پرش به محتوا
خانه » معرفی و دانلود کتاب نام‌های تجاری، تنبل، زرنگ، خنثی

معرفی و دانلود کتاب نام‌های تجاری، تنبل، زرنگ، خنثی

  • از

البته لغات بیگانه به شرط تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قابل ثبت خواهند بود. از آنجایی که نام شرکت‌ها باید متفاوت از عنوان‌های موجود و ثبت‌شده باشد، در نتیجه اسم پیشنهادی بهتر است چند سیلاب داشته باشد تا امکان پذیرش آن بیشتر شود. گفتنی است که برخی کلمات در نام‌گذاری شرکت‌ها جزو سیلاب محسوب نمی‌شوند و باید توجه داشت که اسم انتخابی بدون این کلمات شامل حداقل سه سیلاب باشد. صفت‌ها، نام شهرها و رنگ‌ها و اعداد و نیز کلماتی که بیانگر موضوع فعالیت هستند از این جمله‌اند. پس از آن که از تکراری و مشابه نبودن نام برند درخواستی از طریق جست و جو در سامانه علائم تجاری اطمینان حاصل کردید با مراجعه به سامانه مذکور ، اقدام به تکمیل اطلاعات و تعیین میزان سهام مالکین و … می نمایید . این کتاب یک کتاب بسیار کاربردی در زمینه نامهای تجاری و ساخت برند هست که اگر اطلاعات و نکات کتاب به طور کامل اجرائی و عملی انجام بشه موفقیت بیشتری را برای کسب و کارها در پی خواهد داشت.

از دیدگاه حقوقی اسم تجاری ، علامت تجاری دو باب متفاوت از هم هستند و در واقع ایین نامه مخصوص به خود را دارند . در برخی از نوشته های حقوقی این دو مورد یا به جای هم استفاده می شود و یا یکی در نظر گرفته می شود و در واقع مترادف هم می باشند . پیشنهاد می کنیم در همین رابطه، مطلب مفید «مراحل ثبت برند و علامت تجاری + مدارک لازم و هزینه‌ها» را نیز بخوانید. به طوریکه شما ممکن است هر اسم ایرانی انتخاب ثبت برند کنید قبلا ثبت شده باشد بنابراین اگر بدون استعلام نام برند قبل از ثبت در حوزه مواد غذایی، تسکیل پرونده بدهید و اظهارنامه بزنید قطعا رد خواهد شد. در همین وب سایت ما استعلام از یک برند در کمتر از یک ساعت امکان پذیر است، این یک ساعت هم به دلیل بررسی همکاران ما در موسسه کاج می باشد که یک نتیجه ی بدون تحلیل و پیشنهاد، به شما ارائه نشود وگرنه خود فرآیند استعلام برند آنلاین و آنی است.

همچنین احسان مهدی نژاد به بررسی تاثیر نام های شخصی افراد در تجارت پرداخته است؛ این که چه نام های شخصی‌ای موفق ترند و این که قوانین جدید ثبت در ایران چه مجوزهایی برای تغییر این اسامی به ما داده است. بر اساس ماده 579 قانون تجارت،اسم تجاری بصورت قهری و اختیاری قابل انتقال می باشد یعنی هم از طریق توارث و هم از طریق توافق(قرارداد) می توان اسم تجارتی را به دیگری منتقل یا واگذار نمود. نظیر شرکت سهامی، شرکت نسبی، شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت تضامنی لیکن در خصوص اسم شرکت بسته به اینکه شرکت شخصی(اشخاص) یا سرمایه ای باشد متفاوت است. برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید. یعنی هر کسی به‌راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر می‌خواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری من‌درآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید). بهترین اسامی خاص برای برند، به عنوان یک نتیجه محرمانه و به یاد ماندنی می‌باشند.

  • هنگامی که به هویت بنیادین برندتان پی بردید، نوبت این است که رقبا را تجزیه‌ و تحلیل کرده و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چیست؟ تفاوت شما با رقبایتان می‌تواند برای انتخاب اسم برند به دردتان بخورد.
  • هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود.
  • از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است.
  • از دیدگاه حقوقی اسم تجاری ، علامت تجاری دو باب متفاوت از هم هستند و در واقع ایین نامه مخصوص به خود را دارند .

