پرش به محتوا
خانه » ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری

  • از

بارها این موضوع پیش آمده که شما یک کالا را بدون توجه به ویژگی‌های مندرج بر روی آن و بدون تحقیق انتخاب کرده و حتی آن را به دیگران نیز معرفی کرده‌اید. ممکن است در خصوص برخی دیگر از کالاها نیز یک تصویر منفی در ذهن داشته باشید. درگام بعد اطلاعات اعضای ثبت تغییرات شرکت هیت مدیره (اطلاعات شناسنامه ای) و سمت آنهارا مشخص میکنید . در صورتی که وکیل امور لازم را انجام می دهد وجود وکالتنامه ضروری است. اسناد تمامی موارد گفته شده باید به ترتیب و بر اساس تاریخ ورود مرتب شده ودر لفاف و جلدهای مخصوص نگه داری گردد.

پرچم هایی که به دولت و کشور ایران از گذشته مربوط است و هر آنچه توسط دولت منع شده باشد. برای انتخاب اسم با هدف لوازم خانگی، مواد غذایی، نوشیدنی ها و … انتخاب علامت بسیار دشوار است. فراموش نکنید که شما با جلب اعتماد مردم می توانید نماد یا اسمی که انتخاب کرده اید را به برندی معتبر تبدیل کنید. این نکته بیانگر آن است که با برند شدن یک شرکت سطح انتظارات نیز بالا می رود و مردم با خرید از یک برند انتظار کیفیت بالا، خطرپذیری کم و سپردن مسئولیت به تولید کننده است. در صورتی که پرونده شما تکمیل نباشد و یا نقصی در پرونده شما باشد می توانید پرونده را پیگیری کنید تا اقدام به برطرف کردن مشکلات نمایید.

شماره ثبت تجاری چیست

ثبت علامت تجاری به مالک آن این اطمینان را می دهد که قانون از حقوق وی در برابر استفاده غیرمجاز اشخاص حمایت می نماید. ثبت علائم تجاری از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که زیرمجموعه قوه قضاییه است، صورت می‌گیرد. قبل از هر اقدامی لازم است بدانید که مراحل و روند اداری مربوط به ثبت برند به صورت الکترونیکی بوده و تمام فرایندها از طریق وبسایت مرکز مالکیت معنوی به نشانی (iripo.ssaa.ir) انجام می‌شود. سپس شماره ثبت شرکت در آن وارد شده و مهر اداره ثبت شرکت‌ها در آن درج می‌شود. به این صورت، امکان هیچ‌گونه جابجایی و تغییر اطلاعات وجود نخواهد داشت.

در نهایت، متقاضی، باید یک نسخه از آگهی را به «واحد روابط عمومی» ‌مستقر در اداره‌ی کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی و نسخه‌ی دیگر را به دفتر یک روزنامه‌ی رسمی جمهوری اسلامی ایران واقع در تهران، تسلیم کند. با توجه به ماده‌ی 6 نظامنامه‌ی قانون تجارت وزارت عدلیه و ماده‌ی 197 قانون تجارت در ظرف مدت یک ماه از تاریخ ثبت شرکت، باید خلاصه‌ی شرکت‌نامه و منضمات آن، توسط اداره‌ی ثبت در روزنامه‌ی رسمی جمهوری اسلامی ایران و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکت، منتشر شود. حداقل سرمایه برای ثبت این نوع شرکت به میزان یک میلیون ریال می باشد. وجود هر یک از سمت های مدیرعامل ، رئیس هیئت مدیره و نائب رئیس در شرکت سهامی خاص اجباری می باشد. شرکت های عمرانی ، شهرداری که معمولا در مزایدات و مناقصات شرکت می کنند، شرکت سهامی خاص را انتخاب می کنند. اعتبار هیات مدیره شرکت سهامی خاص 2 سال خورشیدی و بازرسین 1 سال مالیاتی می باشد و پس از انقضاء باید تمدید و یا تعویض شوند (یعنی در کل حداقل three عضو و 2 بازرس برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز می باشد).

