Content
با کمی تغییر در حروف اصلی در مثال بعدی تاکسی اینترنتی یاکسی با تغییر «ت» به «ی» موفق به ساخت اسم برندی متفاوت برای خودش گردیده است. سالها پیش که لری پیج و سرگئیبرین تصمیم داشتند نامی قدرتمند و خاص برای این موتور جستجوی جدید انتخاب نمایند مثل امروز بسیاری از ما با همین مشکل انتخاب اسم برند مواجه بودند. ما در اولین قسمت این مقاله به شما تعدادی از مهمترین کلیدهای راهنما برای انتخاب اسم ثبت تغییرات برند را آموزش میدهیم. بسیار خوشحالیم که در این مقاله تخصصی میتوانیم نکاتی بسیار مهم و کلیدی را در رابطه با انتخاب اسم برند به شما آموزش دهیم. نام گذاری یک برند نیازمند صبر و شکیبایی است و بزرگترین مانع در انتخاب نام مناسب قطعاً زمان است. بسیاری از کسب و کارها حتی حاضر نیستند زمان صرف کنند و یا منابع لازم را برای انتخاب یک اسم مناسب مطالعه کنند که این به خودی خود کاری اشتباه است.
سالهای سال است که بسیاری از برندهای شخصی، آموزشی و … از این روش برای نامگذاری خود استفاده کردهاند. این موضوع البته اگر که بتوانیم نامی خوش آوا و قدرتمند بسازیم، خود بسیار کمککننده خواهد بود. منابع تعیین نام و چگونگی ساخت برند جدید در تجربه و مهارت مشاور برند است.
بهترین اسم با مخاطبان شما صحبت میکند و در مورد برند شما چیزی معنیدار میگوید. با یک فرآیند نامگذاری برند، میتوانید اطمینان حاصل کنید که اسمی که انتخاب میکنید با مشتریان خود طنینانداز میشود و شانس شما در ایجاد روابط پرسود و طولانی مدت را افزایش میدهد. ابتدا به سایت جستجوی علائم تجاری سازمان ثبت و اسناد کشور مراجعه کنید و اسمهای مشابه را بررسی و استعلام اسم شرکتها را نیز دریافت کنید. پس از انتخاب اسم برند به منظور حفظ و نگهداری باید آن را به لحاظ قانونی ثبت کنید تا در آینده کسی نتواند مدعی این اسم شود. در ایران نیز گروه گلرنگ سابقه زیادی در انتخاب نام برندهای خارجی و لاتین برای زیرمجموعههای خود دارد که شاید به علت گرایش مصرف در مخاطبان هدف کالاهای تندمصرف به محصولات خارجی دارد.
بعضی اسامی خاص برای برند را میتوان از زبانهای خارجی گرفت. فکر خود را در مورد معنی بیشتر برندها مشغول نکنید، اما در بعضی موارد، آنها دارای یک backstory جالب هستند. به عنوان مثال، سامسونگ به معنی ۳ ستاره به زبان کرهای و لگو به معنی بازی خوب در زبان دانمارکی است. ثبت برند اینگونه اسمها با بازگرداندن معنی به اسم تجاری کار میکنند. ایران مدیر در زمینه آموزش ، پژوهش و مشاوره مدیران، صاحبان مشاغل و کسب و کار ارائه خدمت می کند. مدیریت رهبری، مدیریت استراتژی، مدیریت بازاریابی و کارآفرینی از جمله فعالیت های اصلی ایران مدیر می باشد.
گام اول: در بطن برند شما چه خبر است؟
باید توجه داشته باشید که برای ثبت اسم لاتین برای مغاره و یا شرکت باید کارت بازرگانی داشته باشید و ثبت آن مستلزم داشتن کارت بازرگانی می باشد. توجه داشته باشید در صورتی که اسم انتخابی شما حتی معنای لاتین هم داشته باشد باید کارت بازرگانی داشته باشید. فرآیند انتخاب اسم برند بسیار مهم و حساس هستش با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید. انتخاب اسم برند و همچنین برند سازی نیاز به مشاوره دارد .
در مورد اینکه چه چیزی باعث ایجاد نام خوب برای برند میشود، تئوریهای زیاد و مطالعات کمی وجود دارد! اما بد نیست بدانید که یک مطالعه در دانشگاه آلبرتا در سال 2010 نشان داده که مصرفکنندگان واکنش مثبتتری نسبت به اسمهایی با ساختار تکراری، مانند کوکاکولا و کیت کت نشان میدهند. در ایران خودمان هم از این اسامی کم نداریم؛ مثلاً لُپ لُپ، یک و یک، شام شام، های بای و … . اما جای نگرانی نیست؛ در این مقاله میخواهیم فوتوفن انتخاب یک اسم عالی، معنادار و بهیادماندنی برای برند را یادتان بدهیم. بعد از خواندن مقاله امروز، میتوانید یکی از مهمترین قدمهای راهاندازی کسبوکار اینترنتی را، درست بردارید.
سپس، یک تصویر کلی از تصاویر بصری مربوط به شرکت خود را ایجاد کنید. با در نظر گرفتن تمرینات ذهنی ، تصورات بیشتری را ایجاد کنید. این رویکرد به ذهن شما کمک میکند تا مواردی را که هنوز در نظر نگرفتهاید، به کار گیرید. با تمرین ذهن، با مفاهیم جدید و ارتباطات زبانی روبرو خواهید شد. از ارتباط مفهومی استفاده کنید و نامی را انتخاب نمائید که بتوان از مفهوم آن به حوزه کاری و یا محصول مورد نظر دسترسی پیدا کرد. برای اشخاصی که در راه انتخاب نام قانونی و مناسب با حیطه فعالیت یک برند و علامت تجاری تجربه کافی را ندارند امکان انتخاب مناسب ترین نام علامت تجاری امری دشوار خواهد بود.
