Content
پس قبل از هر کاری از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید . شرکتها برای شناخته شدن و جدا شدن از کسب و کارهای دیگر، نامی برای برند خود انتخاب میکنند. به صورتی که با ثبت شرکت داشتن مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود، مشتریان وفادار و مخاطبان بتوانند این کسب و کار را پیدا کنند. برند نامهای دیگری مانند مارک و نشان تجاری دارد که همان معنی را میدهند.
- این کار برای تهیه یک لیست بزرگ اولیه انتخاب اسم برند کمک شایانی مینماید.
- این نام ها برای پیشنهاد برای ثبت برند و ثبت شرکت هم به کار میرود که نیاز به کارت بازرگانی در ثبت برند ندارند .
- چه بسا که انتخاب نام موفق هم می تواند یکی از همین کارها و موفقیتها برایمان باشد.
- اما قبل از هر اقدامی مراحل انتخاب نام برند را با ما طی کنید تا نامی درخور و شایسته برگزینید.
- نام گذاری برند بر مبنای مناطق جغرافیایی شناخته شده، برند شما را به جامعه نزدیک می کند و میتواند احساسات جامعه هدف شما را بر انگیزد.
اسامی که قابل یادآوری هستند، تاثیر ماندگاری بر مخاطبان هدف شما میگذارند. در واقع مردم برندهایی را ترجیح میدهند که تلفظ آنها ثبت برند تجاری سخت نیست. اگر ثبت برند خود را با یک نام تجاری کوتاه شروع کنید، سریعتر شناخته میشوید و فراموش شدن نامتان سختتر است.
برای اشخاصی که در راه انتخاب نام قانونی و مناسب با حیطه فعالیت یک برند و علامت تجاری تجربه کافی را ندارند امکان انتخاب مناسب ترین نام علامت تجاری امری دشوار خواهد بود. بهترین راه برای انجام این مورد بهره مندی از تجارب شخصی مجرب در انجام این امور خواهد بود . اکثر برندها از موضوعات فعالیت یک محصول نشات گرفته اند و با ارائه محصول و خدماتی با کیفیت در طی سال ها فعالیت خود ، توانسته اند بین مشتریان خود در تمام نقاط دنیا مطرح شوند . پس انتخاب یک نام برای برند از جمله موارد مهم در کسب سود در حیطه فعالیت می باشد . ناممعنیناممعنیﺷﺎﯾﺎنبرازندهﺷﯿﮏدلپذیرﺷﻤﺲخورشیدﺷﻔﺎالتیامﺷﻌﻠﻪشرارهﺷﺮﯾﻒارجمندﺷﯿﺪحیلهﺷﯿﻤﯽکیمیاﺷﻤﯿﻢخوشبوجهت انتخاب نام شرکت میتوانید به صفحه اسم شرکت مراجعه نمایید. به عنوان نمونه برند باید فاقد کلمات غیر متعارف باشد و از چارچوب و قواعدی خاص برای انتخاب نام برند بهره گیرید .
از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد . یکی از مواردی که باید در هنگام ثبت برند خود در نظر داشته باشید ، انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای برند می باشد . با در نظر داشتن اینکه یک برند تا سال ها بر روی محصول شما نام گذاری می شود باید بهترین نام را با مشورت کارشناسان ثبت برند و انتخاب اسم برند انتخاب کنید . ، امروزه برای ثبت و پیشرفت تمام کسب و کارها، انتخاب نام برند حرف اول را میزند. چرا که برای تاسیس و ثبت شرکت اولین و مهمترین اطلاعات برای ارائه دادن، برند کسب و کار است.
