پرش به محتوا
خانه » ایده برای اسم شرکت؛ انتخاب اسم مناسب برای شرکت

ایده برای اسم شرکت؛ انتخاب اسم مناسب برای شرکت

  • از

پس در هنگام انتخاب اسم مغازه یا برند میتوانید با این شگرد مناسب برای خود نام مناسب انتخاب نمایید. در بهترین حالت ممکن نام منتخب شما باید مفهوم خاصی در مورد کسب‌وکار شما را منتقل کند و استفاده از نام‌های بی معنی می‌تواند برندسازی را برای شما مشکل کند و هزینه‌های بازاریابی را افزایش دهد. اگر .com برای نام انتخابی شما در دسترس نیست ، جای نگرانی وجود ندارد زیرا شما همچنان می توانید از پسوند های دیگر برای انتخاب اسم برند خود استفاده کنید.

  • مهلت اعتبار نام­های تشکیل شده نا محود است بغیر­از اینکه از زمان ثبت نام شرکت هیچ اقدامی برای ثبت شرکت انجام نشده باشد در اینصورت نام شرکت تنها three ماه معتبر خواهد بود.
  • این چهار عامل در مورد برند، شرکت یا کسب و کار شما، همه ی فعالیت ها مخصوصاً انتخاب اسم برند شما را تحت شعاع قرار میدهند.
  • جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود داره.
  • با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم.
  • دارا بودن یک نام مناسب برای شرکت مهندسی باعث پیشرفت و نیز بالا رفتن سطح خدمات رسانی و شهرت یک شرکت فنی خواهد شد .

نقشه های تسخیر شده نام برندی است که نقشه های زیبا و منحصر به فردی را به فروش می رساند و محصول اصلی آن ها نقشه پین شده ​​است که در میان افرادی که عاشق سفر هستند بسیار محبوب است. این افراد با استفاده از این نقشه ها می توانند تجربه ی یک سفر دلپذیر داشته باشند و آن ها از طریق این نقشه ها می توانند دید بصری از راه سفر خود داشته باشند. این برند واقعی ترین رویکرد را نسبت به انتخاب اسم برند خود داشته است. این فروشگاه آنلاین برای افراد در هر سنی از نوزادان تا بزرگسالان تنها جوراب می فروشد. نام این فروشگاه آنلاین نشان می دهد که این فروشگاه جوراب به فروش می رساند و دارای تنوع بالا با انواع قیمت ها می باشد.

انتخاب اسم تجاری چه برای نام شرکت و یا نام برند می بایست از یک سری قوانین مشخص … سلام من دنبال یک اسم کوتاه و پرمعنا و قدیمی برای لوازم خانگی میخوام. چنانچه قصد نداشته باشید نام برند خود را به صورت رسمی به ثبت برسانید، تصمیم گیری برای انتخاب آن ساده‌تر خواهد بود.

اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرز‌های جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدوده‌ی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سال‌های آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقه‌ای بروید. نام های لغوی اغلب هوشمندانه وگاهی پیگیری ثبت تغییرات شرکت اوقات، بسیار هوشمندانه بوده و بدلیل ترکیب یا تغییر کلمات موجود و اثر زبانی تاثیرگذار می باشد. دونات دانکین، چسب کریزی، Volare، و رستوران استیک Sizzler همه نمونه هایی از نام های لغوی برند هستند. نام های لغوی برند از بازی با کلمات برای به خاطر سپاری آسان استفاده می کنند.

چگونگی خرید برند

این گونه اسم‌ ها در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر روی جذب مشتری و افزایش فروش دارند. به همین دلیل موارد مهمی که باید در انتخاب اسم مناسب برای کسب و کار خود رعایت کنید را بررسی کردیم. ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان ثبت برند تجاری های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد. بنابراین هنگام انتخاب اسم شرکت یا برند خود پیامدهای بین المللی را نیز در نظر بگیرد. تا به زبان های دیگر معنای منفی یا مبهم نداشته باشد و به اصطلاح یک نام بین المللی باشد.

