و در آخر سعی کنید اسم برندتان نامی ساده برای به خاطرآوردن و نوشتن باشد. درعین سادگی با معنی و مفهوم باشد، تصویر درونی برند را به نمایش بگذارد، از لحاظ بصری ارتباط قوی بین نام و لوگوی طراحی شده باشد و شکل نوشتاری آن به گونه ای باشد که به راحتی خوانده شود. بهتر است که اسم برندتان مشابهتی با نام برندهای شناخته شده دیگر نداشته باشد . برای قانون کپی رایت پیگیری کنید که نام های مشابه برند شما وجود نداشته باشد، و سپس برای ثبت آن به مراکز مربوط به ثبت شرکت و برندهای تجاری مراجعه کنید. چرا که اگر نامی مشابه برند شما وجود داشته باشد، صاحبان این برند و میتوانند از شما شکایت کنند. این نامها در عین پیچیدگی میتوانند طولانی و گمراه کننده باشد.
جلسات طوفان فکری خارجی ترتیب دهید تا نظرات افراد بیرون از شرکت را نیز جویا شوید. همچنین به گزینه های بیشتری برای انتخاب نام تجاری دست یابید. لیستی بلند از گزینه های اسم برند که در هر یک از رویکردهای گوناگون بالا یا سایر رویکردها قرار دارند، تهیه کنید. استفاده از پسوندها و پیشوندهای با معنی و گاها بی معنی به کلمات باعث میشه که هم اون کلمه ساده خاص بشه و همه گاهی باعث خوشصدا شدن و با مزه شدن کلمه بشه.
نام برند باید چه بگوید ؟
این نوع اسمها نشاندهنده این هستند که شرکت، محصول یا خدمات شما چیست یا چه کاری انجام میدهید. اسمهای توصیفی همچنین برای توصیف مشاغل مؤثر هستند مانند easypay که یک شرکت پرداخت است. برای این دسته، از نام شخص یا گروه خاص استفاده میشود.
در اینجا چند نکته برای راهنمایی شما در پیدا کردناسامی خاص برای برندبیان خواهد شد. جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای درخواست گردد. کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی، مهندسین مشاور ، حقوقی ، تولیدی و … شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود. سبب ایجاد مشهوریت و معروفیت میان شرکت،خدمات و محصولات می گردد.
شاید هم کیفیت محصول و ارتباط اسمی شوکوپارس با شکلات خوشمزهای که میخوردیم، باعث شده است که این اسم را همیشه به یاد داشته باشم. بعضی وقتها اسمی که انتخاب میکنید، باید ارتباط ذاتی با محصولتان داشته باشد. مثلا برند “بایودنت” که آدامسهایی تولید میکند که برای سلامت دندانها هم مناسب پیگیری ثبت تغییرات شرکت است. یا اسم برند خارجی رد بول (RedBull یا گاو قرمز) برای نوشیدنی انرژی زا که نام برند و محتویات نوشیدنی از نظر ذاتی (انرژی و قدرت) ارتباط معنایی با هم دارند. اسمی را انتخاب نکنید که باعث محدودیت تجارت شما در راه توسعه و تنوع محصولات و نیز کسبوکارتان در کشورهای مختلف شود.
- یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که اسم کسب و کارتان با حوزه فعالیت تان تناسب داشته باشد.
- شما می توانید با تلفیق هر اسمی با اسم خاص ، آن برند را ثبت کنید ، یا بهتر است آن را با نام و نام خانوادگی خودتان ترکیب کنید.
- حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروههای کوچکی از افراد مختلف تست میکردید مشخص میشد تلفظش سخته.
- چکیدهای از این مقاله را در ویدیو زیر برایتان توضیح دادهایم و پیشنهاد میکنیم که حتماً ویدیو زیر را نگاه کنید.
برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است . اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده ثبت شرکت در تهران باشد و برای هک شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود . امروزه انتخاب نام برای برند باید جزو موارد خاص و ویژه در ثبت یک علامت تجاری تلقی شود . در این بین اکثر متقاضیان ثبت برند در کشور به سمت اسم های هنری خاص رو آورده اند .
انتخاب نام برای پیج اینستاگرام، کانال و گروه تلگرامی
انتخاب نامی هوشمندانه، ماندگاری برند را در ذهن مخاطبین و مشتریان بیشتر میکند. گفتیم در مرحله قبلی ۱۰-۱۵ مورد از اسامی که امتیاز بیشتری گرفتهاند را انتخاب کنید. حتما بررسی کنید و ببینید دامنههای اینترنتی و شبکههای اجتماعی به نام برندهای انتخابی شما ثبت نشده باشد. ممکن است برخی از آنها قبلا انتخاب شده باشند و بنابراین حذف شوند. برای اینکه افراد نظرات مناسبی ارائه دهند و وقت زیادی گرفته نشود، میتوانید یک سری قانون از قبل تعریف کنید و بگویید که اسامی کاندید بر این اساس انتخاب شوند. همین تمایز و تفاوتی که با سایر برندها دارید، به شما کمک میکند تا نام مناسبی انتخاب کنید.
اسامی مجهولی مثل بربری و دیزنی با مجسم کردن چشم انداز و باورهای بنیانگذارانشان کار می کنند.اگر شما تنبل باشید یا زیادی به خودتان مغرور باشید، این ها می توانند انتخاب های خوبی باشند . 1399 © کلیه حقوق برای سایت فروشگاه برند مشاور محفوظ است. یک استعاره یا تشبیه خوب، اگر با دید استراتژیک به عنوان نام برند انتخاب شود، می تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. شیفتگی ذاتی انسان ها به جهان طبیعت، آن را به منبع الهامی عظیم برای یافتن نام های احساسی تبدیل کرده است که همواره داستانی در پس خود دارند.
استفانی جوآن انجلینا جرمنوتا نام هنری “لیدی گاگا” را برای فعالیت حرفهای خودش انتخاب کرد. اون این اسم را از روی آهنگ Radio Ga Ga از گروه راک فردی مرکوری انتخاب کرد. چون برخی به او میگفتند که شبیه به فردی مرکوری میخواند. او با همین اسم معروف شد و گرچه بعدا از انتخاب این اسم پشیمان شد، اما دیگر کاری از دستش برنمیآمد. پس انتخاب اسم خاص برای برند و نامی که بعدها به داشتن آن افتخار کنید، خیلی مهم است. با من همراه باشید تا همه چیز را در مورد انتخاب اسم برند هنری و صنعتی بدانید.
به عنوان مثال، اسم آدیداس از Adolph “Adi” Dassler ( آدی داسلر)، بنیانگذار شرکت گرفته شده است یا در ایران میتوانید پشمک حاج عبدالله را در این گروه از نامها در نظر بگیرید. دنبال یه ثبت برند اسم خوب میگردیم که هم سایتشو طراحی کنیم هم پیج اینستاگرام. سلام آقای ابراهیم؛ من فکر میکنم اسمای بهتری هم هست که همه مخاطبا بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و نوشتنش هم ساده باشه.