اگر می خواید برای مغازه خود اسمی خاص را انتخاب کنید باید بر اساس نوع فعالیت خود و عرضه محصول در آن اقدام به انتخاب نام مناسب کنید . در این بین افرادی که در حوزه های مختلف اقدام به فعالیت و افتتاح مغازه کرده اند به ثبت برند تجاری دنبال نامی خاص برای مغازه خود کرده اند . در این مقاله ما به نحوه انتخاب بهترین نام و هم چنین کارا ترین نام برای برند شما خواهیم پرداخت . برای دستیابی به اسامی خاص برند پیشنهاد می شود در ادامه همراه ما باشید .
اسم برند شما حتما باید دارای ریشه فارسی و معنیدار باشد، در این زمینه میتوانید به لغت نامه دهخدا رجوع کنید. از مشاورین برندسازی کسب و کار کمک بگیرید و ایدههای خود را با آنها در میان بگذارید. در این قسمت اولین قدمی که باید بردارید این است که برای بررسی اسمهای مشابه و استعلام اسم شرکت باید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید. از سایتهای فروش و مشاوره دهنده در جهت ارائه خدمات برند سازی کمک بگیرید. پیدا کردن چنین نامی غیر ممکن نیست به شرط آن که سایتهای کار بلد در این زمینه را پیدا کنید.
برای انتخاب نام بعضی از برندها از اسم بنیان گذار آن شرکت ها و برندها بهره گرفته می شود که این کار مستلزم داشتن یک نام که همه گیر نباشد، است. زیرا، در این صورت امکان وجود برند های مشابه بالا خواهد بود. از برجسته ترین ویژگی های این نوع نام های تجاری، می توان به حفاظت از اسم آن اشاره کرد که موجب فراهم آوردن رضایت صاحب آن نیز می شود. ۱۰- ضرورتی ندارد که از اسم شهر یا منطقه خود در انتخاب اسم شرکت استفاده کنید بلکه بهتر است فرامنطقهای فکر کنید. حتی به این فکر کنید که ممکن است برند شما خدماتی به خارج از کشور نیز ارائه دهد. پس بهتر است از استفاده از کلماتی که برخی حروف آن در زبان سایر کشورها نیست خودداری کنید.
چگونه اسم مناسب برای برند خود انتخاب کنیم؟
در نام شرکت از حروف بعضی کلمات نظیر پی وی سی و … استفاده نشود. از حرف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف استفاده نشده باشد، همچنین از ترکیب چند حرف استفاده نشود. نام انتخابی شما نباید حاوی اعداد به صورت ریاضی باشد و باید از اعداد به صورت حروفی استفاده شود. یکی از نام های تقریباً پیچیده با لوگوی عجیب و غریب می باشد که رتبه 64 ثبت شرکت را در بین a hundred برند برتر دنیا دارا می باشد و درآمدی برابر با 19 میلیارد دلار را دارا می باشد.
- بنابراین مهم می باشد که در خصوص شرایطی که باید یک اسم جهت به ثبت رسیدن داشته باشد اطلاعاتی جامع و کامل داشته باشید.بعد از آن می توانید از اسم هایی که به شما پیشنهاد می کنیم یک ایده برای اسم شرکت خود بگیرید.
- انتخاب نام مناسب برای شرکت باعث می شود تا مشتریان راجب اینکه به چه زبانی است و چه معنی می دهد سوال بپرسند .
- به عنوان مثال یکی از این موارد قابل پرهیز می تواند این باشد که اگر قصد گسترش فعالیت های خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارید از حروف غیر قابل تلفظ در زبان عربی مثل “پ” یا “ژ ” استفاده نکنید.
- در هنگام ساخت اسم شرکت موردی که از همه مهم تر است این است که نام انتخابی شما دارای سابقه ثبت نباشد.
- شروع به ساختن لیستهای اسامی در دفترچه یادداشت خود کنید.
- برخی برندها به بزرگی اپل ، کوکاکولا و برخی به کوچکی یک وبسایت هستند.
اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدودهی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سالهای آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقهای بروید. در ادامهی این مطلب سعی شده است که همهی ویژگیهایی که نام مناسب شرکت باید داشته باشد، بهصورت پیگیری ثبت تغییرات شرکت دسته بندی بیان شود. اگر میخواهید نام مناسب شرکتتان را انتخاب کنید بهتر است همهی این ویژگیها را در انتخاب نام مورد نظرتان رعایت کنید. برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهشگران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهشهای خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نامهایی که از ساختار تکرار شونده استفاده میکنند رغبت بیشتری دارند.
چرا باید یک نام خوب برای برند انتخاب کنیم ؟
این دقیقا همان کاری است که شرکت ماشین الکتریکی تسلا انجام داد. فقط به خاطر داشته باشید در انتخاب نام برند و برندسازی به این شیوه، به آنهایی که دیگر در بین ما نیستند و خاطراتشان احترام بگذارید. توصیه می کنیم که علم اسطوره شناسی را در زمینه نام گذاری برند و برندینگ دست کم نگیرید! پس سعی کنید جستجوی عمیق تری در این مباحث داشته باشید و به نام شخصیت ها بسنده نکنید تا نام های منحصر به فرد و هیجان انگیز بیشتری را بیابید. در سرتاسر دنیا به خصوص ایران، می توانید داستان ها و افسانه هایی را بیابید که پر از نام های اسطوره ای و بهترین منبع برای انتخاب نام برند هستند.
سایت انتخاب اسم برند، اسامی انتخاب شده در طوفان فکری را در دسته بندیهای مشخصی جای میدهد. برندی چون تسلا موتورز نام برند خود را از نام موسس خود یعنی نیکولا تسلا گرفته است. یک سایت انتخاب اسم برند، تیم و مشاورهایی که برای انتخاب نام یک برند در اختیار دارد دیگر تنها با یک کاغذ و قلم نام برند را انتخاب نمیکنند! یک متخصص در حوزه مشاوره برند یا انتخاب اسم برند، یک اسم را از جهتهای مختلفی مورد بررسی و تحلیل قرار میدهد تا بهترین نام را برای برند شما انتخاب کند. برندسازی و به تبع آن انتخاب اسم برند از جمله اقدامات بسیار ضروری در جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری است. یک شرکت تجاری برای شناخته شدن در بین مردم و رونق فروش نیازمند برند سازی است، در غیر این صورت بی نشان مانده و هیچ محبوبیتی پیدا نخواهد کرد.
سلام برای شرکت تولیدی رنگ ساختمانی دنبال یه اسم بامفهوم و درعین حال کوتاه میگردم. برای شرکت بازرگانی تامین سیم و کابل دنبال یه اسم مناسب و خاص می گردم. بعضی از افراد معتقدند که اسم های خبری به مشتریان نشان می دهد که کسب و کار شما چیست و دقیقا چه کالا و یا خدماتی را ارائه می دهید.
انتخاب نام برند توصیفی زمانی صورت میپذیرد که شما بخواهید به صورت دقیق کار شرکت خود را تشریح نمایید. یکی دیگر از ضعفها این نوع از انتخاب نام برند این است که اگر قصد فروش شرکت را داشته باشید، نام شما همراه شرکت خواهد بود. بعد از انتخاب نام باید از بین انواع لوگو یک طراحی لوگوی مناسب را در دستور کار خود قرار دهید.
۴- خود را محدود نکنید و تمامی اسامی ممکن را در نظر بگیرید. خلاق باشید و اسمی انتخاب کنید که متمایز بوده یا معنای خاصی داشته باشد. استفاده از اسامی خاص اصیل ایرانی هم افتخار آمیز و باشکوه است و هم میتواند توصیفی از شرکت شما باشد. اسم انتخابی شما باید دارای معنا و مطابق با فرهنگ جمهوری اسلامی بوده و نامهایی که مخالف با موازین شرعی و نظم عمومی هستند و یا مستهجن و خلاف اخلاقاند تایید نخواهند شد.
به همین منظور ما به شما سایتی را معرفی می کنیم که می توانید با مراجعه به آن از تکراری یا جدید بودنِ نامِ انتخابی خود برای شرکت تان اطمینان حاصل کنید. تا اینجا با ویژگیهای یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگیهای که گفتیم هم حتماً باشد. قدم بعدی این است که وارد سایت واژهیاب شده و به نظر ما با پرداخت وجه اشتراک بسیار اندک این سایت کاربر ویژه شوید.