Content
مطمئنا میتوانید برخی ایدهها را مطرح کنید و در نهایت تصمیم خود را بگیرید. اگر یک تیم یا شرکای کاری دارید بهتر است یک بحث گروهی در این باره انجام دهید. ایدههای خود را یادداشت کنید و یک لیست با پنج یا نام تجاری بنویسید. سپس با خانواده و دوستان خود آن را مطرح کنید و ببینید چه بازخوردی میتوانید از آنها دریافت کنید. پیش از این گفته بودیم که اسامی باید به راحتی هجی شوند.
7 – شباهت نزدیک به 50 درصد با نام های تجاری دیگر امکان ثبت علامت را بسیار ضعیف می کند. هریک از دفاتر ملی یا ناحیه ای ،ثبت علائم را که شامل اطلاعات کامل درخواست برای ثبت و تمدید است نگهداری می کنند .هر چند نتایج ثبتی ثبت شرکت در تهران محدود به کشور مربوطه باشد. پس یکی از مهمترین وظایف هر شرکت پیدا کردن راه برای جلب توجه و وفاداری مشتری است. از جمله خصوصیات یک برند معروف می توان به جذابیت ،الهام بخش بودن،تک بودن،تناسب،جایگاه و…… اشاره کرد.
- شما میتوانید برای برندسازی از نام و نام خانوادگی خود برای سالن زیبایی استفاده کنید.
- به ویژه اگر یک شرکت تازه کار هستید به هیچ وجه نباید یک اسم نزدیک و مشابه به یک نام تجاری مشهور و بزرگ انتخاب کنید.
- اسم های هنری می تواند مشمول یک شکل یا نامی خاص باشد که نشان دهنده اجزایی از خدمات اشخاص شود .
- قوانین ثبت برند میتوانند یکی از تعیینکنندهترین مسائل در انتخاب نام برند شما باشند.
در ادامه قصد داریم استراتژیهای انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی باهم مرور کنیم. البته این را بگوییم که اسم فروشگاه اینترنتی یا برند،اسمدامنه و اسم شرکت لزوما یکی نیستند. امروزه انتخاب اسم آرایشگاه زنانه تبدیل به یکی دغدغههای بزرگ برای شروع فعالیت کسبوکار زیبایی شده که گاهی ماهها زمان ما را میگیرد و نمیتوانیم اسمی مناسب برای سالن و آرایشگاه و کسبوکار بیوتی خود پیدا کنیم. پس از انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی گام بعدی برای شروع کسب و کار راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی است که در این خصوص ابزارها و سایت های مختلفی وجود دارند. در صورت نیاز به راه اندازی فروشگاه اینترنتی می توانید از سایت های فروشگاه ساز معتبر از جمله سایت وب پویا استفاده نمایید. انتخاب اسم برای برند با وجود اسمهای تجاری زیاد، باعث شده است تا برخی از شرکتها اسم خود را اختراع کنند.
نگار عزیز بهتر است اسمی را انتخاب کنید که اگر در آینده قصد داشتید ثبت کنید به مشکل نخورید، یعنی اسمی باشد که قابلیت ثبت در ایران را داشته باشد. دقت کنید که برای ثبت کلمات لاتین نیاز به کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی خواهید داشت. شما فرم بالا را پر می کنید، شماره تماس و نام برند و حوزه فعالیت را وارد می کنید نتیجه از طریق پیامک بعد از یک ساعت ( بستگی به تایم کاری و تعطیلات هم دارد ) برای شما ارسال می شود. همانطور که در بالا گفته شد برای جلوگیری از این مشکلات ابتدا باید اقدام به استعلام قبل از ثبت نمایید. بدین صورت که باید ببینید در طبقه مورد نظر که همان گروه کالا یا خدمات مورد نظر شما می باشد آن برند یا مشابه آن ثبت شده است یا خیر. پس قبل از اینکه دل به ثبت برند انتخابی خود خوش کنید باید اول مطمئن شوید که این برند از آن کس دیگری نیست.
برای این که بتوانید اسم کوتاه برند خود را در ذهن خریداران ثبت کنید باید به نوع لوگوی انتخابی نیز توجه داشته باشید. هر برندی برای ثبت در زمینه های مختلف و پیش از اقدام نیاز به بررسی تخصصی دارد در صورت امکان شماره تماس ارسال بفرمایید . برای دریافت مشاوره و باید و نباید های زمینه فعالیت شما پیشنهاد می شود با کارشناسان فرداد رسا تماس حاصل کنید .
