پرش به محتوا
خانه » نمونه اسم برند؛ انتخاب نام برند نام تجاری کولر اسپلیت

نمونه اسم برند؛ انتخاب نام برند نام تجاری کولر اسپلیت

  • از

سپس سعی کنید این اسامی را در دسته‌های خاصی قرار دهید تا بتوانید بهتر به بررسی آن‌ها بپردازید. سرویس عمومی – هنگام ثبت یک شرکت یکی از مهمترین کارهایی که قبل از هر اقدام دیگری باید انجام بدهید، انتخاب یک نام مناسب است. نامی که هم به شما برای برند سازی و موفقیت شرکت کمک کرده و هم قابلیت دریافت مجوز لازم برای ثبت شرکترا داشته باشد. لذا مهم است که در مورد شرایطی که یک اسم شرکت برای ثبت شدن باید دارا باشد بدانید.

اسم برند خاص

خب؛ حالا که ویژگی‌های اسم برند خوب و تاثیرگذار را فهمیدیم، وقت عمل کردن است! در بخش بعدی می‌خواهیم مراحل رسیدن به یک نام برند عالی را یک به یک با هم طی کنیم. دیگر مثل روز روشن است که توجه به قوانین web optimization می‌تواند روی رتبه‌ی سایت و البته فروش بیشتر تاثیر بگذارد؛ پس ترجیحاً نامی را انتخاب نکنید که سئو کردن آن، زمان و هزینۀ زیادی نخواهد. این سایت اوایل فقط برای فروش گوشی موبایل بود، اما کم‌کم توسعه پیدا کرد و الان همه‌چیز، از گوشی گرفته تا یخچال و تلویزیون، در آن پیدا می‌شود! همچنین، برای ثبت نام برند، نمی‌توانید از اسامی مشابه برندهای مشهور (مثل سیب که مشابه اپل است)، اسامی که قبلاً ثبت شده‌اند، کلمات توهین‌آمیز (مثل نادان) و کلمات عام (مانند صنایع غذایی) استفاده کنید. در صورت استفاده از نام مشابه یا کپی، برندی که قبلاً آن نام را ثبت کرده می‌تواند از شما شکایت کند و غرامت بگیرد.

من اسم پیشروان حق رو انتخاب کردم اما شریکم اون رو قبول نداره.. بنده برای یک شرکت دانش بنیان که در زمینه تولید ادوات کشاورزی فعالیت خواهد داشت به چند نام مناسب نیاز دارم . برای کسب اطلاعات با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید . برای ارائه ی اطلاعات بیشتر در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت. برای ارائه ی اطلاعات در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهم گرفت .

اسامی خلاقانه برای برند

اسم برند باید به سادگی تلفظ و نوشته شود، از همه مهم تر بتوان آن اسم را تصاحب کرد و انتخاب آن نام کمترین مشکل را در آینده برای شما به همراه داشته باشد. در انتخاب نام تجاری جدید 5 تا 10 سال آینده را در نظر بگیرید و نامی انتخاب کنید که با پرتفولیو محصولات فعلی و همچنین محصولاتی که در آینده وارد بازار خواهید کرد همخوانی داشته باشد. پس از تهیه چک لیست می توانید نکاتی مثل کلماتی که حتما قصد دارید در ساخت اسم برند از آن استفاده کنید یا اصطلاحات رایج در کسب و کارتان و یا مواردی که باید از آن بپرهیزید را یادداشت نمایید.

  • برای اینکه بیشتر بفروشید و سهم بازار بیشتری را فتح کنید، توصیه می‌شود که کسب‌وکارتان را از همان ابتدا دیجیتال کنید و سایت داشته باشید.
  • با یک فرآیند نام‌گذاری برند، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که اسمی که انتخاب می‌کنید با مشتریان خود طنین‌انداز می‌شود و شانس شما در ایجاد روابط پرسود و طولانی مدت را افزایش می‌دهد.
  • “رستوران لوکس تهران” یا “تلکابین رامسر” از جمله این اسامی توصیفی هستند.

این شما هستید که نام تجاری خود را معروف می کنید و در انتها آن را تبدیل به نام برند می کنید نه نام تجاری شما. دفترچه برند و سایر المان ها و مشخصات برند و نحوه تبلیغات و بازاریابی بسیار مهم تر از نام تجاری است. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد،با خرید اعتبار به کاربر ویژه تبدیل شوید.

شرکتی

پس انتخاب نامی مناسب برای برند از موارد مهم در سودآوری و پیشرفت یک محصول به حساب خواهد آمد. تا سال ها یک برند و نام بردن آن از موارد شناخت محصول و خدمات شما به حساب خواهد ثبت تغییرات آمد. منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد.

سامانه ثبت برند

در نظر داشته باشید که پیدا کردن اسم مناسب برند کاری چندان آسانی نیست و می‌بایست صبر و حوصله‌ی زیادی به‌خرج دهید. بسیاری از شرکت در طول مدت زمانی ثبت شرکت در تهران حدود ۶ ماه بیش‌از ۳۰۰۰ اسم مختلف را بررسی می‌کنند. در نظر داشته باشید اسم انتخابی‌ شما نباید حساسیت قشر خاصی از مردم جامعه را برانگیزد.

مثلاً پاساژ واقع در تهران را با برند «تهران‌مال» نام گذاری کنند. برند کردن یک محصول یا کالای خاص شامل گروه برندینگ کالا یا محصول خواهد بود. چه این محصولات توسط شما تولید شوند و چه آن‌ها را از جای دیگری وارد کنید، شما باید آن محصول یا کالا را به یک برند تبدیل کنید تا بتوانید آن را معرفی کنید. اگر یک نام برند قبلاً ثبت شد باشد، دیگر نمی‌توان برای بار دوم آن را ثبت کرد، مگر اینکه پسوند یا پیشوند خاصی داشته باشد. بنابراین در مرحله نخست، به‌جای یک نام، چند نام خوب را در نظر بگیرید تا اگر یکی یا چندتای آن‌ها قابل ثبت نبود، گزینه‌های دیگری داشته باشید.

چه بسا که تا قبل از این محصول و برند، سایر برندهای موجود فتوکپی را روی کاغذهای مخصوصی چاپ می‌گرفتند و زیراکس اولین شرکتی بود که روی کاغذ معمولی کپی می‌کرد. اما نام دیگری که به شما معرفی می‌نماییم، نام برند آی‌کشت است. این اسم سازمانی است که چندی پیش برای تغییر اسم برند قدیمی‌ خودش به ما یعنی مجموعه هزار مدیر مراجعه نمود.

برای مثال اگر اسم برندتان را اسم یک تیم فوتبال بگذارید ممکن است طرفداران تیم رقیب‌تان به‌خاطر تعصبی که روی تیم‌شان دارند از شما خرید نکنند. برای مثال در کشور خودمان ایران شرکت دیجی کالا این اسم را در اواسط دهه‌ی ۸۰ شمسی برای خود انتخاب کرد. در دهه‌ی نود شمسی ثبت برند موجی از کپی‌ برداری‌های ناشیانه از این برند باعث شد تا کسب‌ و کارهای زیادی دچار اشتباه بزرگی بشوند. اگر نامی که انتخاب می‌کنید معنی خوبی نداشته باشد، مردم هم حس خوبی به آن پیدا نمی‌کنند. وقتی حس خوبی نسبت به چیزی نداشته باشی، نمی‌توانی به طرف آن بروی.