پرش به محتوا
خانه » ثبت برند

ثبت برند

  • از

به منظور بهبود روند تهیه و اطمینان از اسناد در حال کار حسابرسی، برخی پژوهشگران بر ویژگی‌ها شکلی پرونده تأکید دارند و پیشنهاد می‌دهند که اشکال استاندارد و یکپارچه اسناد شامل؛ فرم‌ها، آزمون‌ها، الگوهای اسناد، ساختار پرونده حسابرسی، پرسشنامه‌ها، نامه‌ها و درخواست‌های تجدیدنظر نمونه را در مؤسسات حسابرسی تصویب کنند. اهمیت تهیه پرونده حسابرسی یکپارچه برای سازمان‌های بزرگ و متوسط و نهادهای تجاری کوچک نیز ضروری است که باعث بهبود کیفیت خدمات ارائه شده حسابرسی و بهینه‌سازی حسابرسی می‌شود (سافوناوا و همکاران، 2018). معمولاً حسابرسان مستقل تمایل دارند به جای استفاده از قضاوت حرفه‌ای خود در مواقع لزوم، به توصیه‌های ارائه شده در چک‌لیست و راهنمای تصمیم‌گیری اعتماد کنند (سلیمان و همکاران، 2018).

  • برای اخذ اطلاعات لازم در این زمینه می توانید با کارشناسان موسسه در ارتباط باشید.
  • مجموعه این قوانین در سطح کشوری و بین‌ المللی تنها برای حفاظت برند از شرکت‌های می باشد که حاصل دست رنج چندساله آن ها باعث ایجاد این نام یا نماد شده است.
  • در صورت رد اظهارنامه ثبت علامت به استناد بندهای (الف) و (ب) ماده ۳۰ و ماده ۳۲ قانون، مرجع ثبت ملزم است دلایل رد را کتباً به متقاضی ابلاغ نماید.
  • شایان ذکر است، قانون گذار تعریف خود از نام تجاری را به نحوی انشاء کرده است که نام هر شخص حقیقی تاجر ممکن است نام تجاری محسوب می گردد (تعريف مانع نیست) لیکن بدیهی است فقط نام کسانی که به اقتضای نوع شغل خویش (مانند وکلا و اطبا) و یا به اعتبار کسب و کارشان، ارتباط تنگاتنگی بین نام و کارشان وجود دارد، نام تجاری محسوب می گردد.
  • ” ارزشیابی از کار معلمان رو با جدیت و به درستی انجام میده”.” باید به طور مستمر و در طول سال عملکرد معلمان رو بررسی کنه”.

همچنین در مطالعه‌ای دیگر، پیامدهای استفاده از افراد با رشته‌های غیرمرتبط با مدیریت آموزشی در مدیریت مدارس، شناسایی و بازنمایی گردد. تجربه داشتن؛ لزوم سابقه تدریس در مقطع ابتدایی؛ آشنایی با اصول تدریس در دوره ابتدایی؛ آشنایی با روش‌ها و فنون تدریس؛ نیاز به گذراندن دوره ضمن خدمت برای مدیر. برنامه ریزی؛انجام به‌موقع بخش نامه؛انجام امور در زمان خودش؛ اطلاع‌رسانی به‌موقع بخشنامه‌ها؛ حضور به‌موقع در محل کار؛ دقیق بودن.

مزایای ثبت برند

حتی اگر سه سیلاب فارسی انتخاب کرده باشید باز هم مجاز به استفاده از اسامی لاتین در کنار آن­ها نیستید و باید معادل فارسی آن­ها را به کار ببرید مثلاً به جای آپارتمان از کاشانه و به جای تکنولوژی از فناوری استفاده کنید. البته استفاده از کلمات لاتینی که هنوز معادل فارسی ندارند مانند پترو موردی ندارد. تکراری نباشد و تا حد ممکن شبیه به ترکیبات موجود در اسامی سایر شرکت­ها نباشد.

مستند موازين كيفي استفاده كنندگان

لذا در موارد تشابه نام درخواستی با سایر نام های موجود در پایگاه اطلاعات مراتب قابل مشاهده می باشد. همچنین برخی از نام هایی که توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی رد گردیده است جزء اسامی ممنوعه در سامانه الکترونیکی ثبت برند مذکور قابل دسترسی می باشد. پس از ثبت اعتراض نامه، نسخه دوم آن با قید تاریخ و شماره وصول به معترض مسترد می‌گردد. اعتراض نامه باید همراه با دلایل و مدارک استنادی و رسید پرداخت هزینه رسیدگی به اعتراض باشد.

