Content
در واقع میتوان در بیشتر از 12 پسوند، نام دامنه خود را جستجو کرد. حتی میتوان دامنههای اشغال شده یا سفارشیشده را سفارش داد تا سریعا برای شما ثبت شود. دامنههای پیشنهادی در این وبسایت با اضافه یا گاهی حذف برخی حروف از کلمات اصلی شما صورت میگیرد و ترکیبات فراوانی پیشنهاد میشود. یعنی یک عدد بسیار بسیار بزرگ که البته نام اصلی این عدد گوگول بود و آنها با کمی تغییرات آن را ثبت کردند.
انتخاب اسم برند زیبا به همه هزینهها و زحماتی که متحمل میشوید، میارزد. چون ممکن است در آیندهای نه چندان دور ارزشی برابر با چند صد میلیون یا حتی میلیاردها تومان به دست آورد. نام جهت ثبت برند و شرکت نقطه تمرکز و قوت کلیه فعالیتهای بازاریابی است و مهم ترین و ماندگارترین بخش کار شما می باشد . نام برند و یا شرکت اگر صحیح گزینش شود ، جز لاینفک فعالیت شما و سرمایه معنوی و پنهان شماست.
اگر اسم برند شما از چندین کلمه تشکیل شده است باید در هنگام مخفف کردن کلمات آن به آن دقت کنید. زیرا ممکن است مخفف آن بعدها نیاز باشد و یا حتی رقبای شما از آن بر علیه شما استفاده کنند. انتخاب نام مناسب برای شرکت باعث می شود تا مشتریان راجب اینکه به چه زبانی است و چه معنی می دهد سوال بپرسند .
تکتک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. البته الآن لازم نیست برای هر اسم یک لوگو طراحی کنید؛ چون هدف ما در این مرحله تنها بررسی اسم است نه لوگو؛ اما انجام آن دید بهتری به شما میدهد. فهماندن تکتک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی میطلبد و از آنجا که شما مثل شرکتهایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست. شرکت سهامی عام، جز شرکتهای تجاری است که این شرکتها به این دلیل سهامی عام خوانده میشوند که سرمایه خود را از طریق فروش سهام خود به مردم به دست میآورند، و درصدی از سهام در دست مردم و درصدی در دست مسئولین شرکت هست.
شرکت یونایت فروتز فروشنده بزرگ موز در آمریکای جنوبی بود که با تغییر نام به چیکتا به موز هویت داد و چیکیتا موز بی هویت را صاحب هویت و شخصیت کرد. و برای اولین بار فروش میوه به صورت فله ای را که امروزه در ایران شاهد آن هستیم را تغییر داد. مثلا اینکه یک فرد را امروز دیده ایم و 10 سال نیز او را ببینیم بشناسیم یا به نظرمان آشنا باشد همگی توسط سمت راست مغز اتفاق می افتد.
مراحل ثبت برند پس از تشکیل پرونده و در مراحل کارشناسی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چگونه است
اسم های تجاری خوب منجر به برانگیختن احساسات پرسنل، مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه شما شده و کاری می کنند که مشتریان و پرسنل داخلی در مورد برند شما (اینکه به چه زبانی است و چه معنی می دهد) کنجکاو شده و سوال بپرسند. فراموش نکنید که این سوالات نشان دهنده ی گیج شدن مشتریان نیست، بلکه یعنی نام برند شما توانسته حس کنجکاوی آنها را برانگیزد. در حال حاضر در دنیای پر رقابت امروز، اکثر شرکت ها به دنبال ثبت برندی هستند که بتواند آوازه آن ها را به گوش مردم در سراسر دنیا برساند. این نوع لوگو، در واقع یک شکل هندسی می باشد که به طور غیر مستقیم، به موضوع فعالیت و یا مفاهیم مرتبط دیگر اشاره می کند. یک شکل ساده براحتی در ذهن ثبت خواهد شد و فارغ از اینکه بیننده از چه کشور و با چه زبانی به آن نگاه می کند، بخوبی با او ارتباط برقرار می کند.
- چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند .
- توصیه میکنیم برای استفاده از آن، هربار یک یا دو کلمه از لیستی که در مرحله قبل آماده کردهاید، را در کادر وارد کنید.
- شرکت های سهامی عام و اکثر شرکت های سهامی خاص دارای مجمعی به نام مجمع عمومی موسسین می باشند.
- جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای درخواست گردد.
