پرش به محتوا
خانه » نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکتها

نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکتها

  • از

گوگل به صورت خودکار برای دامنه های ملی مخاطب هدف را همان کشور قرار میدهد. وجود دارد که شاید شما با آنها آشنایی کامل دارید، اما تمامی مخاطبان سایت شما به این پسوندها آشنایی ندارند و برای جستجوی سایت شما دچار مشکل خواهند شد. بهتر است که اسم سایت را با پسوند های .ir و .com ثبت کنید. اما این نکته را باید بدانید که به طور کلی پسوند .com اعتبار بیشتری دارد. برای مثال در سیستم عامل ویندوز اگر نام سایتی را در گوگل بدون پسوند آن سرچ کنید و سپس دکمه Ctrl + enter را بزنید، به صورت خودکار پسوند .com تایپ می شود. همچنین در کیبورد اکثر گوشی های همراه نیز، .com به صورت پیشفرض وجود دارد.

با سلام نتیجه برای شما نتایج استعلام ارسال خواهد شد، فقط حوزه رو همکاران خودشون حدس زدن و اینکه در صورتی که برندها بین المللی ثبت شده باشند شما نمیتوانید ثبت کنید. داشتن تخصص در بخش جستجوی علامت تجاری الزامی ندارد اما ممکن است در ابتدای استعلام علامت تجاری شما تشابه هات تخصصی را نتوانید تشخیص دهید. به عنوان مثال حتی واج آرای کلمات یک برند مثل دیانا با آدانا ممکن است باعث رد درخواست ثبت شما شود. وقتی خواستید یک فعل، صفت یا ضمیر پر استفاده برای نامگذاری کسب و کار استفاده کنید کمی به استفاده از آن در متن و جمله هم فکر کنید. مثلا “انجام میدم” نام یک وبسایت فریلنسینگ هست حالا هرجا بخواهی به این اشاره کنید که در این سایت کاری را انجام می‌دهید ترکیب کله چیز مبهم و عجیبی از آب در میاد. اسم برند باید به شیوه ای انتخاب گردد که تلفظ آن بسیار راحت و روان باشد و تمامی قشرهای جامعه بتوانند آن را به راحتی تلفظ کنند.

زیرا حتی اگر مصرف‌کننده نام تجاری عجیب و غریب شما را که در جایی نوشته شده است ببیند بازهم ممکن است هنگام جستجو به خاطر نیاورد که آن را چگونه هجی کند. در حالیکه این موارد ظاهرا طولانی‌تر از نام‌هایی مانند اپل یا نایک هستند همچنان پایین‌تر از این برندها قرار دارند. برای اولین بار برای انتخاب دامنه ،روش جدیدی را امتحان کردم . نتیجه فراتر از انتظار من بود ، کاش زودتر با این سیستم آشنا می شدم قطعا خیلی در زمان و حتی هزینه ها صرفه جویی می شد. تمام ایده ها برای موجود بودن دامنه چک می شوند و شما فقط ایده هایی را دریافت می کنید که دامنه آن برای ثبت آزاد است.

پیشنهاد نام برند

انتخاب اسم برند می‌تواند فرآیندی خسته‌کننده و طولانی باشد؛ بعضی از برندها برای پیدا کردن یک اسم عالی در طی 6 ماه، بیش از 2000 اسم مختلف را بررسی می‌کنند! زمانی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار در میان است انتخاب ثبت شرکت در تهران اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک اسم صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند. اسم باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد.

شما به دلایل متفاوتی ممکن است که فرایند ساخت نام برند را شروع نمایید ، اما همه این‌ها آنان ریشه در دو عنوان اساسی دارد :

چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند . برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید. چه بسیار کسب و کارهایی که اسم عالی داشتن و شکست خوردن و چه بسیار برندهای موفقی در دنیا که هنوز هم اسم خوبی ندارند. اصولش در مقاله گفته شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم خوب» نداره.

