Content
اما با کمی فکر کردن، وقت صرف کردن و البته مشورت گرفتن از یک تیم مشاوره کسب و کارهای کوچک میتوانید اسم خوبی انتخاب کنید. البته مواظب باشید که در این قضیه ثبت شرکت در تهران وسواس زیاد به خرج ندهید و کلی وقت و هزینه صرف این موضوع نکنید. امروزه انتخاب نام برای برند باید جزو موارد خاص و ویژه در ثبت یک علامت تجاری تلقی شود .
- ممکن است انتخاب اسم برند یک فرآیند طولانی و سخت باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد؛ چون شما قرار است برای سالیان دراز تمام زمان و پول خود را برای برند کردن این اسم هزینه کنید.
- این کار کمک میکند تا برند شما در ذهن مخاطب یک تصویر کاملا مشخص و واضح داشته باشد.
- البته لازم نیست برای هر اسم، لوگوی مخصوص به اون رو طراحی کنین چون تو این مرحله فقط قراره اسم رو بررسی کنین.
به عبارتی نام شما باید استیکیsticky، درخاطرمان و احساسی باشد. اسم های تجاری شیکبه این صورت هر روز تعدادی از این نامها را از دور انتخاب خارج مینمایید. بهخصوص اگر که به دنبال ساخت نامی زرنگ و قدرتمند برای خود باشید باید انرژی زمانی و مالی زیادی را برای این موضوع اختصاص دهید. اسم برند غیرمعمول دیگری که امروز یکی از ۱۰۰ برند معتبر دنیاست و توسط یک هموطن بنا نهاده شده، eBAY نام دارد.
قطع همکاری برند نایکی با بازیکن منچستر یونایتد
در این مقاله ۱۶ نکته مهم برای انتخاب اسم برند را بررسی خواهیم کرد که با توجه به این موارد میتوانید یک نام تجاری ماندگار را انتخاب کنید. برندسازی و ثبت برند یکی از بخشهای مهم کسب و کار شما است. اگر به این موضوع اهمیت دهید، حرفهایتر به نظر میرسید و خیلی سریعتر و راحتتر میتوانید رشد کنید. به خصوص اگر نامی مناسب با لوگویی زیبا و به یاد ماندنی انتخاب و طراحی کنید.
اگر شما در این فکر هستید که یک برند بین المللی داشته باشید، باید انتخاب اسم برند شما به صورتی باشد که اشخاص خارجی هم بتوانند آن را به راحتی تلفظ و جستجو نمایند. با این نام برند شما را میشناسند، سمت شما جذب میشوند و مشتریتان میشوند. اگر در انتخاب اسم برند عجله کنید، فرصتی برای پشیمانی و جبران نیست.
تو ادامه چند راه بهتون میگم تا بتونین ازش ایده بگیرین و سریعتر پروسه انتخاب نام برند رو طی کنین. ویژگی بصری یعنی چی؟ ثبت تغییرات یعنی بشه با المانهای طراحی و گرافیکی اون رو بیان کرد. برندهایی مثل اپل، عقاب و… مثال درستی برای المانهای بصری هستن.
۱۲ نام تجاری خود را مرتبط انتخاب کنید
بهطور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ویژگیهای زیر را داشته باشد. اسم برند باید به شیوه ای انتخاب گردد که تلفظ آن بسیار راحت و روان باشد و تمامی قشرهای جامعه بتوانند آن را به ثبت برند راحتی تلفظ کنند. به بیانی دیگر برند نباید تلفظ های مختلفی داشته باشد تا همه اشخاص بتوانند با جست وجو نمودن آن در موتورهای جستجوگر و شبکه های اجتماعی به اسانی آن راپیدا کنند.
برای هر شرکت فنی مهندسی داشتن یک اسم استوار پایه ای برای آن محسوب می شود و قادر می باشد یک مزایایی برای کسب و کار باشد. دارا بودن یک نام مناسب برای شرکت مهندسی باعث پیشرفت و نیز بالا رفتن سطح خدمات رسانی و شهرت یک شرکت فنی خواهد شد . برای برقراری ارتباط با ثبت شرکت ایلیا می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند. سلام من با یه اسمی دارم چند ساله کسب و کارم رو پیش میبرم .
مقاله انتخاب اسم برند بر اساس کلید شخصیت را بخوانید
به عنوان مثال یکی از این موارد قابل پرهیز می تواند این باشد که اگر قصد گسترش فعالیت های خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارید از حروف غیر قابل تلفظ در زبان عربی مثل “پ” یا “ژ ” استفاده نکنید. در طول این فرایند، لیست گزینه های شما برای انتخاب نام برند در مراحل بعد کوتاه تر خواهد شد. ، امروزه برای ثبت و پیشرفت تمام کسب و کارها، انتخاب نام برند حرف اول را میزند. چرا که برای تاسیس و ثبت شرکت اولین و مهمترین اطلاعات برای ارائه دادن، برند کسب و کار است. انتخاب نام برند میتواند تا حدودی دشوار و دارای ویژگیهای خاصی باشد.
حال که به نامهای انتخابی نهایی رسیدید باید کار مهمی انجام دهید و آنهم اجرای نظرسنجی از سایرین است! آیا این نامی که ما انتخاب کردهایم اصلاً به درد بخور هست؟ اما راهکار چیست؟ آیا باید برویم و به افراد بگوییم که ما این نام را برای این شغل انتخاب کردهایم، به نظر ما مناسب است؟ خیر، راهکار این نیست. شما در نظرسنجی برای انتخاب اسم برند نمیتوانید اینگونه عمل کنید چون هرگز نخواهید توانست به جوابهایی واقعی برسید. استفانی جوآن انجلینا جرمنوتا نام هنری “لیدی گاگا” را برای فعالیت حرفهای خودش انتخاب کرد. اون این اسم را از روی آهنگ Radio Ga Ga از گروه راک فردی مرکوری انتخاب کرد. چون برخی به او میگفتند که شبیه به فردی مرکوری میخواند.
اکنون که مانع قانونی را برطرف کردید، جالب ترین قسمت اینجاست. ببینید لوگویش چطور میشود؟ به بسته بندی، بنر و صفحه ی سایتش فکر کنید. میتوانید به کمک موکاپ ها بیلبورد، کارت ویزیت و همه ی اینها را بررسی کنید.