پرش به محتوا
خانه » 0 تا A Hundred ساخت اسم شرکت + 60 نمونه نام مناسب شرکت

0 تا A Hundred ساخت اسم شرکت + 60 نمونه نام مناسب شرکت

  • از

مثلاً نام‌های اسنپ، تپسی، پپسی، گوگل و سونی برای زمان خودشان کاملاً خاص و متمایز هستند و به‌راحتی می‌توانند به حافظه سپرده شوند. سایت stackoverflow.com بنظرم هیچکدوم این موارد رو رعایت نکرده و الان جز سایت‌های برتر و فوق‌العاده کاربردیه. نام استارت آپ شما نامی است که شما همیشه آن را می‌شنوید، می‌گویید، می‌نویسید و درمورد آن فکر می‌کنید. شما نام فرزندتان را چیزی که دوست ندارید انتخاب نمی‌کنید. در غیر اینصورت پشیمان خواهید شد و این می‌تواند در رفتار و روشی که شما تجارت خود را پیش می‌برید تاثیر داشته باشد. انتخاب نام نباید به یک پروژه 6 ماه برای شما تبدیل شود.

سایت انتخاب اسم برند

ممکن است بین ۵ تا ۱۵ اسم مشخص را پیدا کرده باشید که نمی‌دانید اسم مناسب شرکت کدام‌یک از این نام‌هاست. برای پایش بین اسم‌ها باید بدانید که از بین همه‌ی اسم‌های انتخاب شده درنهایت می‌بایست ۳ اسم باقی بماند. البته ممکن است شما یک سلبریتی باشید که اسم شما برای مخاطبان‌تان آشناست. در این‌صورت انتخاب نام‌خانوادگی دیگر یک اشتباه نیست و اتفاقا کاری هوشمندانه و مفید است. این کار کمک می‌کند تا هزینه‌های مربوط به برندسازی‌تان به‌شدت کاهش یابد.

۹ عادت کاربردی برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا

در کنار این نام‌های سخت‌نویس، نام تجاری JEEP را تصور نمایید که تا چه حد راحت نوشته و خوانده می‌شود. شما در این مرحله باید نام تمامی رقبای مستقیم خود را بنویسید و بررسی نمایید که بیشتر این رقبا از چه روندهایی در نام‌های خود استفاده کرده‌اند. وارد یکی از سایت‌های واژه‌یاب معتبر داخلی یا خارجی ( بسته به کارتان) بشوید. هر چند که در مورد این نام معنای خاصی وجود ندارد اما جدید بودن ایده توانست به سرعـت آن‌ها را موفق کند.

درواقع اولین حرف الفبای انگلیسی به آخرین آن وصل شده است که این فلش خود نشان از کامل بودن این سایت دارد؛ یعنی ازشیرمرغ تا جون آدمی‌زاد را می‌توانید از آمازون تهیه کنید. در ایران هم نام برند آب معدنی دماوند که به اقتباس از نام قله مرتفع ایران یعنی قله دماوند گرفته شده است، در این گروه از اسامی جای می‌گیرد. اسم شرکت نباید قبلاَ توسط شخص دیگری به ثبت رسیده باشد. یعنی اگر قبلاً شرکتی به نام “ابتکار” ثبت شده باشد دیگر کسی نمی‌تواند شرکتی را با همین نام ثبت کند.

یکی از شرکت‌هایی که کار مشاوره نام را در خارج از ایران انجام می‌دهد قصد داشت برای یک سایت فروشگاهی اینترنتی نامی انتخاب کند. انتخاب اسم برندکار شما هم در این مرحله ثبت برند دقیقا شبیه همین جویندگان طلاست. امیدوارم تمام کسب و کارهای کشور عزیزمان ایران با قوانین پیشنهاد نام برند آشنا شوند و شاهد ورشکستگی و ضرر هیچ کسب و کاری نباشیم.

همچنین به شبکه‌های اجتماعی نگاه کنید و بررسی کنید که آیا اسم شما در کانال‌های اجتماعی مانند تلگرام، فیس بوک، اینستاگرام و یا توییتر گرفته شده است یا خیر. حال به برخی از قوانین ثبت شرکت نام‌گذاری برندها می‌پردازیم که بهتر است در فرایند انتخاب نام برند رعایت شوند. البته ناگفته نماند که ما این قوانین را یاد می‌گیریم که بتوانیم در بعضی مواقع آن‌ها را بشکنیم.

  • در حال حاضر برخی از برندهایی که صرفا وقت و حوصله برای آن‌ها صرف شده، بیش از 400 میلیارد تومان ارزش دارند، پس به‌منظور انتخاب برند ایده‌آل توصیه می‌شود راهنمایی‌ها و نکات گفته شده را رعایت کنید.
  • چرا که مخاطبان با شنیدن نام آن برای اولین بار، زمینه تصورات خود را راجع به آن کسب و کار می‌سازند.
  • بهتر است در این باره بحث گروهی داشته باشید و با شریک هایتان مشورت کنید.
  • این استوره‌ها در ذهن مردم ایران قهرمان‌هایی هستند که تصویری مثبت در ذهن مخاطب دارند.
  • درنهایت، برند درست می‌تواند اعتبار کسب و کار را نیز به دوش بکشد.

