پرش به محتوا
خانه » صدور مجوز خیریه

صدور مجوز خیریه

  • از

سپس اعضای اصلی و علی البدل وبازرسین به تکمیل و امضای فرم صورتجلسه مجمع عمومی می پردازند. در این مقاله به چگونگی ثبت موسسه خیریه و شرایط و مدارک ثبت خیریه میپردازیم. ثبت موسسه خیریه در کشورهاي توسعه يافته نقش بسيار مهمي در ارتقاي کيفيت زندگي و توانمندسازي اقشار آسيب‌پذير دارند، به‌گونه‌اي که اين سازمان‌ها نقش بازوهاي قدرتمند دولت‌ را در حمايت از اين اقشار ايفا مي‌کنند.

به طور کلی اموری مانند امور علمی، اموزشی، کمک های انسانی در قالب افراد حقوقی، خدمات شهری و … در قالب موسسات غیر تجاری ارائه می شود. این مقاله در رابطه با نکات راهنمایی جهت ثبت موسسه حقوقی تهیه شده است. اما در نوع دوم، امکان کسب منافع مادی و تقسیم آن بین اعضا وجود دارد مانند آموزشگاه‌های زبان خارجی. نکته بسیار مهمی که در هر دو مورد باید به آن توجه داشت این است که موسسه‌های غیرتجاری برای فعالیت رسمی باید به ثبت قانونی برسند. در این مقاله به شیوه ثبت موسسات غیر تجاری در ایران می‌پردازیم. برای ثبت موسسه مانند ثبت شرکت پس از آماده سازی مدارک لازم جهت ثبت موسسه باید درخواست ثبت خود را در سامانه اداره ثبت شرکتها انجام داد.

خدمات ثبت شرکتها

تنظیم اساسنامه ثبت موسسات غیر تجاری مهم‌ترین مرحله ثبت قانونی آن است. تمام اطلاعات مجموعه باید به طور دقیق در اساس‌نامه ذکر شود. تابعیت تشکیلات، دارندگان حق امضا و وظایف اعضا نیز در همین سند مشخص می‌شود. لازم به ذکر است ثبت این‌گونه موسسات نیاز به اخذ مجوز ار سازمان بهزیستی دارد، که شرایط خاصی برای ارائه مجوز دارند. برای اطلاع از هزینه ثبت موسسه غیرتجاری بعد از تکمیل و ارسال فرم فوق حتماً با موسسه ثبتی ذهن ناب تماس حاصل فرمایید تا تفاوت را احساس کنید. بعد از ثبت موسسه غیر تجاری ظرف مدت ۱۰ روز کاری باید هزینه روزنامه ها پرداخت شود و بعد از این زمان باید ظرف مدت ۲۰ روز پلمپ دفاتر را اخذ کرد و همچنین ظرف مدت ۲ ماه برای اخذ کد اقتصادی اقدام نمود.

  • چنانچه شما نیز به تاسیس یک موسسه خیریه می اندیشید و از کم و کیف و دشواری های این روند اطلاع دارید، می توانید در این زمینه با ما همکاری داشته باشید.
  • در نتیجه نسبت به تمدید مجوز در زمان های اعلام شده حتماً باید اقدامات لازم انجام گردد.
  • مجوزتوسط اداره ارشاد محل سکونت مدیر عامل و تنها به تقاضای او و به نام او به صدور می رسد.
  • آیین‌نامه ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری را می‌توانید در این مقاله مشاهده نمایید و آن را دانلود کنید.

کمیسیون شواهد و مدارک لازمه دو جانبه را جمع آوری و به طرفین اجازه مباحثه شفاعی و کتبی را میدهد. رئیس کمیسیون حل اختلافات از بین اعضای آن بشکل دوره ئی برای مدت یکسال انتخاب میگردد. بمنظور حل اختلافات ناشی از تطبیق احکام این قانون بین موسسات و ادارات دولتی و اتخاذ تصامیم در زمینه کمیسیون حل اختلافات ایجاد میگردد. موسسه میتواند در مورد انحلال به کیسیون حل اختلافات مراجعه و اعتراض خویش را ارائه نماید. موسسه نمیتواند به تشکیل انتفاعی تغیر شخصیت حکمی نموده یا با سایر تشکیلات انتفاعی مدغم گردد. در صورت ادغام یا تغییر شکل ، موسسات ثبت شده جدید مسؤول ایفاء تعهدات موسسه قبلی میباشد.

انواع موسسات قابل ثبت در ایران کدامند

البته بخش عمده این درآمدها اصولا باید صرف امور خیریه و اهداف موسسه خیریه شود. ثبت شرکت با راهکارهای ما آسان می شود ، با قسمت تماس آنی پایش که در پایین سایت آمده با ما تماس بگیرید و از ما راهکار بخواهید. پس از ورود مشخصات اعضا و اطلاعات خواسته شده نسبت به ثبت شرکت بارگزاری مدارک شناسایی اعضا اقدام نمایید. در صورت رد نام برای انتخاب نام جدید سریعاً اقدام شده و در همان روز کاری تاییدیه صادر می گردد. تشکیل صندوق های وقف برای جمع آوری موقوفات نقدی و سهام و مصرف عواید حاصل از سرمایه گذاری ها در امور خیریه طبق نظر واقف.

