پرش به محتوا
خانه » راهکار هایی برای انتخاب اسم برند

راهکار هایی برای انتخاب اسم برند

  • از

کسب درآمد و مستقل بودن، یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های زندگی است. کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی به شما کمک می‌کنند طعم خوب پولسازی را بچشید. همین که برندتان را ثبت کردید، حتما در شبکه‌های اجتماعی مختلف حساب کاربری بسازید و دامنه اینترنتی .ir یا .com برندتان را بخرید. چون ممکن است خیلی زود پیگیری ثبت تغییرات شرکت دامنه و حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی گرفته شود. نامی که تا سال‌ها بعد از انتخاب آن راضی باشید و حاضر باشید بابت تبلیغات و برندسازی دیجیتال آن هزینه‌های زیادی بدهید. یادتان نرود هیچ وقت کلماتی که ممکن است به شکل‌های مختلفی نوشته و خوانده شوند یا چند معنی داشته باشند را انتخاب نکنید.

پیدا نمودن یک نام تشریحی ( نامی که محصول ما را تشریح نماید) خوب است اما همه مردم به قضیه این‌گونه نگاه نمی‌نمایند و یا حتی نمی‌توانند کارکرد آن را به خاطر بسپارند. اما انتخاب نام برند به این سادگی‌ها که فکر می‌کنید نیست. هر روز با تعداد برند مواجه می‌شوم که کاملا مشخص است که بدون فکر انتخاب‌شده‌اند. 2- اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده می‌نمایید، حتما از منحصربه‌فرد و توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید.

مشاوره انتخاب اسم برند

برند دوم دنیا در سال 2019 یعنی گوگل، اسم برند ارزشمندش را بر همین اساس ساخته است. این نام برند از ترکیب آی به معنی اینترنت و کشت که یکی از کلیدواژه‌های اصلی این کسب و کار بود به دست آمد، کوتاه، خوش آوا و بسیار در خاطرمان بود. اما برند معروف اتومبیل شاسی‌بلند کیا با نام اسپورتیج هم برگرفته از واژه اسپرت به معنی ورزشی که کاملاً با طراحی خاص این ماشین مرتبط است. دقت کنید که نام‌های استعاره‌ای به صورت غیر مستقیم و گاه داستانی و ضرب‌المثلی با نوع کسب و کار ما ارتباط دارند. در ادامه چند اسم تصویری داریم که از تصاویر انیمیشنی صاحبان یا مالکان کسب و کار و برند استفاده شده است.

در مقاله مربوط به اسامی خاص نیز می توانید نمونه اسامی خلاقانه را مشاهده کرده و از این راه نامی مناسب برای شرکت و برند خود برگزینید. پیش از انتخاب اسم برند با توجه به حوزه و گستره فعالیتی که در یکی از forty five طبقه علامت تجاری قرار می گیرد ، باید نامی مرتبط با محدوده فعالیتی تان پیدا کنید . یا به عبارتی دیگر در انتخاب اسم برند در نظر داشته باشید که عین یا مشابه علامت مربوطه نباید ب ه ثبت رسیده باشد. حتی در مواردی که ترجمه برند های ثبت شده را به عنوان اسم برند انتخاب نمایید و این امر موجب گمراهی مشتریان دیگری گردد ، قابل ثبت نیست . ما بر آنیم تا تجربیات حقوقی خود را در صدد تحقق اهداف بلند مدت شرکت ها و اشخاص، در اختیار آنها قرار دهیم.

قدم سوم اسم‌های کاندید را با دقت بررسی کنید

ضمن اینکه تضمینی برای به‌دست آوردن مشتریان سابق وجود ندارد. زیرا رقبای شما همواره و مدام در حال کار روی برند خود هستند و با کوچکترین غفلت شما، گوی و میدان را از شما خواهند ربود. نام تجاری باید ویژگی‌هایی مثل رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن ایجاد کند. همچنین میتوانید اخبار و آموزش های مارا دراینستاگرام ثبت ونکدنبال نمایید. همانطور که گفتیم پس از ثبت برند باید از نام درخواستی استعلام گرفته شود که این استعلام باید از مراجع قانونی یعنی سامانه اداره مالکیت معنوی صورت بگیرد . نام برند باید از نام های تجاری دیگری که قبلا به ثبت رسیده اند متمایز باشد چنانچه چیزی حدود پنجاه درصد شباهت با سایر برند ها موجب رد اظهارنامه علامت تجاری درخواستی می گردد .