در مقابل نام‌های تنبل آن دسته‌ای هستند که نه‌تنها کمکی به فرآیند برندینگ و رشد کسب‌‌و‌کار نمی‌کنند؛ بلکه می‌توانند ضرر هم برسانند. طبیعتا کسی که کتابم را خوانده باشد و با این نام‌ها آَشنا باشد هیچ‌گاه آن‌ها را برای برندش انتخاب نمی‌کند. طبیعتا هر مالک برندی می‌خواهد قدرتمندترین نام را برای برندش انتخاب کند. اگر می‌خواهید نامی فوق‌العاده برای برندتان برگزینید ابتدا باید بدانید نام‌ها از نظر درجه قدرتمندی چگونه تقسیم‌بندی می‌شوند و سپس با کلیدهای رسیدن به اسم برندهای قدرتمند آشنا شوید. آن‌ها در کارخانه بازمانده از آقای کنث وود فقط غذاساز و همزن تولید می‌کنند و محصولاتی مثل یخچال فریزر، اسپیلیت و ماشین لباس‌شویی همگی تولید دیگر شرکت‌ها هستند که فقط تحت نام برند کنوود عرضه می‌شوند.

بررسی هویت کسب و کار شما

خودتان را در ذهن مصرف‌کننده قرار دهید و جای او بگذارید. به عنوان مثال آن‌ها نام تجاری شما را در تلویزیون، رادیو یا هر جای دیگری می‌شنوند. سپس آن را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند اما نمی‌توانند تغییرات شرکت شما را پیدا کنند زیرا املای صحیح نام تجاری شما را نمی‌دانند. شما می‌توانید در سایت گوگل ایمیجز همین کلیدواژه‌های انتخابی را تایپ نموده و به عکس‌های بسیار زیادی دست پیدا کنید.

اگر به گروه دوم بپیوندید و در تلاش هستید تا یک نام تجاری تمام عیار را برای خود انتخاب کنید می توانید از برخی ابزارهای سازنده نام تجاری در این مسیر کمک بگیرید. سلام می توانین از اسامی مانند پترو پالا صنعت آویژه استفاده نمایید . سلام یک اسم واسه فروص فالوور اینستاگران و لایو کامنت و… اشخاص دیگر بر این باورند که اسم های خلاقانه و ابداعانه بیشتر در ذهن باقی می ماند و برخی بر این باورند که این اسم ها سریع تر فراموش می شوند. استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد. استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود.

در حقیقت زمانی که شما از نام یک برند معروف کپی برداری می‌کنید یک برند فیک و تقلبی به ‌نظر می‌آیید. شما حتی در شروع مسیر باید اعتماد به نفس بالا داشته باشید و با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود رضایت‌مندی آنان را جلب کنید تا بتوانید جایگاه اصلی‌تان را در بازار بدست آورید. اسم و نام یک برند در حقیقت شاکله و اصالت برند شما را به مخاطب و مشتریان نشان می‌دهد. پس باید یک تصویر قدرت‌مند در ذهن مخاطب ایجاد کنید که حس خوبی را به او القا کند. شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکت‌های بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است. پس می‌توانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید.

انتخاب اسم مناسب برای برند

اسمی کوتاه و شیرین انتخاب کنید و سعی کنید از انتخاب نام‌هایی که تلفظ آن دشوار است خودداری کنید. نام‌هایی مانند کافه فلامینگو، کافه دارکوب، کافه بلوط، کافه ترنج از این دست نام‌های ساده و یک کلمه‌ای هستند. ببینید انتخاب نام یک پروسه زمان‌بر و طولانی است و معمولا اگر قرار است نامی انتخاب کنید که تا سالها با شما می‌ماند حتما لازم است که اصولی را برای این کار مد نظر خود قرار دهید.

بهتره یه اسمی باشه که از روی اون بشه محصولتون رو هم فهمید. بیایید ترکیبایی که میشه با عینک یا گلس ساخت رو بنویسید و از بین اونها بهترین ترکیبا رو انتخاب کنید. پس میتونید اسمی انتخاب کنید که این دو تا کلمه توش باشه.

در نظر داشته باشید اسم انتخابی‌ شما نباید حساسیت قشر خاصی از مردم جامعه را برانگیزد. برای مثال اگر اسم برندتان را اسم یک تیم فوتبال بگذارید ممکن است طرفداران تیم رقیب‌تان به‌خاطر تعصبی که روی تیم‌شان دارند از شما خرید نکنند. برای مثال شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و یا آی‌بی‌ام از اختصار استفاده کرده‌اند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکت‌ها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند. متخصصان پیشنهاد می‌دهند اسمی که انتخاب می‌کنید باید راحت تلفظ شود و حتی راحت نوشته شود. برای مثال فرض کنید اسمی انتخاب کرده‌اید که هم عجیب و غریب است و هم به چند نوع مختلف نوشته می‌شود. حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند.

همان طور که احتمالا مقالات پیشین سایت ما را مطالعه نموده‌اید، می‌دانید که ساخت یا انتخاب اسم برند برای یک کسب‌و‌کار، عملی بس سخت و طاقت‌فرساست. ضمنا اگر تا کنون در دوره رایگان انتخاب اسم برند سایت ما ثبت نام نکرده‌اید همین حالا ایمیل خود را وارد نموده و ثبت نام نمایید. انتخاب اسم برندپی‌یر امیدیار دورگه ایرانی فرانسوی در سال ۱۹۹۵ این سایت واسطه فروش کالای دست دوم را راه‌اندازی نمود. آینده برند شما به طور حدودی چه خواهد بود ؟ این نکته فقط از زاویه دید خودتان نباید بلکه از زاویه دید کارکنان و مخاطبان یا مشتری های شما نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. داشتن هدف نهایی یک چشم انداز نهایی برای انتخاب اسم برند بسیار مهم است.(داستان برند آمازون را به خاطر آورید). این نوع نگاه شما می تواند برنامه ریزی روی کاغذ شما را به واقعیت نزدیک تر کند.