ثبت موسسه خیریه

7- فرم حفاظت و حراست به وسیله اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسه همراه با دو رونوشت عکس اول شناسنامه، دو رونوشت از کارت ملی، دو رونوشت از مدرک تحصیلی و دو قطعه عکس کامل گردد. هزینه ثبت موسسه غیر تجاری در ایران به دو دسته هزینه های اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری و هزینه های ثبت برند جاری ثبت موسسه غیر تجاری می باشد. کارشناسان مربوطه پس از بررسی مدارک ارسالی، درصورت نبود نقص و اشتباه پرونده شما را تایید می کنند. در این مرحله می توانید نسبت به تحویل اوراق ثبت و انتشار آگهی تاسیس موسسه غیر تجاری در روزنامه رسمی کشور اقدام نموده و ثبت موسسه خود را به اتمام رسانید.

به عبارت دیگر تامین آورده اولیه برای تاسیس موسسات خیریه ، به منظور حصول اطمینان از توانمندی مالی بنیانگذاران برای اجرای موضوع فعالیت و حمایت از گروههای هدف ، مورد توجه است . فرم مشخصات فردی باید برای همه اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و بازرسین تکمیل شود. موسسات خیریه به نهادها و سازمان هایی غیرانتفاعی و عام المنفعه اطلاق می شود که به صورت دولتی یا خصوصی و مردم نهاد در عرصه مسایل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ، آموزشی و غیره فعالیت می کنند.

پس از پیگیری حضوری و دفترنویسی ظرف صفر روز کاری مراتب پس از پرداخت حق الدرج در روزنامه رسمی قوه قضائیه آگهی می گردد. در صورت عدم تایید و عدم صدور مجوز، فرد اگر شکایتی داشته باشد میتواند به سازمان ارشاد و تبلیغات اسلامی مرکز شکایت خود را بفرستد و در صورت تجدید نظر مجوز صادر می گردد . لازم به ذکر است که نامی که برای موسسه در نظر می گیرید نباید پیش از آن به ثبت رسیده باشد به علاوه باید اصالتا” فارسی بوده و جز اسامی بیگانه نباشد و با قوانین و موازین جمهوری اسلامی ضدیت نداشته باشد.

این اساسنامه مشتمل بر۳ فصل و ۴۱ ماده و ۳۰ تبصره در نشست تاریخ ۰۱/ ۰۲ / ۱۳۷۵ هیئت موسس و هیئت امناء به تصویب رسید. هیئت امناء یک نفر را به عنوان بازرس اصلی و یک نفر را به عنوان بازرس علی البدل برای مدت یک سال انتخاب خواهند نمود. دعوت برای مجامع عمومی کتبی بوده و حداقل تا ۱۵ روز قبل از تشکیل آن به اطلاع کلیه اعضاء خواهد رسید.در صورتی که در دعوت نخست، اکثریت حاصل نشد، جلسه دوم به فاصله۱۵ روز تشکیل وبا هر تعداد اعضای حاضر، جلسه رسمیت خواهد یافت. طرح ها وبرنامه ها و سایر اقداماتی که در اساسنامه پیش بینی شده و به نحوی با وظایف یکی از وزارت خانه ها یا سازمان های دولتی ارتباط داردپس از کسب موافقت وبا نظارت وزارت خانه یا سازمان های ذی ربط به مرحله اجرا در خواهد آمد. عموما موضوع فعالیت موسسات ، موضوعاتی نظیر خدمات ، فرهنگی هنری ، خیریه ، مشاوره ، حقوقی می باشد. تشکل و موسسات غیر تجاری، موسساتی هستند که امور غیر تجاری مثل امور علمی ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شوند.

موسسه های انتفاعی

درخواست تمدید مجوز، مستلزم ارائه گزارش عملکرد مناسب می باشد. موسسه که قبل از انفاذ قانون جواز فعالیت خویشرا قانوناً اخذ نموده ، مکلف است در خلال مدت ششماه از تاریخ انفاذ این قانون، در خواست ثبت مجدد خویشرا توام با اسناد مربوطه به اداره موسسات غیردولتی وزارت اقتصاد ارائه نمایدسس. 13- فرم مقررات و قوانین عمومی به وسیله رئیس هیات مدیره امضا گردد و هم چنین اصل فیش واریزی حداقل مبلغ دارایی و سرمایه اولیه اداره و شماره حساب به موسسه بهزیستی استان اعلام و ارائه گردد. 6- فرم مشخصات فردی به وسیله اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسه کامل می گردد. معمولا پس از اخذ مجوز، بهزیستی اساسنامه و صورتجلسه موسسین مختص به خود را جهت ارائه به اداره ثبت شرکت‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند. انحلال موسسات غیر تجاری می تواند اختیاری و با تصمیم مجمع عمومی فوق العاده و یا موجب حكم دادگاه باشد .

در سال 1394، هم زمان با توانمند شدن و بلوغ دارالاکرام به عنوان یک سازمان خیریه، گسترش کمی و کیفی فعالیت ها با استفاده از ظرفیت ها و امکانات فن آوری های نوین، در دستور کار موسسه قرار گرفت و پلتفرم به مهربانی راه اندازی شد. کپی سند مالکیت یا اجاره نامه مکان تاسیس موسسه باید ارائه شود. اساسنامه موسسه باید تهیه شود و در three پیگیری ثبت تغییرات شرکت نسخه به امضای متقاضیان تاسیس موسسه برسد. تخلیه صندوق ها می بایست توسط کارمند موسسه خیریه و با حضور مالک محلی که صندوق در آن نصب گردیده است، در دو برگ صورت جلسه شده و یک نسخه از صورت جلسه نزد صاحب ملک و نسخه دیگر آن در محل موسسه نگهداری شود.