  • برای این امر می توانید مثل همیشه بر روی یاری ما حساب باز کنید .
  • شیفتگی ذاتی انسان ­ها به جهان طبیعت، آن را به منبع الهامی عظیم برای یافتن نام­ های احساسی تبدیل کرده است که همواره داستانی در پس خود دارند.
  • به هر حال مشتریان همیشه برندی را انتخاب می‌کنند که قدیمی‌تر و معروف‌تر است؛ و شما فقط یک نسخه کپی از برند اصلی به نظر می‌رسید.
  • 1- اسم باید بیان‌کننده حس و تصویری مناسبی در مورد محصول یا خدمت سازمان باشد.

پیشنهاد ما این است که اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمی‌توانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت خود پیدا کنید. خودتان را در ذهن مصرف‌کننده قرار دهید و جای او بگذارید. به ثبت برند عنوان مثال آن‌ها نام تجاری شما را در تلویزیون، رادیو یا هر جای دیگری می‌شنوند. سپس آن را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند اما نمی‌توانند شما را پیدا کنند زیرا املای صحیح نام تجاری شما را نمی‌دانند.

سوالات متداول انتخاب نام برند

دقت کنید که احتمالاً افراد از شما می‌پرسند این نام بابت چیست؟ و شما باید مقاومت کرده و نگویید. اولین مثال این دست از نام‌ها برند قدرتمند سون آپ است که از ترکیب عدد 7 که عددی معروف و نشانه شانس است با ترکیب واژه آپ بهره برده است و سال‌های ثبت شرکت در تهران سال رقیبی بسیار جدی برای کوکاکوکال و پپسی کولا بوده است. برخی از برندهای برتر و معروف ایران و دنیا از این قابلیت استفاده نموده‌اند. دسته اول این نام‌ها، اسامی‌ای هستند که صرفاً سرواژه بوده و هیچ ارتباط صدایی و معنای با یکدیگر ندارند.

در انتخاب نام برند و لوگو تجاری از اسامی شعرا و دانشمندان و ارگان های دولتی و ایثارگران نباید استفاده شود و این موارد جزو موارد ممنوع خواهد بود. در صورت استفاده از اعداد در اسم برند باید ان را با حروف قید کرده و به اداره ثبت ارائه دهید. برند باید باارزش و با هدف‌های استارتاپ شما ارتباط معنایی مستقیمی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر درست و مثبت در ذهن مخاطب ارتباط معنایی درستی شکل بدهد. در ادامه باید بازار کار مرتبط با خودتان را بررسی کنید و عملکرد رقبا را بسنجید. ببینید رقبا برای رسیدن به جایگاه برتری که نسبت به شما دارند چه کارهایی انجام داده‌اند و تمایز آن‌ها نسبت به شما چه بوده است؟ برای برتر بودن باید ارزش پیشنهادی فراتر از رقبا داشته باشید تا مشتریان به سمت شما بیایند.

نمی‌توانید نامی غیرمرتبط و بی‌ربط برای آن انتخاب کنید و بهتر است نامی انتخاب کنید که با کار شما مرتبط باشد و همخوانی داشته باشد. پیش از این گفتیم که بهتر است نام تجاری خود را محدود به چیز خاصی نکنید. اما این بدان معنی نیست که نامی تصادفی یا مبهم برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که وقتی آن را با صدای بلند می‌گویید با کلمات دیگر اشتباه گرفته نمی‌شود. در این مورد مثالی نمی‌آوریم و به شما اجازه می‌دهیم از تخیل خود استفاده کنید. نام‌گذاری برای شرکت تازه تاسیس شما ممکن است کاری جزئی به نظر برسد اما درواقع یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین جنبه‌های کسب‌وکار شما است.

این برند در محصولات خودش اکسیژنی تا 20 برابر میزان استاندارد دارد که کیفیت زندگی صرف‌کننده را بالاتر می‌برد. هاکوپیان برند درجه یک کت و شلوار و لباس مردانه نیز از فامیلی خود بهره برده است. نامی که شبه لاتین است و توانسته جایگاه برندی بسیار قدرتمندی در بازار ایران کسب نماید.