تمام شرکت های به ثبت رسیده دارای یک شماره ثبتی منحصر به فرد می باشند و این شماره مانند شماره شناسنامه افراد می باشد و می توان از به وسیله این شماره، استعلام ثبت شرکت ها را گرفت. شماره ثبت شرکت مانند شناسنامه ای است که می توان با آن هویت شرکت مشاهده نمود. آشنایی با مسئولیت محدود در شرکت ها شرکت های تجاری در راستای انجام فعالیت های تجاری خود، از لحاظ نوع به صورت های گوناگونی تقسیم می شوند… مدارک مربوط به نماینده یا نمایندگان شخص حقیقی، در صورت که علامت از توسط نماینده قانونی صورت بگیرد.

برای ثبت چند علامت باید به تعداد آنها اظهار نامه جداگانه داده شود . حق استعمال انحصاری علامت تجارتی فقط برای کسانی محسوب می شود که علامت خود را به ثبت برساند . اسم و اقامتگاه وکیل او در تهران در صورتی که اظهارنامه توسط وکیل داده شده باشد. و آخرین مورد که بسیار مهم است و دلیل موفقیت و یا شکست بسیاری از برند ها و علائم تجاری می شوند نحوه ی مدیریت صحیح می باشد. یک علامت تجاری را متخصصین وقتی موفق می دانند که جامعه ی هدف خود را بشناسد.

استعلام ثبت برند تجاری

هزینه ثبت برند موضوعی است که در پورتال مرکز مالکیت معنوی نیز به آن اشاره شده و براساس اطلاعات مندرج در آن، این هزینه شامل برخی موارد است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. ثبت اظهارنامه مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرحله در ثبت برند و علامت تجاری است. ثبت اظهارنامه علامت تجاری، دارای 4 مرحله کلی بوده که هر کدام از این مراحل جزئیات خاص خود را دارند. در ادامه آموزش تصویری ثبت برند ابتدا این چهار مرحله را معرفی و سپس به بیان جزئیات آنها می‌پردازیم.

  • هم اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی، موظف هستند طبق قانون، نسبت به دریافت کد اقتصادی اقدام کنند.
  • این کد روی کارت اقتصادی قرار گرفته و هر تغییری در مکان شرکت، بایستی به اطلاع سازمان امور مالیاتی برسد تا در کد اقتصادی ، ثبت شود.
  • یک مبلغ مشخص به عنوان کارمزد شما دریافت شده و در انتها اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری به همراه شمار هزار نامه و مهر برجسته در اختیار شما قرار می گیرد.
  • اسناد تمامی موارد گفته شده باید به ترتیب و بر اساس تاریخ ورود مرتب شده ودر لفاف و جلدهای مخصوص نگه داری گردد.
  • اگر قبل از اقدام در سامانه، از نام انتخابی خود استعلام نگیرید ممکن است پس از صرف زمان و هزینه ای که برای انجام مراحل بعدی می کنید با اخطار رد برند متوجه مشابهت در آن شوید که در این صورت هم وقت و هم انرژی و هزینه خود را به هدر داده اید.

شما بعد از ثبت برند می توانید آن را بروی محصولی که در حوزه کاریتان است درج کنید و از حمایت قانونی برای محافظت از کپی برداری استفاده نمایید. برند، علامتی اختصاری است که هر شرکت برای معرفی محصول و خدمات خود از آن بهره می برد. در حقیقت یک شرکت یا یک محصول را می توان با برند و علامت تجاری مربوط به آن شناخت. ممنون از شما، در مورد هزینه دقیق ثبت برند لطف کنید با موسسه تماس بگیرید و به طور کامل کالاها رو بفرمایید تا هزینه محاسبه و خدمت شما اعلام گردد. مزایای ثبت برندفراوان است و تنها به موارد مذکور محدود نمی شود، این مزایا در بسیاری از منابع ذکر شده و اهمیت این موضوع را خاطرنشان می کند.

