Content
تشخیص اسامی خاص از عام در انگلیسی از این نظر دارای اهمیت است که همواره باید اسامی خاص را – هر جای جمله که باشند – با حروف بزرگ شروع کرد. این موضوع برای افزایش درک خواننده ها از مطلب نوشته شده اساسی است. بنابراین از نظر گرامری این تنها تفاوت قابل توجه بین این دو دسته محسوب می شود. اسم های عام در زبان انگلیسی به مفهومی عمومی اشاره دارند در حالی که اسم های خاص اسامی هستند که صرفا متعلق به یک مکان، شخص، یا چیز هستند. انتخاب اسم خاص برای فروشگاه و سایت اینترنتی حساسیت بیشتری دارد چرا که هم بایستی ثبت نشده باشد.(میتوانید در سایت whois چک کنید.) و هم تمام شرایط یک نام و دامنه خوب که در بالا ذکر شد را داشته باشد.
اسم مغازه شما باید جنبه مثبتی داشته باشد و حس خوبی به مشتری بدهد. مثلا دو مغازه لباس فروشی را تصور کنید که اسم یکی پرویز و اسم دیگری جنتلمن است. یا مثلا اسم یک مغازه کفش پابرهنه و اسم مغازه دیگر کفش سیندرلا است. به نظر شما کدامیک از این اسمها حس بهتری به مردم منتقل ثبت برند میکند؟ اسم مغازه باید معنی و مفهوم خوبی داشته باشد و حتی باعث افزایش اعتماد به نفس مشتری بشود. به نظر شما اگر صاحبان آن، اسم مغازه را مثلا پیتزا پاتوق میگذاشتند این قدر معروف میشد؟ در کل کشور شاید هزاران پیتزا فروشی با اسم پاتوق یا اسمهای کلیشهای دیگر باشد.
لیست 10 تا از بهترین آموزشگاه های کامپیوتر در تهران
جاشوا در زبان عبری به معنای “خداوند نجات دهنده است” می باشد. این نام در سال 1990 از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده است. ادوارد از ēad به معنای” رفاه و ثروت” و weard به معنای” حفاظت و نگهبانی” گرفته شده است. این نام یکی از قدیمی ترین نامهایی است که قبل از فتح تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است. ادوارد حتی به سایر زبانهای اروپایی نیز صادر شده است. در افسانه آرتور، پادشاه مارک، فرمانروای کرن وال بوده است.
کارمانیا در فارسی به معنی کرمان است و محل اصلی شرکت هم در استان کرمان قرار دارد. در انگلیسی هم کار به معنی ماشین است و به فعالیت اصلی شرکت که در زمینه اتومبیل است، اشاره میکند. همین طور ترجمه این اسم به انگلیسی میشود Carmania که به معنی عشق ماشین است. اکثر کسانی که میخواهند مغازهای را راه بیاندازند، اصلا به اسم مغازه یا فروشگاه توجهی نمیکنند. از کجا این قدر مطمئن هستیم؟ چون وقتی به بازار میرویم کلی مغازه با اسم های بی معنی یا کلیشهای میبینیم. مثلا کفش پدرام، لباس فروشی احمدی، آرایشگاه بهرام و هزار نمونه دیگر از این اسامی تکراری و غیر جذاب که در خیابان میبینیم.
اسم مغازه را مخفف یک عبارت انتخاب کنیم یا نه؟
این موارد بسیار خاطره انگیز هستند و دیگران تمایل دارند تا آن را به اشتراک بگذارند. به هنگام انتخاب یک نام خاص برای برند بهتر است به کلماتی که در زندگی روزمره از آن استفاده می کنید، توجه کنید. مایکل رادر در این زمینه می گوید که شما باید بر روی واژه هایی که با تجربیات حسی خاصی مرتبط هستند، متمرکز شوید مثل دل انگیز بودن، قدرت، توانایی و احساسی بودن.