- سالهای سال است که بسیاری از برندهای معتبر دنیا و ایران توانستهاند از قابلیت تصاویر برای ساخت اسم برند خود بهره ببرند.
- نمیتوانید نامی غیرمرتبط و بیربط برای آن انتخاب کنید و بهتر است نامی انتخاب کنید که با کار شما مرتبط باشد و همخوانی داشته باشد.
هراز، داماش، بینالود، گدوک و محصولات آشوراده نیز همین گونهاند. برند مارلبورو نام خود را از خیابان معروفی در لندن برداشته و برند لباس بارانی لندن فاگ یا مه لندن از جغرافیای لندن استفاده کرده است. مثلا در فارسی و حتی در انگلیسی نامهایی که با صدای «آ» به پایان ثبت شرکت در تهران میرسند، معمولا موفق از آب درمیآیند. منابع تعیین نام و چگونگی ساخت برند جدید در تجربه و مهارت مشاور برند است. برای چک کردن اینکه آیا یک نام توسط فرد دیگری قبلا ثبت شده است یا خیر ، در خارج از ایران هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام اطلاعات به لحظه در دسترس است.
به عنوان مثال شرکت پپسی را در نظر بگیرید که با اسم تجاری «پپسی کو» به ثبت رسیده است ولی اسم برند آن در اذهان عمومی همان «پپسی» است. انتخاب یک نام شفاف و قدرتمند برای حیات فروشگاه اینترنتی شما بسیار ضروری است و علاوه براینکه برندسازی را برای شما آسانتر میکند، بقای شما در این عرصهی پررقابت را نیز تضمین میکند. یکی از بالقوه و مهم ترین چالش های راه اندازی یک کسب و کار، انتخاب نام مناسب است. برای برخی، انتخاب نام کسب و کار اولین قدمی است که باید انجام شود زیرا برای صاحب کسب و کار ساده، سریع و واضح است. برای دیگران، این یک مبارزه برای شناسایی نام تجاری است که واقعاً کسب و کار و هر چیزی را که مخفف آن است در بر می گیرد. انتخاب نام برای کسب و کار شما یک تصمیم بزرگ است زیرا در نهایت نام تجاری شما را نشان خواهد داد.
روش دیگر هم این است که برای اسامی مختلفی که انتخاب کردهاید بهترین لوگوی ممکن را طراحی کنید و با توجه به جذابیت لوگو و بازخورد مشتریان و مخاطبین، مناسبترین نام را انتخاب کنید. البته این روش کمی هزینهبر است ولی دست شما را برای انتخاب بهترین مورد باز میگذارد. بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم.
اسامی زیبا برای شرکت، چند تکنیک ساخت نام تجاری
شما میتوانید اسمی را انتخاب کنید که هدف و ویژگیهای متمایز برندتان را در خودش جای دهد. انتخاب نام باید ارتباطی مثبت با جنبههایی از محصول داشته باشد که شرکت میخواهد محصول را با آن جنبهها معرفی ثبت تغییرات شرکت کند. درست است که این ارتباط میتواند در طول زمان با تبلیغات ایجاد شود، اما انتخاب اسم صحیح برای محصول میتواند این کار را بهمراتب سادهتر کند و مشتری هم بهتر بفهمد که با چه محصولی روبهرو است.
شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد. از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است. یک نام نامناسب، غیر جذاب و تکراری لزوما شانس موفقیت یک برند را از بین نمی برد؛ اما قطعا باعث می شود میزان موفقیت آن به شدت تحت تاثیر قرار گیرد. در انتخاب اسامی خاص و زیبا باید دقت کرد که آیا نامی که انتخاب کرده اید صرفا زیباست یا مناسب نیز هست؟ به این منظور باید خود را به جای مشتری های خود بگذارید و از دید آنها به نامی که انتخاب کرده اید نگاه کنید. اگر در این جا حس کنید که به نظر خودتان نیز غیر جذاب است در این صورت باید به فکر تغییر آن باشید. البته این کار زمان بر خواهد بود، اما پس از یک انتخاب مناسب شما این فرصت را خواهید داشت که نظر ها را به سوی خود جلب کنید.
اسم برند خاص
البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید . اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد . از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن ثبت برند احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد . یکی از مواردی که باید در هنگام ثبت برند خود در نظر داشته باشید ، انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای برند می باشد . با در نظر داشتن اینکه یک برند تا سال ها بر روی محصول شما نام گذاری می شود باید بهترین نام را با مشورت کارشناسان ثبت برند و انتخاب اسم برند انتخاب کنید .