نام تجاری شما باید با مصرفکننده طنینانداز شود و نباید فراموش شود. حتی اگر در مراحل اولیه کار خود هستید باید همیشه به آینده نگاه کنید و به فکر کمپینهای بالقوه بازاریابی باشید. این کار شبیه به کاری است که برای تحقیق درمورد دامنه انجام میدهید. نام تجاری شما باید در تمام کانالهای بازاریابیتان مشترک و ثابت باشد. بنابراین باید تحقیق کنید که نام تجاری شما در رسانههای اجتماعی نیز وجود نداشته باشد.
انتخاب اسم برند آن هم اسم برندی که مشتریان بتوانند با آن ارتباط داشته باشد، جزء مقدمات ضروری این سفر می باشد. بنابراین هر اسمی که جذاب باشد نمی تواند اسم خوبی برای برند شما باشد به موجب همین امر انتخاب اسم برند قادر می باشد یک پروسه سخت و دشوار به نظر بیاید. در صورت نیاز به انتخاب نمونه اسم برای شرکت و تعیین نام شرکت و همچنین مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت های واحد ثبتی کرج و تهران با کارشناسان موسسه حقوقی بین الملل در ارتباط باشید. برای تعیین نام شرکت باید در ابتدا نام شرکت را انتخاب نموده و پس از تنظیم کلیه اوراق ثبت شرکت، ثبت سامانه ای شرکت در اداره ثبت شرکتها را انجام دهیم. پس از ثبت نام شرکت در سامانه ثبت شرکتها، کارشناسان تعیین نام شرکت در اداره، نام های پیشنهادی شرکت را بررسی نموده و در صورت نداشتن تشابه نام شرکت را مشخص می نمایند. زمانی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار در میان است انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند.
- ممنون که تا پایان این مقاله همراه وب سایت استاد وب بودید.
- پیدا کردن یک نام مناسب اندکی دشوار خواهد بود اما در ادامه به شناساندن کسب و کار شما کمک های شایانی خواهد کرد.
- آمازون استعاره از عظیمترین رودخانه دنیا و امروز نام سایتی که بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان است.
- این لیست یک نمونه کوچک از نمونه اسم های شرکت می باشد و شما عزیزان میتوانید اسم های تخصصی تر و مرتبط تر با مجموعه خود از ما دریافت کنید .
- میدانم کاری سخت و در برخی از اوقات چه بسا ناممکن است، خصوصا زمانی که قصد داشته باشید این نامهای انتخابی را به صورت رسمی ثبت نمایید که در آن زمان کارتان با کرامالکاتبین است.
هرچه نام برند و پیام شرکت شما عمیق تر باشد، شما فاصله ی بیشتری با رقبای خود خواهید یافت. توصیه می کنیم که علم اسطوره شناسی را در زمینه نام گذاری برند وبرندینگدست کم نگیرید! پس سعی کنید جستجوی عمیق تری در این مباحث داشته باشید و به نام شخصیت ها بسنده نکنید تا نام های منحصر به فرد و هیجان انگیز بیشتری را بیابید. یاهو نمونه یک اسم کوچک، سونی نمونه یک اسم روان ، آپارات نمونه یک اسم آسان در نوشتن وخواندن و آچار و چمدان نمونه های یک اسم با مسمی هستند.سعی کنید اسم برند ایرانی خود را با چنین الگوهای مطابقت نمایید. در صورتی که شما به نحوه کارشناسی و رد نام شرکت خود اعتراض دارید می توانید اعتراض خود را در قالب یک فرم اعتراضی به سازمان ثبت شرکتها ارسال کنید.
هدف شما در انتخاب اسامی خاص برای برند یک مفهوم است که با تعداد زیادی از اسامی روبرو است. یک تصویر بصری ایجاد کنید که مخاطبان شما به آسانی بتوانند آن رابه یاد بیاورند. مهم نیست که چه تصمیمی بگیرید یا چه روابطی پیدا کنید، همیشه مطمئن شوید که ایدههایتان را دارید به چالش میکشید.
در انتخاب اسم برند از ادبیات و دستور زبان غافل نشوید
برای خودتان محدودیت ایجاد نکنید که برند دقیقا بیانگر کاری که شما میکنید، باشد. این کار باعث میشود در آینده نتوانید محصولات و خدمات خود را توسعه دهید. برای این جلسه، ابتدا، افراد تیم یا دوستان خلاقتان (اگر تیم ندارید) را دور هم جمع کنید؛ سپس برای نزدیک شدن به موضوع، نام محصولات یا خدماتتان، احساس مشتری و تمایزهایتان با رقبا را روی بورد بنویسید. حالا هرکس ایدههایش را برای نام برند بیان میکند و باید آنها را یادداشت کنید. خب؛ حالا که ویژگیهای اسم برند خوب و تاثیرگذار را فهمیدیم، وقت عمل کردن است!
اما این مورد مربوط به بعد از خرید محصول توسط مشتری میباشد و شما برای اعتماد سازی باید پشتیبانی خوبی داشته باشید. یکی از راه های دیگر برند سازی در اینستاگرام، بیشتر دیده شدن میباشد. برای این منظور میتوانید به صورت هفته ای یا در ایام خاص در کنار ارائه تخفیف در فروش محصولات خود مسابقاتی را هم برگزار کنید. برند سازی برای هر شرکت یا فروشگاهی که میخواهد با افزایش فروش محصولات خود روبرو شود ضروری میباشد. همین مورد در اینستاگرام نیز صدق میکند به خصوص این که در اینستاگرام شما به راحتی میتوانید برای شغل خود یک فروشگاه مجازی باز کنید.