ایده ها و الگوهایی که برندهای مختلف در خلق یا انتخاب نام برند به کار برده اند
به عنوان مثال بارها اتفاق افتاده است که حل یک مسئله ماها نیمکره چپ مغز ما را درگیر کرده باشد حال آنکه این مساله در کسری از ثانیه توسط نیمکره راست ما به صورت تجسمی حل می شود. اگر تا اینجای کار مشکلات قانونی را حل کردهاید میتوانید سرغ مرحلهی تست نام برند بروید. استفاده از مطالب اورامان وب ثبت تغییرات فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. از شما دوست عزیز میخواهیم که اگر استارتاپ خودتان را شروع کردید حتماً دیدگاهتان و تجربهای که در این راه به دست آورید را برایمان ارسال نمایید. و نحوه ثبت آن باهم صحبت کردهایم، اگر هنوز مطالعه نکردید در پایان این مقاله حتماً مطالعه نمایید.
مثلاً اگه داستان آب معدنی الموت رو شنیده باشین- اسم منطقهای تو قزوین- وقتی این آب معدنی به کشورهای عربی صادر شد با مخالفت اونها روبهرو شد. چرا؟ چون الموت تو زبان عربی به معنی مرگ هست و با احساس منفی از طرف مصرفکننده روبهرو میشه. برای انتخاب نام برند آیندهنگر باشین و خودتون رو محدود به شهر و کشور خود نکنین و فراتر از مرزهای جغرافیایی فکر کنین. به این فکر کنین که در آینده فعالیت خودتون رو ممکنه تا کشورهای دیگه هم گسترش بدین و اسمی رو انتخاب کنین که فراتر از مرزها عمل کنه.
ما در اولین قسمت این مقاله به شما تعدادی از مهمترین کلیدهای راهنما برای انتخاب اسم برند را آموزش میدهیم. پس امیدوار باشید که اگر این مقاله فشرده را به خوبی و با دقت مطالعه نمایید به احتمال زیاد خواهید توانست البته با کمی تلاش مضاعف در کمترین زمان ممکن به انتخاب یک اسم برند قدرتمند دست بیابید. بسیار خوشحالیم که در این مقاله تخصصی میتوانیم نکاتی بسیار مهم و کلیدی را در رابطه با انتخاب اسم برند به شما آموزش دهیم. ممکن است در حال حاضر یک سری مشتری داشته باشید و به تازگی شروع به انتخاب نام برند کرده باشید. مثلا قبلا از طریق بازاریابی در اینستاگرام محصولاتتان را میفروختید و برند شخصی خود را راه نینداخته بودید؛ ولی حالا میخواهید ثبت برند انجام دهید و محصولاتتان را در پلتفرمهای گستردهتر بفروشید. شاید هم کیفیت محصول و ارتباط اسمی شوکوپارس با شکلات خوشمزهای که میخوردیم، باعث شده است که این اسم را همیشه به یاد داشته باشم.
سپس با خانواده و دوستان خود آن را مطرح کنید و ببینید چه بازخوردی میتوانید از آنها دریافت کنید. نامگذاری برای شرکت تازه تاسیس شما ممکن است کاری جزئی به نظر برسد اما درواقع یکی از مهمترین و با ارزشترین جنبههای کسبوکار شما است. این نام در سالهای آینده تصویر برند شما را میسازد و باید آن را در ابتدا درست انتخاب کنید. شما میتوانید در سایت گوگل ایمیجز همین کلیدواژههای انتخابی را تایپ نموده و به عکسهای بسیار زیادی دست پیدا کنید. سپس تعداد 20 تا 30 عدد از این تصاویر را به صورت رنگی چاپ گرفته و روی یک تابلوی دیواری یا همان روزنامه دیواری خودمان کلاژ نمایید. قدم بعدی این است که وارد سایت واژهیاب شده و به نظر ما با پرداخت وجه اشتراک بسیار اندک این سایت کاربر ویژه شوید.