حسابرسان دارای تجربه خاص در صنعت می‌توانند از طریق بهره‌گیری از دانش تخصصی در صنعت مربوطه و بکارگیری برنامه‌های حسابرسی متناسب با آن صنعت، به کیفیت حسابرسی مناسب است (علوی و همکاران، 1398). تجربه در زمینه حسابرسی، به دانش ساختاریافته منجر می‌شود که تأثیر مهمی بر کیفیت ثبت تغییرات حل مسائل دارد. علاوه بر شکل پرونده‌ها و مستندات حسابرسی، نوع داده‌ها و کیفیت اطلاعات جمع‌آوری شده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. ام اوجی و آکرن (۲۰۱۶)، در مقاله خود به اهمیت بالای قابلیت اعتماد و اعتبار و مقایسه پذیری داده‌های منتج به گزارش حسابرسی اشاره می‌کند.

برای دریافت مطالب وبسایت موسسه حقوقی پیمانکاری ماپ در ایمیل تان، ثبت نام کنید. تبصره 3-در پايان فرآيند خريد خدمات مشاوره، بايد پاكت‌هاي مالي ناگشوده به ارسال كنندگان پيشنهاد مسترد و رسيد دريافت گردد و رسيد دريافت شده، به صورت مكتوب مستند و بايگاني شود. تبصره 1-كارفرما به تشخيص خود مي‌تواند مدارك و مستندات استعلام از مشاوران براي ارزيابي كيفي را در چارچوب مشخص، فقط به صورت الكترونيكي (بدون نسخه كاغذي) اخذ نمايد. ت-كارفرما مي‌تواند در تعيين قيمت مشاوره به نحوي با مشاور قرارداد منعقد كند كه خدمات مشاوره متكي به درصدي از برآورد هزينه اجرا يا متكي به صورت وضعيت پيمانكار نباشد و قرارداد را با قيمت مقطوع منعقدكند.

مهترین دلایل ثبت برند و فواید آن

طبق استاندارد حسابرسی شماره 230، مستندات حسابرسی که در تهیه آنها الزامات استاندارد و الزامات ویژه استانداردهای مربوط رعایت شده باشد، شواهد پشتوانه نتیجه‌گیری حسابرس در خصوص دستیابی به اهداف کلی حسابرس و شواهد انجام حسابرسی طبق استانداردهای حسابرسی و الزامات قانونی و مقرراتی مربوط را فراهم می‌کند. علاوه بر این، مستندات حسابرسی ثابت می‌کند که حسابرسی مطابق با استانداردهای تعیین شده از جمله کنترل کیفیت خارجی و داخلی حسابرسی انجام شده است. هم‌چنین بررسی کیفی آب آشامیدنی در سطح شهر تهران موید آن است که مقدار کلر آزاد باقی‌مانده در آب آشامیدنی در محدوده مطلوب zero.eight تا 0.5 میلی‌گرم بر لیتر مطابق استاندارد ملی ایران است. لازم به ذکر است که بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت برای جمعیتی مانند شهر تهران، مطلوبیت عالی میکروبی 99درصد است و این در حالی است که تعداد نمونه‌های پاک از نظر وجود شاخص باکتریایی آب در کلان‌شهر تهران در بازه زمانی سالانه100درصد و در حد عالی است. هم‌چنین در خصوص سایر شاخص‌های کیفی، پس از اطمینان از سلامت و بهداشت آب ، در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. با توجه به اینکه کیفیت آب آشامیدنی تهران توسط وزارت محترم بهداشت به صورت پیوسته نظارت می‌شود، نتایج کلرسنجی و آزمون‌های میکروبی آب آشامیدنی که توسط وزارت محترم بهداشت در کلان‌شهر تهران انجام شده، حاکی از آن‌ است که مطلوبیت کلرآزاد باقیمانده و مطلوبیت میکروبی در آب آشامیدنی تهران در حد عالی است.

