سلام پیام عزیز، میتونید از طریق آیدی تلگرام @HamyaritSupport و یا ایمیل با ما در ارتباط باشید. از افراد دیگر بخواهید که نام برند شما را تلفظ کنند تا مطمئن شوید برای همگان راحت است. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ثبت برند تجاری Novin می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. مؤسسات غیرتجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینۀ تعیین نام معاف هستند. پیشنهاد اسامی و عناوینی که به تشکیلات دولتی و کشوری اختصاص دارد، از طرف متقاضیان پذیرفته نمیشود.
اگر به مشاوره نیاز دارید ، مشاورین ما شما را راهنمایی خواهند کرد. برای اولین بار برای انتخاب دامنه ،روش جدیدی را امتحان کردم . نتیجه فراتر از انتظار من بود ، کاش زودتر با این سیستم آشنا می شدم قطعا خیلی در زمان و حتی هزینه ها صرفه جویی می شد.
نام تجاری
به خصوص اگر نامی مناسب با لوگویی زیبا و به یاد ماندنی انتخاب و طراحی کنید. انتخاب اسم برند زیبا به همه هزینهها و زحماتی که متحمل میشوید، میارزد. چون ممکن است در آیندهای نه چندان دور ارزشی برابر با چند صد میلیون یا حتی میلیاردها تومان به دست آورد. سوال مشترکی که بسیاری از مشتریان وب رمز در هنگام راهاندازی کسبوکار اینترنتی و همچنین در زمان ثبت دامنه میپرسند این است که چه نامی را برای برند و سایت خود برگزینند.
1) در حین انتخاب نام مناسب صرفاً به دنبال اسمی نباشید که بتواند کل فعالیت شما را بیان کند، بلکه اسمی که انتخاب میکنید باید یک داستانی داشته باشد و برای مخاطب جذاب باشد. حداقل برخی از متخصصان این ادعا را ثبت شرکت در تهران دارند که نباید زیاد در مورد نام دامنه وسواس به خرج دهید. اخیرا دیگر کسی انتظار ندارد که نام دامنه مطابقت کامل با نام تجاری یک شرکت داشته باشد، بلکه استفاده از یک اصطلاح یا مخفف نام، کاملا قابل قبول است.
این روشی است که امروزه بسیاری از شرکتهای ایرانی روی آن تمرکز دارند. اعتقاد بر این است که نقش نام تجاری شبیه به به یک فانوس دریایی است که پرتوهای نور آن جهت حرکت مشخصی را برای ثبت تغییرات شرکت کشتی ها تعیین می کند. به بیان دیگر نام های تجاری همانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند بر اساس آن جهان را به مکان بهتری برای زندگی انسان تبدیل کنند.
سامانه ثبت شرکت و ثبت برند تجاری نیک
این مجموعه را در سال 1394 با هدف آموزش و مشاورۀ برندینگ به کسبوکارها تأسیس کردهام. تمامی محصولات سایت هزارمدیر دارای گارانتی 100درصد میباشند و معیار تشخیص فقط و فقط بر عهده خود شخص مشتری است. هراز، داماش، بینالود، گدوک و محصولات آشوراده نیز همین گونهاند.
- به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود.
- برای این کار باید از راه سایت مرکز مالکیت طبق محصول و خدماتی که دارین اظهارنامه مربوطه رو تکمیل کنین و مدارک مورد نیاز رو ارسال کنین و منتظر نتیجه باشین.
- همین موضوع باعث شد که پس از چندی و در سال ۱۳۹۵ کتاب «نامهای تجاری تنبل زرنگ خنثی» را تالیف کنیم و دستهبندی نوین خودم را شرح دهم.
- مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آنها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند.
- پس در حین انتخاب نام تجاری و مشورت با اعضای تیمتان، اسامی انتخابی را در گوگل و اینستاگرام جستجو کنید و ببینید که قبلا توسط فرد یا شرکتی انتخاب نشده باشد.
نامگذاری برای شرکت تازه تاسیس شما ممکن است کاری جزئی به نظر برسد اما درواقع یکی از مهمترین و با ارزشترین جنبههای کسبوکار شما است. این نام در سالهای آینده تصویر برند شما را میسازد و باید آن را در ابتدا درست انتخاب کنید. انتخاب نام برند توصیفی زمانی صورت میپذیرد که شما بخواهید به صورت دقیق کار شرکت خود را تشریح نمایید. بعد از انتخاب نام باید از بین انواع لوگو یک طراحی لوگوی مناسب را در دستور کار خود قرار دهید. از بین انواع رنگ نیز ، رنگ های سازمانی خود را انتخاب نمایید. انتخاب نام خود نیاز به طی فرایندی دقیق و جامع دارد و باید نامهای بسیاری را مورد بررسی قرارداد تا نهایتا به نامی رسید که از نظر قانونی نیز قابل ثبت نیز باشد.
شاید خیلی عجیب به نظر برسد، اما شما میتوانید از مواد اولیه محصول خود اسم خوبی استخراج کنید. به عنوان مثال دلستر جوجو را در نظر بگیرید که جو مواد اولیه دلستر است. یا کوکاکولا را در نظر بگیرید، کوکا نام گیاهی هست که از آن نوشابه میگیرند. رقیب کوکاکولا یعنی پپسی هم نام خود را از آنزیم گوارشی «پپسین» گرفته است. اسم کسبوکار شما فقط به این معنا نیست که مردم، شرکت شما را چگونه تعریف میکنند.
اگر اسم سختی انتخاب کنید، ممکن است خیلی از افراد نتوانند آن را تلفظ کنند و حتی خیلی زود آن را فراموش کنند و اسم دیگری را به اشتباه بگویند. مثلا عمه خانم ما نوزاد جدید فامیل که اسم سبُک تَکین (نامی ایرانی در شاهنامه) را روی او گذاشته بودند، استکان صدا میزد! اگر دوست ندارید چنین اتفاق خندهداری برای شما هم رخ بدهد، از انتخاب اسمهای عجیب و ناملموس خودداری کنید. اسم انتخاب کردن یکی از چالشهایی هستش که ذهن رو خیلی درگیر میکنه. حتی بعضی وقتها با وجود اینکه کلی وقت صرف این کار میکنیم، باز هم به نتیجه درست و مطمئنی نمیرسیم.
این کار میتواند بهتنهایی ضربهای به برند و شرکت شما برند که سالها درگیر آن باشید. استفاده از نام مناسب شرکت میتواند اثر بخشی فوقالعادهای در ذهن مخاطب داشته باشد. شاید تعجب کنید که اسم بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد. پس بهتر است اسمی که انتخاب میکنید ویژگیهای یک اسم خوب را داشته باشد تا در آینده از انتخاب آن پشیمان نشوید. انتخاب اسم برند یک اصل اساسی برای هویت دادن به محصول یا نوع خدمت شما می باشد که باید با دقت کامل و در نظر گرفتن تمامی قوانین و شرایط مورد انتخاب قرار گیرد .
در صورت استفاده از نام مشابه یا کپی، برندی که قبلاً آن نام را ثبت کرده میتواند از شما شکایت کند و غرامت بگیرد. برای چک کردن آزاد بودن دامنه به بخش ثبت دامنه ایرانسرور بروید و نامهای مدنظرتان را در کادر جستجو کنید. نامی که انتخاب میکنید نباید پیچیده و غیرقابل درک باشد (مثل مثالی که اول مقاله گفتم).