- تا اینجا با ویژگیهای یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگیهای که گفتیم هم باشد.
- در نظر داشته باشید که پیدا کردن اسم مناسب برند کاری چندان آسانی نیست و میبایست صبر و حوصلهی زیادی بهخرج دهید.
- با کنار هم قرار دادن کلمات در کنار یکدیگر و تلفیق آن ها می توان کلمه ای معنادار، مستقل و خلاقانه ایجاد کرد.
- این اسمیه که من پیشنهاد می کنم، با این حال پیشنهاد می کنم که در ابتدا یک نام برند انتخاب کنید و حتما اسم پیجتون رو مطابق با نام برندتون انتخاب کنید.
- ارتباط مفهومی،استفاده از کلمات محلی،ایجاد کلمه جدید، استفاده از نام موسس ، بهره مندی از ریتم و تلفیق کلمات از سری ملاک های انتخاب اسم می باشد.
به خاطر این موضوع که پیدا کردن کلمات واقعی سخت است، شرکتهایی مثل کلینکس و پینترست با حذف حروف کلمات موجود، اسمی جدید اختراع کردند. اسامی اختراع شده می توانند خیلی منحصر به فرد باشند اما اگر به اندازه کافی دقت نکنید ممکن است شبیه اسامی داروها به نظر بیایند یا حتی بدتر از آن اسم یک مبل لوازم خانگی ایکیا باشد. اسامی واقعی مثل او بر و اسلک انگار مستقیماً از روی دیکشنری انتخاب شدند و به ویژگی ها و خواص اشاره می کنند. اوبر به معنی مثال برجسته است و برای شرکتی با جاه طلبی های بزرگ و دور خیلی مناسب می باشد. اسامی واقعی انتخاب های خوبی هستند؛ اما در دنیایی با ۳۰۰ میلیون شرکت، پیدا کردن یک اسم از بین آنها سخت تر می شود.
ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. سلام من برای فروش کشمش خانگی پلویی نیاز به یک برند ونام پرمعنا دارم لطفا راهنمایی کنید. برای دریافت مشاوره از طریق اطلاعات تماس با ما ثبت شرکت در تهران در ارتباط باشید. در همین مطلب اسامی زیبایی قرار داده شده میتونید استفاده کنید . با موسسه برای دریافت مشاوره تلفنی و کم و کیف انجام کار تماس بگیرید. در زمینه فعالیت شما تشابه کار بالاست با ما در تماس باشید .
ثبت شرکت با راهکارهای ما آسان می شود ، با قسمت تماس آنی پایش که در پایین سایت آمده با ما تماس بگیرید و از ما راهکار بخواهید. در انتها باید به چیزی حدود ۲۰ نام با پتانسیل بالا برسید. در این مرحله درباره این ۲۰ نام نهایی باید تحقیقات برای امکان ثبت قانونی و امکان ثبت دامین برای سایت را بررسی کنید. امیدوارم با بهکارگیری این اصول بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان برگزینید. حالا که با کلیدهای طلایی انتخاب نام برند آشنا شدید میتوانید برای برند خودتان دست به کار شوید. همین حالا قلم و کاغذ را آماده کنید و هرآنچه در مورد برندتان میدانید روی کاغذ بنویسد.
برای اینکه افراد نظرات مناسبی ارائه دهند و وقت زیادی گرفته نشود، میتوانید یک سری قانون از قبل تعریف کنید و بگویید که اسامی کاندید بر این اساس انتخاب شوند. همین تمایز و تفاوتی که با سایر برندها دارید، به شما کمک میکند تا نام مناسبی انتخاب کنید. مثلا اسمهایی مثل “ممتاز“، “هیمالیا” یا “اسنوا” که میتوانند حس و حال خاصی به مخاطب بدهند و هدف و هویت شما را نشان بدهند. برای برخی اسمها میتوان خیلی راحت طراحی لوگو انجام داد و المانهای گرافیکی ساده و به یاد ماندنی طراحی کرد. همه همزمان با گفتن این برندها، المان و لوگوی آنها را به یاد میآوریم.
به عنوان مثال دلستر جوجو را در نظر بگیرید که جو مواد اولیه دلستر است. یا کوکاکولا را در نظر بگیرید، کوکا نام گیاهی هست که از آن نوشابه میگیرند. رقیب کوکاکولا یعنی پپسی هم نام خود را از آنزیم گوارشی «پپسین» گرفته است. در مقابل افرادی هم براین باورند که اسامی غیرمعمول بیشتر در خاطره میماند و اسامی رایج خیلی راحتتر فراموش میشوند. به عنوان مثال موتورهای جستجو Infoseek، Alltheweb و Google را در نظر بگیرید.
انتخاب اسم برند ایرانی و اهمیت آن
با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم. به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود. اگر به تازگی کسبوکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کردهاید.
اسم های اصیل ایرانی برای شرکت
می توانید با استفاده کردن از ابتدا و انتهای این سه کلمه یک نام برند برای خودتان انتخاب کنید که این تکنیک برند های بسیار زیادی نیز هست. استفاده از اسم های شعار گونه مانند اولین، تلاش، میلیونرها و… خودداری کنید. اول این که از این اسم ها در اینستاگرام افراد زیادی استفاده کرده اند و اگر شما هم بخواهید از این نوع نام ها در پیج خود استفاده کنید مجبورید به آن پسوند اضافه کرده و یا نام بلند تری را انتخاب کنید. اگر به واقعیت اقتصاد نگاه کنید، شاید شما هم مثل من به این نتیجه برسید که این قواعد در انتخاب اسامی برندهای معروف کشور چندان رعایت نشده است.