  • چون اگر برندتان را ثبت نکرده باشید از نظر قانونی هیچ حقی نسبت به آن اسم ندارید.
  • از بین انواع رنگ نیز ، رنگ‌ های سازمانی خود را انتخاب نمایید.
  • اسم برند مربوطه نباید بر خلاف قوانین و موازین شرعی باشد .
  • در صورتی که در کارشناسی تعیین نام مرحله دوم نیز نام پیشنهادی رد شود، متقاضی می تواند با تکمیل فرم مربوط، مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل به اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اعلام نماید.

جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود داره. برای بررسی اسم‌های مشابه و استعلام اسم شرکت می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید. بالاخره می‎توانید ثبت برند تجاری با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید، برای این کار می‌توانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.

ما در برندیک بزرگنرین جامعه افراد خلاق را گرد هم آورده ایم

یک تصویر بصری ایجاد کنید که مخاطبان شما به آسانی بتوانند آن رابه یاد بیاورند. مهم نیست که چه تصمیمی بگیرید یا چه روابطی پیدا کنید، همیشه مطمئن شوید که ایده‌هایتان را دارید به چالش می‌کشید. هم چنین می توانید با در ارتباط بودن با کارشناسان مجرب در انتخاب و نام گزاری اسامی منتخب و خاص برای برند گام برداشته و با در نظر داشتن موارد فوق اسم خاص و انحصاری برای برند خود انتخاب کنید . در این مقاله ما به نحوه انتخاب بهترین نام و هم چنین کارا ترین نام برای برند شما خواهیم پرداخت .

در مقابل استارت‌اپ “مامان‌پز” (که یک پلتفرم توزیع غذاهای خانگی هست) یک ارتباط واضح و نزدیک با موضوع کسب و کار داره. من مسلم ابراهیمی هستم و همه من را به عنوان طراح فونت و بنیان‌گذار فونت‌ایران می‌شناسن اما از اونجا که سال‌های زیادی در بازار کار گرافیک و تبلیغات ثبت تغییرات مشغول بودم. به موضوعات مرتبط با برندینگ و کارآفرینی علاقه‌مند هستم. همچنین میتوانید اخبار و آموزش های مارا دراینستاگرام ثبت ونکدنبال نمایید. اطلاعاتی من جمله ، نام شرکت ، شماره ثبت و شناسه ملی و آخرین آدرس شرکت در این سامانه به شما نمایش داده خواهد شد .

اسم های پیشنهادی برای نام رستوران

اگر شما یک لوگوی به یادماندنی داشته باشید مصرف‌کنندگان از طریق آن نام تجاری شما را به خاطر خواهند آورد. شما می‌خواهید نام تجاری داشته باشید که کسی نتواند آن را بدزدد. بهتر است در USPTO.gov جستجو کنید تا ببینید می‌توانید برای نام تجاری خود علامت تجاری بزنید. شما نمی‌توانید از قبل تعیین کنید که آیا چنین چیزی هماهنگ است یا خیر و هیچ ابزاری در این مورد وجود ندارد اما هنوز هم می‌توانید براساس احساس خود و بازخورد دیگران متوجه این موضوع شوید. نام تجاری شما باید با مصرف‌کننده طنین‌انداز شود و نباید فراموش شود. حتی اگر در مراحل اولیه کار خود هستید باید همیشه به آینده نگاه کنید و به فکر کمپین‌های بالقوه بازاریابی باشید.

ثبت شرکت ایلیا گزینه بسیارخوبی برای انتخاب اسم برند برای شما متقاضی گرامی محسوب می شود. لذا می توانید امور انتخاب اسم برند خود را به ما بسپارید. حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید. البته برای طوفان فکری روش‌های دیگری هم وجود دارد، مثلاً شما می‌توانید انتخاب اسم برند را‌ از روی چند دسته‌بندی‌های انجام دهید. البته استثنایی در اینجا وجود دارد؛ اگر یک سلبریتی هستید دیگر وضعیت فرق می‌کند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه است؛ چون شهرت اولیه را دارید، هزینه‌های برندینگ را به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. بسیاری از سلبریتی‌ها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کرده‌اند.