ثبت برند

از تاريخ‌ تصويب‌ اين‌ قانون‌ تمامي‌ قوانين‌ و مقررات‌ مغاير دستگاههاي‌ مشمول‌ اين ‌قانون‌ منسوخ‌ مي‌گردد. هـ ـ خريد خدمات‌ مشاوره‌ اعم‌ از مهندسي‌ مشاور و مشاوره‌ فني‌ بازرگاني‌ مشتمل ‌بر مطالعه‌، طراحي‌ و يا مديريت‌ برطرح‌ و اجرا و نظارت‌ و يا هرنوع‌ خدمات ‌مشاوره‌اي‌ و كارشناسي‌. ج‌ ـ خريد اموال‌ منقول‌ و غيرمنقول‌، كالا و خدمات‌ ثبت شرکت با قيمت‌ تعيين‌ شده‌ يا كمتر ياحقوقي‌ كه‌ نرخ‌هاي‌ آنها از طرف‌ مراجع‌ قانوني‌ ذي‌صلاح‌ تعيين‌ شده‌ باشد. الف‌ ـ خريد اموال‌ منقول‌، خدمات‌ و حقوقي‌ كه‌ به‌ تشخيص‌ و مسؤوليت‌ وزير يا بالاترين‌ مقام‌ دستگاه‌ اجرائي‌ در مركز و يا استان‌ و يا مقامات‌ مجاز از طرف‌ آنها منحصر به‌فرد (انحصاري‌) بوده‌ و داراي‌ انواع‌ مشابه‌ نباشد.

اجازه استفاده از آنها به اشخاص ثالث داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می‌باشند. تضمین می‌کند که مشتریان می‌توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند. یک چنین مقامی می تواند یک شورای محلی یا یک اتحادیه باشد که خود درگیر تولید یا تجارت محصول مورد نظر نباشد. ۱-مالک علامت جمعی معمولا یک اتحادیه و یا مجموعه ای از شرکت ها و موسسات هستند .

تحلیل داده‌ها مطابق با روش نظریه‌پردازی زمینه‌ای، طی سه مرحله کدگذاری انجام شده است. استراوس و کوربین ، سه فن کدگذاری را پیشنهاد دادند؛ کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی. جامعه آماری پژوهش حاضر را شرکای مؤسسات حسابرسی (8 نفر)، اساتید دانشگاه با تخصص حسابرسی و مالی (3 نفر)، مدیران مالی و حسابرسان داخلی (3 نفر)، اشخاص ناظر بر حسابرسان و تدوین استانداردهای حسابرسی (2 نفر) تشکیل می‌دهند. یکصد برابر مالیات متوسط سالانه، مستند به اسناد مالیاتهای قطعی و علی الحساب پرداخت شده. چ – امتیازات پیمانکاران/ تامین­کنندگان فرعی در ارزیابی کیفی پیمانکار اصلی لحاظ می­شود.

یکی از نکاتی که در ثبت برند باید در نظر گرفته شود این است که برند شما به مدت 10 سال برای شما اعتبار دارد و پس از این مدت می توانید نسبت به تمدید آن اقدامات لازم را بعمل بیاورید.در صورتی که برند خود را تمدید نکنید دیگر مالکیت این برند برای شما انحصاری نمی باشد و دیگران مجاز به ثبت آن خواهند بود. موضوع چگونگی قیمت‌گذاری حسابرسی و امکان قیمت‌گذاری پایین حسابرسی (پدیده نرخ شکنی) و تبعات آن بر استقلال و کیفیت حسابرسی همواره مورد توجه نهادهای ناظر بر بازارهای سرمایه بوده است (لوین،2002؛ ترنر، 2002؛ کرانتز، 2002؛ هوانگ و همکاران، 2009). نگرانی عمده در این زمینه چگونگی تعیین مبلغ حق‌الزحمه حسابرسی و امکان کاهش عمده آن توسط حسابرس به منظور تصاحب قرارداد حسابرسی و افزایش آن در سنوات آینده بوده و از این پدیده به عنوان یکی از عوامل مؤثر بر نقض استقلال حسابرس و در نتیجه، کیفیت حسابرسی یاد می‌شود (عزیزخانی و آقابیگی، 1392). رخشی و همکاران ، بیان می‌کنند که مؤسسات حسابرسی کوچک به دلیل حق‌الزحمه نامناسب نمی‌توانند زمان مناسب برای کشف تحریف‌های بااهمیت در صورت‌های مالی صاحبکار خود صرف کنند. همچنین، با پذیرش این موضوع که مؤسسات حسابرسی هم مانند سایر بنگاه‌های اقتصادی از عوامل محیطی تأثیر می‌گیرند، بدیهی است که در جامعه فعلی ما، کار برای مؤسسات حسابرسی کوچک کافی نیست؛ بنابراین یکی از راهکارهای پیشنهاد شده از طرف مشارکت‌کنندگان، ادغام مؤسسات حسابرسی کوچک است. به زعم مشارکت‌کنندگان یکی از دلایل این موضوع گسترده شدن حوزه فعالیت دولت در این حوزه است و دولت باید یک نهاد حسابرسی داشته باشد و در این حوزه فعالیت نداشته باشد.