پرش به محتوا
خانه » راهنمای انتخاب نام برند

راهنمای انتخاب نام برند

  • از

چشم‌ انداز، ماموریت و ارزش‌ شرکت شما همه‌ی اهداف برند شما را مشخص می‌کند. برای مثال کایلی جنر از نمونه سلبریتی‌های خارجی است که برند لوازم آرایشی را پایه‌گذاری کرده است. همچنین لیلا اوتادی از نمونه‌ سلبریتی‌های ایرانی است که اسم خود را بر روی ثبت برند برند عطر و ادکلن انتخاب کرده است. این ترکیب یکی از بهترین اسم‌های مخفف شده ایرانی در سال‌های اخیر است. پس توصیه می‌کنیم اگر اسم مخفف شده‌ی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر این‌صورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید.

راهنمای انتخاب اسم شرکت

مثلا قبلا از طریق بازاریابی در اینستاگرام محصولاتتان را می‌فروختید و برند شخصی خود را راه نینداخته بودید؛ ولی حالا می‌خواهید ثبت برند انجام دهید و محصولاتتان را در پلتفرم‌های گسترده‌تر بفروشید. گفتیم در مرحله قبلی ۱۰-۱۵ مورد از اسامی که امتیاز بیشتری گرفته‌اند را انتخاب کنید. حتما بررسی کنید و ببینید دامنه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به نام برندهای انتخابی شما ثبت نشده باشد. ممکن است برخی از آن‌ها قبلا انتخاب شده باشند و بنابراین حذف شوند. یادتان نرود هیچ وقت کلماتی که ممکن است به شکل‌های مختلفی نوشته و خوانده شوند یا چند معنی داشته باشند را انتخاب نکنید. چون ممکن است کسی متوجه عبارتی که پشت آن پنهان شده است، نشود و اصلا هیچ حس خاصی به مخاطب ندهد.

نام انتخابی باید متناسب با شئونات اسلامی باشد و با آن منافات نداشته باشد . ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید. یک استعاره یا تشبیه خوب، اگر با دید استراتژیک به عنوان نام برند انتخاب شود، می تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. شیفتگی ذاتی انسان ­ها به جهان طبیعت، آن را به منبع الهامی عظیم برای یافتن نام­ های احساسی تبدیل کرده است که همواره داستانی در پس خود دارند. طبیعت جایی است که انتقال پیام در آن به اشکال مختلف صورت می گیرد، به عنوان مثال شما می توانید به کمک آن خلوص، ناهمواری، اقلیم (سرد یا گرم)، یا حتی کیفیت مناسب را تعریف کنید.

از صفات و لغات توصیفی مناسب استفاده کنید

در صورت استفاده از نام مشابه یا کپی، برندی که قبلاً آن نام را ثبت کرده می‌تواند از شما شکایت کند و غرامت بگیرد. برای چک کردن آزاد بودن دامنه به بخش ثبت دامنه ایران‌سرور بروید و نام‌های مدنظرتان را در کادر جستجو کنید. نامی که انتخاب می‌کنید نباید پیچیده و غیرقابل درک باشد (مثل مثالی که اول مقاله گفتم). نامی انتخاب کنید که بشود آن را راحت حفظ شد، در گوگل جستجو کرد و حتی دربارۀ آن با دیگران صحبت کرد.

در بنر سایت، شبکه‌های مجازی و… از آن استفاده کنید و رفتار کاربران نسبت به آن را بسنجید. این کار به شما کمک می‌‌کند بهترین اسم از بین اسامی لیست نهایی را انتخاب کنید. بهترین اسم برای شرکت نامی است که هم ثبت شرکت صاحبان کسب و کار، هم کارمندان و هم مخاطبان آن را دوست داشته باشند. به عنوان مثال انتخاب اسم سنگینی مثل شرکت جهان گستر آریا و اسامی این‌ چنینی برای یک شرکت B2C مناسب نیست، زیرا در ذهن کسی باقی نمی‌ماند.

اگر بخواهید در اسم شرکت از اعداد بکار بگیرید باید آن را به صورت حروف عنوان نمایید . به همه حاضرین فرصتی برای صحبت بدهید و فرایند را به طور کامل برای آنان توضیح دهید. شرکت کنندگان را از بک گراند های متفاوت و از هر دو جنسیت زن و مرد انتخاب کنید تا به درستی نمایانگر بازار هدف شما باشند. برخی از شرکت ها به دلیل عدم دسترسی به بازار هدف خود و یا مسائل دیگر ترجیح می دهند که این جلسات طوفان فکری را در داخل مجموعه و با اعضای داخلی سازمان خود برپا کنند. در مورد چگونگی برگزاری این کارگاه ها و تکنیک های مختلف نامگذاری مورد استفاده در آنها به تفصیل در ده گام موثر برای نام گذاری برند صحبت شده است، که خواندن آنها به شما در انتخاب نام برند خلاقانه کمک خواهد کرد. برای انتخاب نام شرکت از حداقل سه سیلاب باید به کار گرفته شود .

