برای مثال در کشور خودمان ایران شرکت دیجی کالا این اسم را در اواسط دههی ۸۰ شمسی برای خود انتخاب کرد. در دههی نود شمسی موجی از کپی برداریهای ناشیانه از این برند باعث شد تا کسب و کارهای زیادی دچار اشتباه بزرگی بشوند. اما در مقابل کمپانیهای طراحی در بیشتر موارد از مفهومهای ظرافت و خاص بودن استفاده میکنند. پس ثبت تغییرات در ابتدای انتخاب نام مناسب شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم برندتان را حول آن پیدا کنید. درحال حاضر اسامی انتخابی برای شرکت ( نام شرکت ) باید دارای ۳ سیلاب (اسم خاص) باشد. اسامی انتخابی باید دارای معنی در فرهنگ دهخدا باشد برای مثال کلماتی مانند سپنتا.
در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسمها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمیکنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینههای گزاف و بالایی دارد. مشکلی که اینجا وجود دارد این است که شرکتهای بزرگ منابع مالی زیادی در اختیار دارند که ممکن است در یک کسب و کار کوچک در شروع نداشته باشد. کسب و کارهای بزرگ هزینهی زیادی را برای تبلیغات و برندینگ خود انجام میدهند که کسب و کارهای کوچک قادر به انجام آن نیستند.
برخی نام های تصویری مانند برند پوما هستند که در یک کلمه دو هجایی چند کلید اصلی برای انتخاب نام برند تجاریشان استفاده کرده اند. نامهای تجاری اپل، آمازون شامل این دسته هستند که با توجه با اسمشان تصویری در ذهنمان ایجاد می شود. مغز انسان از دو قسمت تقسیم شده قسمت کره ی راست و کره ی چپ. کره ی چپ مغز وظیفه ی تجزیه و تحلیل عدد و رقم را دارد.
اگر تا اینجای کار مشکلات قانونی را حل کردهاید میتوانید سرغ مرحلهی تست نام برند بروید. برخی اسمها خیلی منحصربهفرد است ولی نحوه نوشتن آن نیز میتواند یک چالش بزرگ برای مخاطب باشد. نام شرکت مواد غذایی باید پارسی و معنادار باشد.مثلا به جای نام غیر پارسی آپارتمان. در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید. اما اگر قصد راه اندازی قهوه فروشی و چایخانه سنتی را دارید بهترین پیشنهاد استفاده از نام های سنتی و به خصوص نام مناطق است. یک لیست از نام های مناسب (از نظر خودتان) تهیه کنید و از دیگران نظر بخواهید نامی که بیشترین امتیاز را آورد میتواند مناسب باشد.
چرا باید دامنه را چند ساله ثبت کنیم؟
بیش از نیمی از مشاغل نام تجاری خود را بین 17 تا 24 انتخاب کردهاند. فقط کافی است به نام برخی از برندهای معتبر حاکم بر سراسر جهان فکر کنید. اما اگر شما هم مانند بسیاری از افرادی که این روزها به دنبال انتخاب نام برای سایت فروشگاهی، یا سر ثبت شرکت در تهران درب فروشگاه و مرکز تجاری و ….هستند باشید، فعلا نیازی به امور اداری ندارید. نام های تجاری زیباخوب حالا که نامهای انتخابی شما از تکنیکها و فیلترهای بالا عبور کردهاند میتوانید امیدوار باشید که به یک یا چند نام تجاری قدرتمند برسید.
- در جهت انتخاب اسم برند بهتر است برای اسم برند خود از اسامی ایرانی استفاده کنید زیرا اسم برند ایرانی ریشه فارسی دارد و تلفظی آسان خواهد داشت.
- تلفظ و به خاطرسپاری چنین نام هایی بدون تبلیغات سنگین ممکن نیست.
- هنرمندان تمایل به انتخاب اسامی دارند که هنرگونه وخاص باشد.
- اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراترژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند.
- خب بعد از گذر از همه این مراحل رسیدیم به بحث مهم ثبت برند.
- خیر، ثبت برند یا نام تجاری می تواند به فارسی باشد و یا به لاتین و یا به هر دو شکل انجام شود، ولی متقاضیانی که می خواهند علامت یا نام تجاری را به صورت لاتین نیز ثبت کنند، الزاماَ باید کارت بازرگانی داشته باشند .
اما هرچقدر برند هم باشه بیشتر در زمینه طراحی لباسه نه پارچه.. میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه.. درباره «قوانین ثبت علائم تجاری» جستجو کنید و در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک این قوانین رو مطالعه بفرمایید. ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم. بهت پیشنهاد میکنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه.
تا One Hundred ساخت اسم شرکت + 60 نمونه ایده برای اسم شرکت
مشاوره کسب و کار و برندسازی به صورت تلفنی می باشد. نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل بهکارگیری باشد. آیا نام دامین مناسبی برای این نام تجاری در دسترس است. بسیاری از صاحبان کسب وکار می دانند که اسم شرکتشان مشکل دارد .
نام گذاری یک برند نیازمند صبر و شکیبایی است و بزرگترین مانع در انتخاب نام مناسب قطعاً زمان است. بسیاری از کسب و کارها حتی حاضر نیستند زمان صرف کنند و یا منابع لازم را برای انتخاب یک اسم مناسب مطالعه کنند که این به خودی خود کاری اشتباه است. در مرحله بعد لازم است نامی را انتخاب کنید که مستقیم یا غیرمستقیم و در زیر پوششی شفاف به محصول و یا خدمت شما اشاره کند.
ثبت شرکت و خلق یک برند تجاری خیلی فراتر از یک نام برای برند است؛ ولی واقعیت این است که گاهی اوقات انتخاب اسم بد و نادرست برای برند، همه زحماتی که برای تولید محصول باکیفیت و ماندگار کشیدهاید را از بین میبرد. حتی گاهی اوقات اسمی که انتخاب میکنید برای کشور خودتان مناسب است ولی نمیتوانید محصولاتتان را به کشورهای انگلیسی زبان یا مثلا عرب زبان صادر کنید. معیارهای متفاوتی برای نحوه انتخاب نام تجاری موفق وجود دارد.
مثلا اسمی که به راحتی به ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهامبخش یک فرد یا موضوع باشد. اشخاصی كه در شهرستان ها قصد تاسیس شركت را دارند، بایستی حتماً برای تعیین نام شركت خود از مركز كسب تكلیف نمایند. اینكار بوسیله نامه یا تلگرافی از ادارات ثبت برند ثبت استعلام می شود و یا متقاضی خود مستقیماً با درخواست كتبی مراجعه نموده و تقاضای نام می نماید. برای تعیین نام شرکت باید در ابتدا نام شرکت را انتخاب نموده و پس از تنظیم کلیه اوراق ثبت شرکت، ثبت سامانه ای شرکت در اداره ثبت شرکتها را انجام دهیم.