Content
هرچه دقیقتر باشد؛ منجر به خلق هویت مناسبتری خواهد شد. وقتی صحبت از “پرسنال برندینگ” به میان می آید؛ بهتر است بگوییم نام دوم ما… پیگیری ثبت تغییرات شرکت اکثر جامعه از آن ابراز بی اطلاعی می کنند. برند سازی شخصی مستلزم انتخاب نام شایسته و در خور شأن و کاراکتر یک عرضه کننده است.
- اما توصیه ما این است که حتما نام دامنه را برای خود قطعی نمایید.
- امیدوارم با بهکارگیری این اصول بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان برگزینید.
- فقط توجه باشید اسمهایی را انتخاب کنید که تلفظ آنها راحت باشد.
- امروزه استفاده از اسامی بالا برای انتخاب نام مزون لباس یا انتخاب اسم بوتیک زنانه فراگیر شده است.
- هرکدام از این اسمها هنگام استفاده در جمله شخصیت اسم بودنشون از دست میره.
گوگل به صورت خودکار برای دامنه های ملی مخاطب هدف را همان کشور قرار میدهد. اسم یار یک سرویس آنلاین انتخاب نام دامنه می باشد و حاوی دیتابیسی کامل از بهترین اسامی مناسب برای انتخاب به عنوان دامنه سایت می باشد. به تداعی ذهنی نام دامنه خود در ذهن مخاطب توجه داشته باشید. اگر نام سایت شما مفهوم ناخوشایندی را در ذهن مخاطب تداعی کند، مطمئن باشید که نام خوبی نخواهد بود. پس برای آن که نظری در رابطه با تداعی نام خود در ذهن مخاطب داشته باشید، قبل از ثبت نام، آن را با حداقل ده نفر در میان بگذارید و نظر آنها را بخواهید. مثلا نام شما نباید تداعی گر نام یک بیماری یا حرف نامربوطی باشد.
در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی پیچیده است که اگر بهدرستی انتخاب شود میتواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ایجاد کند. به کمک مشاوران دکتر ویز میتوانید ویژگیهای نام مناسب شرکت را مشخص کنید. البته دقت داشته باشید که در انتخاب نام مناسب شرکت در نقاط مختلف جهان قوانین مختلفی وجود دارد. در هنگام انتخاب نام برند باید به همهی آن قوانین دقت کنید تا در ادامهی مسیر به مشکل نخورید. اسم برند و شرکت شما باید انتقال دهندهی تجربه، ارزش و همچنین برتری کسب و کار شما باشد. در صورت نیاز به انتخاب نمونه اسم برای شرکت و تعیین نام شرکت و همچنین مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت های واحد ثبتی کرج و تهران با کارشناسان موسسه حقوقی بین الملل در ارتباط باشید.
در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید. آدیداس و اپل دوبرندی هستند که بسیار راحت قابل تشخیص و متمایز هستند. با نام، لوگو، محصول،وب سایت، فروشگاهی سراسری قابل تشخیص هستند و در صنعت خودشان از سایر رقبا خود را متمایز کردند.
همان طور که احتمالا مقالات پیشین سایت ما را مطالعه نمودهاید، میدانید که ساخت یا انتخاب اسم برند برای یک کسبوکار، عملی بس سخت و طاقتفرساست. منظور از تصویری بودن اسم اینه که کلمه انتخاب شده اسم یه چیز واقعی باشه مثلا اپل (به زبان فارسی سیب) اسمی هست که تا دلتون بخواد از این مزیت بزرگ در نام گذاری استفاده کرده. مهم ترین نکته ای که در فعالیت های برندسازی یک محصول باید به آن توجه نمود انتخاب یک نام می باشد. اسم باید مفهومی بوده و تداعی گر آن محصول برای مشتری باشد. از انتخاب اسم های پیچیده به همراه اعداد و ارقام و همچنین اسم های رمزی خودداری نمایید. یک نام مناسب باید ماندگار در ذهن ها بوده و حس مثبتی را در شنونده ایجاد نمایند.
ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. پس انتخاب نامی مناسب برای برند از موارد مهم در سودآوری و پیشرفت یک محصول به حساب خواهد آمد. تا سال ها یک برند و نام بردن آن از موارد شناخت محصول و خدمات شما به حساب خواهد آمد. منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد. نام برند به مانند نام هر شخص در جامعه می باشد که تنها مختص و متناسب با ویژگی های او می باشد .
چند نکته برای انتخاب اسم شرکت یا برند در ایران
شما باید تمام جنبههای برند خود را در نظر بگیرید و اسم کافی شاپ یکی از مهمترین آنهاست. این نام باید ساده، در عین حال جذاب باشد و هویت کافیشاپ را منعکس کند. لیست های بالا را با دقت مطالعه کنید و بهترین انتخاب اسم مغازه را برای کسب و کار خود داشته باشید. انتخاب اسم خاص برای فروشگاه و سایت اینترنتی حساسیت بیشتری دارد ثبت شرکت چرا که هم بایستی ثبت نشده باشد.(میتوانید در سایت whois چک کنید.) و هم تمام شرایط یک نام و دامنه خوب که در بالا ذکر شد را داشته باشد. سپس بر اساس این اطلاعات شخصیتی برای برندتان بسازید و سعی کنید با هر کدام از کلیدهای طراحی انتخاب نام برند که در این مقاله برایتان برشمردم حداقل ده گزینه اسم برای برندتان برگزینید.