وقتی محصول جدیدی معرفی می‌شود، در ابتدا میزان فروش کمی پائین است اما وقتی آگاهی بازار افزایش می‌یابد، این میزان شروع به بالا رفتن کمک می‌کند. بعد از این مرحلهٔ مقدماتی(جنینی) فروش بازار به سرعت بالا می‌رود، چون تقاضا افزایش می‌یابد و تولیدکنندگان دیگر وارد می‌شوند، که به آن مرحلهٔ (رشد) می‌گویند. مارک تجاری می‌تواند استراتژی شرکت را شکل دهد و به نوعی کمک کند تا مسوولین شرکت بفهمند چه نوع نوآوری و ابتکار عملی در سایهٔ مارک تجاری شرکت مناسب است و کدام نوآوری‌ها تناسب لازم را ندارند.

یعنی بتوان آن را از طریق المان‌های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثال‌های خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون هم‌زمان یک تصویر واضح از آن‌ها در ذهن شکل می‌گیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است. فهماندن تک‌تک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی می‌طلبد و از آنجا که شما مثل شرکت‌هایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست. شاید عده‌ای به شما بگویند پیدا کردن چنین اسمی غیرممکن است (البته اگر چند میلیون تومان به آن‌ها بدهید، کاملاً ممکن می‌شود!)؛ اما تجربه ما نشان می‌دهد که این کار کاملاً امکان‌پذیر است فقط به مقداری صبر و حوصله و تفکر عمیق احتیاج دارد. حتی اگر شرکتی محلی هستید ، نام برندتان نباید به منطقه جغرافیایی خاصی محدود شود. زیرا حتما در بین برندهای رقبای مرتبط و غیر مرتبط در همان منطقه جغرافیایی، گم خواهید شد.

تفاوت اسم تجاری و علامت تجاری

لطفاً اول مراحلی رو که توی مقاله گفتیم انجام بدید اینکار شاید اولش یک کمی سخت به نظر برسه ولی بهتون قول میدم اسم‌های خیلی بهتری پیدا می‌کنید. سلام آقای ابراهیم؛ من فکر میکنم اسمای بهتری هم هست که همه مخاطبا بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و نوشتنش هم ساده باشه. البته مشکل اصلی این بود که سواد انگلیسی ایرانی ها فوق العاده پایینه و فارسی هم مینویسی چیز دیگه ای تلفظ میکنن وگرنه برند تلفظ خیلی سختی نداره و از اینکه باید کنار بزارمش خیلی ناراحتم. با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم. به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید.

اسم های تجاری

همچنین برای ثبت شرکت‌های تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی نامه‌ای جداگانه درخواست شود. یعنی برند ثبت شده، اعتبار شما در مقابل دولت، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران است. پس می‌توانید با ثبت برند وام و تسهیلات بانکی دریافت کنید. مشتریان با شناخت برند شما، می‌توانند به سادگی محصولات شما را از بین انبوهی از محصولات مشابه بیابند و از آن‌ها استفاده کنند.

اما در صورتی که برند خود را ثبت نکرده اید لازم است با موسسه ما تماس بگیرید یا فرم استعلام برند را در همین صفحه پر کنید تا ببینیم اصلا قابلیت ثبت برند دارد یا خیر. در صورتی که در کارشناسی تعیین نام مرحله دوم نیز نام پیشنهادی رد شود، متقاضی می تواند با تکمیل فرم مربوط، مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل به اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اعلام نماید. در ثبت شرکت های کنسرسیوم و جوینت ونچر که مشارکت دو یا چند شرکت ایرانی و خارجی هستند، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نامی فارسی با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود.