شرکت نسبی

در کشورهای خارجی برای امور بازرگانی و عمومی اکثرا شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب می کنند. در صورتی که وکیل و نماینده رسمی شرکت، کار ثبت علامت تجاری را انجام می دهد، می بایست مدارک نماینده قانونی نیز تهیه و ثبت برند ارائه گردد. ما در این متن سعی کردیم هر آنچه که لازم است در رابطه با ثبت علامت تجاری بدانید را به صورت کلی در اختیار شما قرار دهیم تا با یافتن پاسخ سوالاتی که در ذهن دارید اقدام به عملیات ثبت برند نمایید.

هر شخص حقیقی و یا حقوقی می تواند به منظور متمایز ساختن کالا یا خدمات خود نسبت به اشخاص دیگر، راسا یا از طریق وکیل دادگستری نسبت به ثبت علامت مدنظر خود اقدام نماید. ثبت برند می‌تواند مربوط به یک شخص حقیقی یا حقوقی و در هر زمینه ممکن صورت گیرد. اما تمامی موارد دارای مراحل، هزینه‌ها و روند تقریبا مشابه هستند. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش گام به گام ثبت برند در قالب آموزش تصویری بپردازیم. برای مثال برای دریافت کارت بازرگانی همه اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم هستند که پلمب دفاتر را انجام دهند.

برند شما نماد فعالیت و خدمتی است که شما قصد ارائه آن را دارید. این علامت جهت حفاظت شدن از هر نوع سوء استفاده به ثبت می رسد و انحصارا متعلق به شرکت شما می شود. درخواست ثبت برند شرکت باید ثبت شرکت شامل بازسازی واضحی از آرم با تمام رنگها طرحها و نقش های سه بعدی آن ، برای ثبت درج شود. علامت تجاری باعث متفاوت بودن و خاص بودن خدمات و محصولات یک شرکت، نسبت به سایر شرکت ها می گردد.

پس از تایید توسط کارشناس اداره ثبت شرکت‌ها، می‌توانید از طریق پیگیری درخواست، هزینه‌های لازم را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید. شما برای ثبت درخواست پلمپ دفاتر تجاری خود باید به وب سایت اداره ثبت شرکتها مراجعه کنید و درخواست خود را بر اساس نیاز و تعداد برگ مورد نظر در موعد مقرر ثبت کنید. یکی از مباحث پیرامونی در ثبت شرکت و صدور کارت بازرگانی، پلمپ دفاتر است. پلمپ دفاتر را اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری انجام می‌دهند. همه شرکت‌های تجاری از اولین اقداماتی که باید انجام دهند پلمپ دفاتر است.

شرایط ثبت شرکت

با استفاده از این وب‌سایت، شما موافقت خود با این موضوع را به صورت ضمنی تایید می‌کنید. ۹-نوع تجارت خارجی ( صادرات –واردات –حق العمل کاري ) و ارقام کالاهاي عمده آن…………………………………………………………………………………………………………………….. در صورتی که امور توسط وکیل انجام می پذیرد، ارائه وکالت نامه رسمی نیز ضروری می باشد. ارائه اصل یا فتوکپی برابر اصل سند رسمی وکالت چنانچه امور توسط وکیل رسمی شرکت یا شخص انجام می شود. موسسه مشاورانمطالعه مقالهمدیریت کسب و کاررا به شما عزیزان پیشنهاد می کند. فرانشیز نوعی توافق تجاری است که به موجب آن یک طرف، امتیاز­دهنده، حق استفاده از روش­های کسب و کار و شیوه­ های توسعه یافته خ…

شرکتی که با نام مخصوص برای انجام امور تجاری بین دو و یا چند نفر مسئول تضامنی تشکیل شود، شرکت تضامنی می گویند. تضامنی بودن مسئولیت ها به این معنا است که در صورتی که دارایی های شرکت برای پرداخت… دستگاه های دولتی و قوه مجریه از اقدام حقوقی نسبت به استارت آپ ها و کسب و کار های نو پا منع شدند.