اسم شرکت و یا برند شما نباید قبلا در دامنههای اینترنتی ثبت شده باشد. در واقع اگر نتوانید به صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه تلاش کردهاید به هدر میرود. پس باید قبل از انتخاب قطعی نام برند، با همهی قوانین انتخاب اسم در ایران آشنا شوید تا به مشکل نخورید. به هر حال سعی کنید اسمی انتخاب کنید که نوشتار ثابتی داشته باشد و به راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند. اسمهای مخخف یکی دیگر از موضوعاتی است که بسیاری از شرکتها به سراغ آن میروند. البته این نمونه اسم گذاری هم پیشنهاد نمیشود مگر در شرایط خاص.
برای مثال فروشگاههای افق کوروش در زمان آغاز فعالیت خود در شهر قم با مشکلات زیادی مواجه شدند. علما کشور قم این اسم را یادآور زمان طاغوت میدانستند. این کار موجب شد این فروشگاه واژه کوروش را از تمامی سردرهای خود بردارد و با نام کوروش ادامهی فعالیت کند. اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدودهی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سالهای آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقهای بروید.
گامهای اساسی پیدا کردن اسم مناسب شرکت
جوزف فرم انگلیسی نام عبری یوسف است و به معنای “خدا پسری دیگری به شما عطا کند” میباشد. پسر محبوب یعقوب نبی نیز به همین نام ملقب بوده که برادران حسودش او را در چاه انداختند و در نهایت توسط گروهی به بردگی فروخته شد. این نام منشا سلتیکی (آرتور)دارد و یک فرم کرنیش از نام زن بی وفای پادشاه آرتور بوده است. در اوایل قرن بیستم، این نام فقط یک کنجکاوی کرنیش بود، اما از آن زمان به بعد درمیان انگلیسی زبانها بسیار محبوب شده است.
استفاده از اسامی خاص اصیل ایرانی هم افتخار آمیز و باشکوه است و هم میتواند توصیفی از شرکت شما باشد. الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند. این کلمات یا تصاویر باید هوشمندانه انتخاب شوند و هر چقدر بهتر مفهوم مورد نظرتان را برساند نشان دهنده ی ذکاوت شما به عنوان مالک یک نام تجاری می باشد. از بارزترین این نام های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد.
کتاب سازه در معماری محمود گلابچی Pdf
هنگامی که یک نام تجاری عالی با محصولات یا خدمات درجه یک در اختیار دارید، شما می توانید مطمئن باشید که این اسم تجاری، شما را در بین سایر برندها متمایز می کند. همه صاحبان کسب و کار دوست دارند که اسم برندشان در حافظه ها باقی بماند و درباره آن صحبت شود و در ذهن مشتری ها با آهنگ خاصی به یاد بماند. سایت اسم یار بهترین سایت پیشنهاد اسمبرای کسب و کارهای ایرانی به نشانی می باشد. اکثر مراجعین که فقط نام ثبت برند تجاری شرکت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شرکت شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود. بطور کلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شرکتها همگی بطور جداگانه تفکیک شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد. وقتی تصمیم میگیرید یک کافیشاپ افتتاح کنید، این کار فقط ایجاد یک کسبوکار نیست؛ بلکه ساخت یک نام تجاری است.
در واقع آنها دارند نانِ نام برند فوقالعاده قدرتمندشان را میخورند. ارزش داراییهای کوکاکولا در سال ۲۰۱۸ میلادی برابر ۸۳ میلیارد دلار بوده در حالی که در همان سال ارزش فقط اسم برند آن ۶۶ میلیارد دلار برآورد شده است! یعنی در کمال ناباوری ارزش برند کوکاکولا معادل با ۸۰ درصد تمام داراییهای آن است. انجام دهید ، پس حتی در ثبت برند نیاز به وکیل ندارید ، مگر آنکه نام برند خاصی باشد که نیاز به حضور یک وکیل داشته باشید. در این میان وکلایی که نقش مدیر برند را به عهده میگیرند و نام برند پیشنهاد مینمایند و یا مشاوران که از روی ناچاری عملیات حقوقی ثبت برند را نیز بر عهده میگیرند را جای تاسف دارند.
اسم سایت فروشگاهی باید تا حد امکان کوتاه و تلفظ آسانی داشته باشد. به مشتریان اجازه می دهد که نوشتن نام برندتان برایشان آسان باشد. در کوتاه ترین زمان ، مفاهیم مثبت آن را به محصولات و خدمات منتقل نمایید.