پیگیری کارت ملی هوشمند از طریق پیامک، سایت و اداره پست

اگر واژه‌های انتخابی شما، به طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه نام شرکت‌هایی باشند که قبلاً ثبت شده‌اند، این اسامی تایید نخواهند شد. به انواع مخفف‌ها (کوته‌نوشت‌ها) و واج‌آرایی آنها هم فکر کنید. گاهی برخی سرواژه‌ها یا سرنام‌ها می‌توانند معنادار باشند و به راحتی مصطلح شوند.

تعلام اولیه حدود ۴۵ روز می باشد تا آگهی اول و بعد از این ۴۵ روز ، ۳۰ روز برای آگهی دوم زمان می برد و برای آگهی سوم ، ۳۰ روز بعد از آگهی دوم یعنی حدود ۱۰۵ روز در مجموع. البته این زمان با توجه به قوانین روز اداره مالکیت صنعتی و علائم تجاری می تواند متغیر باشد . در این قسمت به چند نمونه از اسامی قابل انتخاب برای برند اشاره می کنیم . بهتر است به این موضوع توجه کنید که به هیچ عنوان اسم خود یا فامیلی خود را بر روی برند نزارید زیرا این نوع اسامی قابلیت برندسازی نخواهند داشت و نمی توان با تکیه به آن ها برندی بزرگ و ماندگار را ثبت کرد. اسم لاتین از موارد پرتقاضا در سال های اخیر است که از جمله آن ها می توان به نام های مغازه هایی مثل لباس تن آرا یا شیک پوشان یا حتی برند معروف نوین چرم که اگر نامی به غیر از این را برای آن انتخاب کرده بودند امکان معروفیت تا این حد برای آن ها نبود. شما هم چنین می توانید با ایجاد یک طرح ذهنی و برانگیختن احساسات بصری و یا اشاره به یک خاطره و نمادی قدیمی مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید .

در نتیجه، پیش از انتخاب نام شرکت بهتر است نگاهی به دامنه‌های در دسترس هم بیندازید. تحقیقات نشان می‌دهند که یوآرال‌های ساده، کوتاه و مرتبط با نام کمپانی‌ها در نظر مردم قابل‌اطمینان‌تر و دارای امنیت بالاتری هستند. همچنین جست‌وجوی سایت شما و امکان ثبت تغییرات شرکت به خاطر سپردن نشانی آن نیز ساده‌تر می‌شود. گفتنی است که این موضوع در مورد شناسه‌های شبکه‌های اجتماعی نیز به همین ترتیب صادق است. مهم‌ترین نکته در انتخاب نام شرکت، کارآمدی و تناسب آن است و کلید رسیدن به این هدف، داشتن استراتژی مشخص و درست است.

در صورت نیاز به انتخاب نمونه اسم برای شرکت و تعیین نام شرکت و همچنین مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت های واحد ثبتی کرج و تهران با کارشناسان موسسه حقوقی بین الملل در ارتباط باشید. برای تعیین نام شرکت باید در ابتدا نام شرکت را انتخاب نموده و پس از تنظیم کلیه اوراق ثبت شرکت، ثبت سامانه ای شرکت در اداره ثبت شرکتها را انجام دهیم. پس از ثبت نام شرکت در سامانه ثبت شرکتها، کارشناسان تعیین نام شرکت در اداره، نام های پیشنهادی شرکت را بررسی نموده و در صورت نداشتن تشابه نام شرکت را مشخص می نمایند. البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید .

البته توجه داشته باشید که اگر می خواهید از این عناوین استفاده کنید باید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید. می توانید در این مورد با موسسات ثبتی و حقوقی مشورت کنید. چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند . اطلاعات نادرست ، نا آگاهی در انتخاب اسم برند شما می ثبت شرکت تواند تأثیرات منفی قابل توجهی را در فروش و تبلیغات کالا یا خدمات شما داشته باشد . خیر، ثبت برند یا نام تجاری می تواند به فارسی باشد و یا به لاتین و یا به هر دو شکل انجام شود، ولی متقاضیانی که می خواهند علامت یا نام تجاری را به صورت لاتین نیز ثبت کنند، الزاماَ باید کارت بازرگانی داشته باشند .