اگر ویدیو را تماشا کردید، وقت آن است که ببینیم، نکات انتخاب اسم برند در کشور خودمان به چه شکل است. از میان آن اسم مرحله قبل باید در آخر تنها سه اسم باقی بماند! احتمالاً این قسمت ناامیدکنندهترین بخش انتخاب اسم برند باشد؛ چون بسیاری از اسمهایی که دوست دارید ممکن است از قبل رزرو شده باشند. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راهاندازی کسبوکار اینترنتی صحبت کنیم.
ساعات کاری
پس به شما پیشنهاد میکنیم که حتماً به این کلید خاص توجه بیشتری داشته باشید چون به شدت انتخاب اسم برند را برای شما راحتتر میسازد. به این صورت اسنپ که با اپلیکیشن تاکسییاب اینترنتی کارش را شروع کرد اسم خوبی را برای خود ساخت و پرداخت. با کمی تغییر در حروف اصلی در مثال بعدی تاکسی اینترنتی یاکسی با ثبت برند تجاری تغییر «ت» به «ی» موفق به ساخت اسم برندی متفاوت برای خودش گردیده است. ما در اولین قسمت این مقاله به شما تعدادی از مهمترین کلیدهای راهنما برای انتخاب اسم برند را آموزش میدهیم. بسیار خوشحالیم که در این مقاله تخصصی میتوانیم نکاتی بسیار مهم و کلیدی را در رابطه با انتخاب اسم برند به شما آموزش دهیم.
تا این بخش دیدید که برای انتخاب یک اسم برند زیبا باید به چه نکاتی توجه کنید. اما تنها دانستن این نکات مهم نیست؛ برای این کار باید یک سری مراحل را طی کنید و در عین حال به ویژگیهای گفته شده هم توجه داشته باشید. اگر اسم سختی انتخاب کنید، ثبت تغییرات شرکت ممکن است خیلی از افراد نتوانند آن را تلفظ کنند و حتی خیلی زود آن را فراموش کنند و اسم دیگری را به اشتباه بگویند. مثلا عمه خانم ما نوزاد جدید فامیل که اسم سبُک تَکین (نامی ایرانی در شاهنامه) را روی او گذاشته بودند، استکان صدا میزد!
برای دریافت مشاوره و باید و نباید های زمینه فعالیت شما پیشنهاد می شود با کارشناسان فرداد رسا تماس حاصل کنید . ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به ثبت شرکت در تهران آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند. از دیگر مسائلی که کمتر به آن توجه می شود آوا و شنیداری کلمه می باشد و اگر این ویژگی را در نظر داشته باشید برای همیشه برند تان در ذهن مشتریان حک خواهد شد .
با یک فرآیند با دقت برنامهریزی شده، میتوانید بر چالشهای نامگذاری مؤثر غلبه کرده و بهترین اسم را انتخاب کنید. پیشنهاد میشود از اسمهای تکراری استفاده نکنید زیرا بودجه و تلاش زیادی برای برندینگ کردن آن لازم است. به عنوان مثال ماهان را در نظر بگیرید که با شنیدن آن عدهای به یاد هواپیمایی ماهان و عدهای به یاد موسسه آموزش عالی آزاد ماهان میافتند. در ایران نیز گروه گلرنگ سابقه زیادی در انتخاب نام برندهای خارجی و لاتین برای زیرمجموعههای خود دارد که شاید به علت گرایش مصرف در مخاطبان هدف کالاهای تندمصرف به محصولات خارجی دارد. اسمهای مخفف ممکن است ساده باشند و راحتتر به خاطر سپرده شوند ولی توانایی تداعی هیچ ذهنیتی را در افکار مشتری به جهت خرید و وفاداری به برند را نخواهند داشت و بیروح هستند.
در آخر، از طریق تکنیک حذف نامهای ضعیف، به تعدادی اسم قدرتمند و مناسب خواهید رسید. شما می توانید برند چرم خود را به دو صورت به ثبت برسانید. مدارکی که در این دو حالت نیاز دارید با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل به طور جداگانه ای آن را شرح می دهیم. شرکت های متخصص و معتبری هستند که در این کار به شما کمک می کنند. نام برند شما باید منحصر به فرد باشد، یعنی در گذشته شخصی یا شرکتی از آن نام برای برند در این طبقه استفاده نکرده باشد. نام های برگرفته از طبیعت میتوانند به متمایز شدن نامبرندشما از رقبایتان کمک کنند و پیام برندتان را به سادگی به مصرف کنندگان منتقل نمایند.
بهتر است از این کلمهها که به شکلهای مختلف میتوانند نوشته شوند، برای نام برند استفاده نکنید. مثلاً Pallete نام برند رنگ مو است و میتواند خیلی راحت رنگ و حس آن را در ذهن مشتری تداعی کند. یا هیمالیا که تداعیکنندۀ سرما و بوران است، نام خوبی برای برند یخچال فریزر است. منظور از بصری بودن این است که نام انتخابی و المانهای گرافیکی و رنگها که در کنار هم قرار میگیرند، تصویر و حس مدنظر شما را در ذهن کاربران پررنگ کنند.