- اسم اعیاد، جشنوارهها و فستیوالها نیز اسم خاص محسوب میشود.
- به همین دلیل این مغازه توانست به برندی شناخته شده و معروف تبدیل شود.
- اولین و مهمترین عامل در هنگام ساختن برندتان تصمیمگیری در مورد چگونگی نامگذاری تجارت شماست.
- (تقریبا تمام چیزهایی که فقط یک عدد از آنها وجود دارد) اسم خاص یا Proper Noun نام دارد.
امروزه استفاده از اسامی بالا برای انتخاب نام مزون لباس یا انتخاب اسم بوتیک زنانه فراگیر شده است. در ذهن بماند و با یک بار شنیدن توسط یک نفر در ذهنش ثبت شود و اگر روزی خواست از خدمات و محصولات شما استفاده کند به دنبال اسم برند شما نگردد. برای پیدا کردن نام مناسب برای کسب و کار خودتان بایستی یکی از مسیرهای زیر پیگیری ثبت تغییرات شرکت را بروید و از روش های زیر یکی را انتخاب کنید؛ چرا که برند های که ما می شناسیم از یکی از روش های زیر را به کار برده اند. «اسم قابل شمارش» اسمی است که میتوانید آن را شمارش کنید. برای مثال، «سیب» یا «کتاب» اسمهای قابلشمارش هستند. اسامی قابلشمارش هم میتوانند بهصورت مفرد و هم بهصورت جمع استفاده شوند.
برای آشنایی کامل با گرامر اسامی قابلشمارش و غیر قابلشمارش، مطالعه مطلب ریز ار مجله «فرادرس» پیشنهاد میشود. در ادامه، اشارهای کوتاه به برخی از عناوین مهم این آموزشها خواهیم داشت. مثالهای زیر، چند اسم مختلف را با معرفهای خود نشان میدهد.
انتخاب نام زیبا برای برند یکی از پیش نیازهای مهم برای به ثبت رساندن برند است. در واقع نقش نام تجاری شبیه به یک فانوس دریایی است. به عبارت دیگر نام تجاری مانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند طبق آن کارهای خود را پیش ببرند. بر این اساس مدیریت نام تجاری عبارت است از یک تیم که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند زمان و تلاش بسیار صرف کنند. یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب اسم برند باید به آن توجه نمود آن است که نام انتخابی باید انتقال دهنده مفهوم محصول یا خدمات مربوطه باشد .
مثلا شما میدانید که عبارتهای بالا مخفف چه کلماتی هستند؟ پس پیشنهاد ما این است که تا حد امکان از کلمات مخفف برای اسم مغازه استفاده نکنید. فکر کنید کسی از مشتریتان پرسید این کالا را از کجا خریدی؟ به نظرتان فرد در جواب چه میگوید؟ میگوید از مغازه ویکتورینوکس خریدهام؟ من که بعید میدانم. احتمالا میگوید از یک مغازه در خیابان فلان خریدم. حتی اگر نام مغازه را هم بتواند بگوید، طرف مقابل به راحتی متوجه اسم مغازه شما نخواهد شد. من نظرم اینه چون اسم خودت فارسی هست بهتره با یه کلمه فارسی ترکیب بشه.
این نام قبل از سال 1920 مورد استفاده قرار نمیگرفت و منشا آن به سالهای نزدیک بر میگردد. دونا از کلمه یونانی donna مشتق شده که به معنای بانوست. این نام تا زمانی که جورج اول در سال 1714 به پادشاهی نرسیده بود، ثبت شرکت در تهران زیاد مورد استفاده قرار نمیگرفت. بر اساس گفتههای کتاب پیدایش او در ابتدا سرای نامیده میشد (احتمالا به معنی ” ستیز ” در زبان عبری )اما نام او توسط خداوند به نشانه برکت و فرخنده بودن به سارا تغییر پیدا کرد.