برای این امر می توانید مثل همیشه بر روی یاری ما حساب باز کنید . موتور بعدی هم «نیم‌اسمیت» نام دارد که برای شما اسم برند‌های پیشنهادی با ترکیب کلمات اولیه می‌سازد. اولین موتور جستجو که تخصصی برای انتخاب نام دامنه است، «نیم‌مش» یا چشمه اسم، نام دارد. شما در این موتور جستجو می‌توانید کلیدواژه انتخابی خود را وارد نموده و با انتخاب‌های قابل ثبت دامین خود مواجه شوید. انواع و اقسام دامنه‌ها از دات‌کام گرفته تا دات‌اورگ، دات‌کو و تغییراتی که خود سایت برای شما انجام می‌دهد را نشان می‌دهد. شما می‌توانید در سایت گوگل ایمیجز همین کلیدواژه‌های انتخابی را تایپ نموده و به عکس‌های بسیار زیادی دست پیدا کنید.

راهنمای انتخاب اسم برند

اسم‌های مخفف ممکن است ساده باشند و راحت‌تر به خاطر سپرده شوند ولی توانایی تداعی هیچ ذهنیتی را در افکار مشتری به جهت خرید و وفاداری به برند را نخواهند داشت و بی‌روح هستند. شاید از معروف‌ترین نام برندهای مخفف در جهان بتوان به KFC که برند رستوران‌های زنجیره‌ای مرغ سوخاری و فست‌‌فود هست اشاره کرد. اما در کشور ما این‌گونه نامگذار‌ی‌ها نیز مرسوم هست و می‌‌توان مثلاً به نام مپنا که مخفف نام شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران هست اشاره کرد. این‌گونه اسم‌ها با بازگرداندن معنی به اسم تجاری کار می‌کنند.

سلام من با یه اسمی دارم چند ساله کسب و کارم رو پیش میبرم . دامنه اش رو دارم و نام کاربری تمام شبکه های اجتماعی ثبت شرکت هم همینطور. اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی بوده و معنی‌دار باشد؛ ملاک داوری هم لغت‌نامه دهخدا است.

از نظرات دیگران در انتخاب اسم فروشگاه خود استفاده کنید

ما نظر شما رو تایید می‌کنیم تا اگر کسی پیشنهادی داشت به شما کمک کنه. ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم .. این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. نام برند پوشاک اریکا را سرچ کنید دید خوبی به شما خواهد داد.

مراکز زبان سفیر هم که به نظر ما عالی است، چه بسا که سفیر استعاره‌ای همه‌گیر از شخصی است که می‌دانیم حتماً به زبان‌های خارجی مسلط است. ما در این مثال، برند آب معدنی دماوند را داریم که نمادی تصویری و بسیار شناخته‌شده است. برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما کم‌کم باید به طراحی لوگوی خود باشید.

۱۵٫ اسم‌های تکراری

برای این که بتوانید اسم کوتاه برند خود را در ذهن خریداران ثبت کنید باید به نوع لوگوی انتخابی نیز توجه داشته باشید. چک لیستی برای اعتبارسنجی ایده های اسامی برند خود تهیه کنید. می توانید از سایت های جستجوی دامین مثل Whois استفاده نمایید تا دسترسی به دامین های نام های پیشنهادی مد نظر خود را بررسی نمایید. حتی می توانید با ابزاری متفاوت از نبود اسامی مشابه در iOS App و Google Play Store اطمینان حاصل کنید و در نهایت در مورد در دسترس بودن اکانت پیج اینستاگرام یا اکانت آپارات برند منتخب خود تحقیق کنید. برای ثبت برند خود به وب سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور مراجعه و اظهارنامه مربوطه را تکمیل نمایید.

اما بعضی از این شرکت‌ها برای بدست آوردن این اعتبار کارهای اشتباهی می‌کنند که ممکن است در آینده ضررهای بزرگی را به برند و کسب و کارشان وارد کند. اسم و نام یک برند در حقیقت شاکله و اصالت برند شما را به مخاطب و مشتریان نشان می‌دهد. پس باید یک تصویر قدرت‌مند در ذهن مخاطب ایجاد کنید که حس خوبی را به او القا کند.