کسب و کارهای بزرگ هزینهی زیادی را برای تبلیغات و برندینگ خود انجام میدهند که کسب و کارهای کوچک قادر به انجام آن نیستند. بعضی افراد در شروع فرآیند انتخاب نام شرکت دچار شک بین اسم سخت و اسم آسان میشوند. مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است. اما برای توجیه اسم سخت میگویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما بهخوبی موفق شده است. اما در مقابل کمپانیهای طراحی در بیشتر موارد از مفهومهای ظرافت و خاص بودن استفاده میکنند. پس در ابتدای انتخاب نام مناسب شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم برندتان را حول آن پیدا کنید.
کلید ششم: سراغ اسمهای جغرافیایی بروید
البته این زمان با توجه به قوانین روز اداره مالکیت صنعتی و علائم تجاری می تواند متغیر باشد . اسامی و عناوینی که باعث فریب اذهان عمومی و سایرین شود نیز به عنوان یک نام تجاری نمی تواند به ثبت برسد . نام برند نباید موجب گمراهی و به اشتباه افتادن مشتریان آن محصول یا خدمت در طبقه مربوطه گردد . سلام من برای فروش کشمش خانگی پلویی نیاز به یک برند ونام پرمعنا دارم لطفا راهنمایی کنید. این روشی است که امروزه بسیاری از شرکتهای ایرانی روی آن تمرکز دارند.
سجّاد، محمّد یا سمیّه دارای این نوع تجانس آوایی هستند که به تجانس آوایی معکوس شناخته میشود و میتواند به نام برند قدرت بدهد. دسته سوم نامهایی هستند که به خودی خود قدرت یا ضعف ذاتی برای انتخاب به عنوان نام برند ندارند و خنثی هستند. نامهای خنثی اگر که سایر عناصر برندسازی مثل ایده، استراتژی، شعار، لوگو، حواس پنجگانه و مدیریت و رهبری در یک برند به خوبی رعایت شده باشند، شاید بتوانند برندی قدرتمند را به ثمر برسانند. سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهادهای مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری میکند.
به آیندهی برند نگاه کنید
در زمان ثبت شرکت ها باید 5 نمونه از نام های منتخب خود را بر طبق اولویت به اداره ثبت شرکت ها ارائه داده و از این طریق اقدام به انتخاب بهترین و مناسب ترین اسم برای شرکت و موسسه خود کنید . امروزه یکی از دغدغه هی ثبت شرکتها در اداره ثبت انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای شرکت می باشد که باید توسط موسسی شرکت ها اتخاذ شود . ثبت بهترین نام برای شرکت ملزم به داشتن تجربه و توانایی کافی در امر انتخاب نام بر طبق ویژگی های محصول می باشد .
دقت داشته باشید که این کار کمک میکند تا اسم انتخابی شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمتهای مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید. در اصل موسسان وب سایت پونیشا سه نفر بودند که اسم کوچک آنها پویا، نیما و شایان بود که با ترکیب این اسمها به پونیشا رسیدند. مشکلی که اینجا وجود دارد این است که شرکتهای بزرگ منابع مالی زیادی در اختیار دارند که ممکن است در یک کسب و کار کوچک در شروع نداشته باشد.
بهتر است به تعدادی از افراد با تجربه که قبولشان دارید گوش کنید، چند تست کوچک انجام دهید ، به احساس قلبی خود گوش کنید و سرانجام تصمیم بگیرید. بعد از این که لیست خود را به چند مورد خلاصه کردید، می توانید گروهی را با تمرکز به واکنش های افراد به نام انتخابی به وجود آورید و آن را بسنجید. یا اینکه مطالعه قابل سنجشی برای اندازه گرفتن مقبولیت، خوشایندی یا تداعی معنی نام های احتمالی ترتیب دهید. خب، به نظر ما آگاهی از همین تعداد کلید برای شروع پروسه انتخاب برند کفایت میکند و بهتر است که ما سایر مراحل انتخاب را آغاز نماییم. ضمن این که ما ارتباطی بین سیمرغ و کلمه حامی به معنای حمایتکننده ایجاد نموده و این نام را بر این اساس ساختیم.