی بوده و افراد نسبت به آن ها حس مالکیت داشته باشند.

ثبت بین المللی

بهتر است در USPTO.gov جستجو کنید تا ببینید می‌توانید برای نام تجاری خود علامت تجاری بزنید. نیازی نیست که به تنهایی برای انتخاب نام تجاری خود تلاش کنید. مطمئنا می‌توانید برخی ایده‌ها را مطرح کنید و در نهایت تصمیم خود را بگیرید.

4) شما می توانید برند خود را به صورت بین المللی هم ثبت کنید. می توانید با تکمیل یک اظهارنامه و پرداخت هزینه مربوطه، برند خود را به صورت بین المللی ثبت کنید. 2) پس از این که برند خود را ثبت کردید می توانید آن را انتقال دهید. هر چه برندتان معتبرتر باشد و فعالیت های حرفه ای تری با آن انجام داده باشید، ارزش برند بالاتر می رود.

در صورتی که برای انجام کار از وکیل بهره گیرید ، ملزم به ارائه وکالت نامه وکیل و تکمیل اطلاعات وی در سامانه نیز خواهید بود. اگر نقصی در مدارک ، اطلاعات مربوطه و جواز وجود نداشته باشد ، نوبت به درج آگهی درخواست در روزنامه ، سپس پرداخت حق الثبت و درج در روزنامه دوم و اخذ آگهی می باشد . نام برند شما خاطر نشان کیفیت ، ویژگی های محصول یا خدمات تان می باشد و در صورت جلب رضایت یک مشتری ، سایر مشتریان را نیز به محصول و خدمت شما ترقیب خواهد کرد . با همه‌ی این‌ها، یکی از مشکلات صنعت فشن، اشباع شدن آن از برندهای کوچک و بزرگ است. به علت محبوبیت فشن در میان مردم، تعداد برندهای پوشاک به شکل بی‌رویه‌ای افزایش یافته و گاهی پیدا کردن برند مناسب با سختی‌های بسیاری مواجه می‌شود.

بنابراین باید تحقیق کنید که نام تجاری شما در رسانه‌های اجتماعی نیز وجود نداشته باشد. بهتر است نام‌هایی انتخاب کنید که املای مشخص و دقیقی دارد. زیرا حتی اگر مصرف‌کننده نام تجاری عجیب و غریب شما را که در جایی نوشته شده است ببیند بازهم ممکن است هنگام جستجو به خاطر نیاورد که آن را چگونه هجی کند. به عنوان مثال آن‌ها نام تجاری شما را در تلویزیون، رادیو یا هر جای دیگری می‌شنوند.