پیشنهاد اسم برای شرکت‌هایی با حوزه‌های کاری مختلف

سعی کنید لیستی از همه‌ی اسم‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن‌ را یادداشت کنید. سلام یک اسم واسه فروص فالوور اینستاگران و لایو کامنت و… اسم انتخاب شده باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد. بعضی ازکارشناسان بر این باورند که اسم های انتزاعی بهترین اسم ها می باشند. راهکار اولی که ما بارهای بار در مقالات قبلی هم روی آن تاکید نموده‌ایم مالکیت یک برند علاوه بر نام تجاری شرکت است.

مثلاً نام‌های اسنپ، تپسی، پپسی، گوگل و سونی برای زمان خودشان کاملاً خاص و متمایز هستند و به‌راحتی می‌توانند به حافظه سپرده شوند. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد، پذیرفته نخواهد شد. اسامی ای که انتخاب می شوند خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و اصول اعتقادی و مذهبی نباشند. ثبت تغییرات شرکت ترکیب ۲ کلمه فارسی نباید تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد. مجمع عمومی موسس با حضور شرکایی که حداقل نصف سرمایه شرکت را تعهد نموده باشند، قابل تشکیل است. مجمع عمومی موسس تصویب گزارش موسسان، تصویب ارزیابی‌های انجام شده در خصوص آورده های غیرنقدی، تصویب امتیازات خاص و تصویب اساسنامه را برعهده دارد.

  • ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد.
  • اسم ­های استعاره ­ای نشأت گرفته از چیزی وسیع­ تر از خود نام و معنی تحت­ الفظی آن هستند، و برای شرکت ­هایی که بخواهند فراتر از نام خود عمل کنند مناسب خواهند بود.
  • شاید تعجب کنید که اسم بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش ‌از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد.
  • در واقع وقتی چند نفر در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و برای کاری مثل انتخاب اسم برند همفکری می‌کنند، نتیجه خیلی بهتر از کار درمی‌آید.

اطمینان حاصل کنید که وقتی آن را با صدای بلند می‌گویید با کلمات دیگر اشتباه گرفته نمی‌شود. در این مورد مثالی نمی‌آوریم و به شما اجازه می‌دهیم از تخیل خود استفاده کنید. مطمئنا در برخی موارد بهتر است شما از دو کلمه استفاده کنید اما این دو کلمه نیز بهتر است کوتاه باشد. به اسامی برندهایی مانند Quick Sprout و یا حتی Waffle House نگاه کنید. با وجود دو کلمه‌ای بودن اما هردوی آن‌ها کوتاه هستند و هنگام تلفظ زبان را اذیت نمی‌کنند. مشاورین آگاه ثبت پس از عقد قرارداد تا زمان ثبت شرکت و چاپ در روزنامه رسمی پیگیر پرونده و پاسخگوی شما خواهند بود.

صورتجلسه انتخاب مدیران، بازرسان که امضای کلیه سهامداران رسیده باشد به همراه مدرک قبول سمت از جانب افراد منتخب. پس از این که سرمایه شرکت تعهد شد و 35 درصد آن به صورت نقد پرداخت شد، تعداد سهام هر یک از تعهدکنندگان تعیین و اعلام می‌شود. پس از این مرحله موسسان از طریق روزنامه‌ای که در آن اعلامیه پذیره نویسی را منتشر نمودند، از پذیره نویسان برای شرکت در مجمع عمومی موسس دعوت به عمل می‌آورند. اعلامیه پذیره نویسی می‌بایست توسط موسسین در جراید آگهی شود و به این ترتیب موسسان به عموم برای تشکیل شرکت پیشنهاد می‌دهند. پس از آگهی، علاقه مندان به بانک مشخص شده در آگهی مراجعه و ورقه‌های تعهد سهم را امضا و مبالغ مربوط به سهام را پرداخت می‌کنند.

۲ مطمئن شوید که اسم برند شما املای راحتی دارد

و این درحالی است که امکان ثبت نام های تکراری در شرکت ها وجود ندارد و باید توجه داشته باشید تا نام مشابه نیز انتخاب نگردد . کامپیوتر و اینترنتمتفرقه اينترنت و كامپيوترروشهاي انتخاب بهترين نام براي … اين نوع از نامها سرگرم کننده تر بوده و مي توانند شرکت يا يک وب سايت را از ميان خيل … براي مثال نام LinkedIn را مي توان به عنوان يک فعل، صفت يا اسم استفاده کرد.

به خاطر سپردن آدرس سایت حتی بدون خط تیره به اندازه کافی خودش سخت هست. استفاده از استراتژی بازی با کلمات می تواند منجر به این شود که مشتریان به سختی شما را به یاد بیاورند و پیدایتان کنند. از نام های منفی خودداری کنید نام شما باید در افراد اشتیقاق ایجاد نماید. روش بهتر این است که تنها افراد کلیدی را درگیر کنید – هر چه کمتر بهتر- آنهایی که قلبا به فکر سود و انتفاع شرکت هستند و همچنین مطمئن شوید که هم از افراد راست مغز وهم از افراد چپ مغز استفاده کرده اید. زیرا استفاده صرف از افراد چپ مغز ، منجر به این می شود که اسم انتخاب شده خیلی توصیفی شود.