در برخی کشورها، شعارهای تبلیغاتی نیز علامت تجاری محسوب میشوند و در ادارات ملی ثبت علائم تجاری بهعنوان علامت تجاری ثبت میشوند. تعداد روزافزون کشورها اجازه میدهند شکلهایی از علائم تجاری که قبلاً مرسوم نبودهاند نیز ثبت شوند مانند رنگها، علائم سهبعدی (شکل یا بستهبندی کالاها)، نشانهای قابلشنیدن (صداها) یا نشانهای قابلاستشمام (بوها). بااینحال، بسیاری از کشورها برای آنچه بهعنوان علامت تجاری قابل ثبت هستند محدودیتهایی قائل شدهاند و عموماً اجازه ثبت نشانهایی را میدهند که قابلرؤیت هستند یا میتوان آنها را بهصورت گرافیک نشان داد. نام تجاری اشخاص حقیقی (تجارتخانههای فردی یا جمعی) هنوز آییننامهای خاص و ادارهای مخصوص جهت ثبت این دسته از نامها تصویب و دایر نشده است. در حال حاضر؛ اشخاص حقیقی که نام شخصی آنان از شهرتی برخوردار است و یا نام خاصی را برای معرفی هویت صنفی خود به کار میبرند، ناچار، باید یا به این نام شرکت تأسیس کنند یا نام مربوطه را بهصورت علامت تجاری ثبت کنند. شما باید پس از انتخاب نام، شغل جدید خود را ثبت کنید.
قوانین ثبت برند در ایران قوانین ثبت علامت تجاری و نام تجاریزمان تقریبی مطالعه 20 دقیقه
قبل از آن که به سراغ ای پنج قدم برویم، به شما پیشنهاد میکنیم که حالا که در مراحل راهادازی کسبوکار خود هستید، حتماً به صفحه «آموزش راهاندازی کسبوکار» سایت ما سری بزنید و مطالبش را به هیچ وجه از دست ندهید! اجزا اصلی در انتخاب اسم برند شامل نام برند ، نام تجاری و پوشش تجارت است. نام تجاری همان نامی است که در فعالیت های حقوقی و امور قانونی از آن استفاده می شود، نام برند اما همان کلمه کوتاهی است که معرف محصولات و خدمات شما است. پوشش تجاری هم شیوه ارائه محصول و یا خدمت، بسته بندی ویژه، رنگ سازمانی خاص و… است.
در انتخاب نام آرایشگاه و سالن زیبایی باید دقت کنید که علاوه بر زیبا بودن، منحصربهفرد و شیک نیز باشد. شما میتوانید از اسم خارجی برای آرایشگاه زنانه و یا اسامی ایرانی برای نامگذاری آرایشگاه و سالن زیبایی خود استفاده کنید. وقتی تصمیم میگیرید یک کافیشاپ راه بیندازید، علاوه بر ایجاد یک کسبوکار، یک نام ثبت برند تجاری نیز میسازید. اسم کافی شاپ یکی از مهمترین جنبههای برند شما است و باید ساده و جذاب باشد و هویت برند را منعکس کند. در نهایت انتخاب اسم کافی شاپ و یا هر کسب و کار دیگری، به تصمیم و انتخاب و سلیقه شما بستگی دارد. اما قواعد و ضوابطی در مورد هر کسب و کار و تجارتی وجود دارند که باید آنها را بدانید.
انتخاب اسم دخترانه از روی گل های خارجی
دوستان بسیاری با مجموعه ما تماس میگیرند و تقاضای مشاوره برای ساخت نام شرکت یا به عبارتی پیشنهاد اسم شرکت دارند. همپای پیشنهاد اسم شرکت یا به عبارتی انتخاب اسم برای شرکت، یافتن استراژی متمایز و مدیریت این استراتژی نیز بسیار اهمیت دارد. شاید اگر بگوییم که اکنون انتخاب اسم برای شرکت یا پیشنهاد اسم شرکت سختترین قسمت راه اندازی یک شرکت است، بیراه نگفته باشیم.
در انتخاب نام برند و لوگو تجاری از اسامی شعرا و دانشمندان و ارگان های دولتی و ایثارگران نباید استفاده شود و این موارد جزو موارد ممنوع خواهد بود. در نظر داشته باشید در صورتی که می خواهید لاتین کلمه را نیز به ثبت برسانید بهتر است از کلمات پیچیده استفاده ننمایید . سلام.یه اسم درزمینه زعفران، آجیل وخشکبار میخوام که بعنوان برند ثبت کنم… جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای درخواست گردد.
نام گذاری سایت بزرگ کشاورزی ایران آی کشت و
نام گذاری یک برند نیازمند صبر و شکیبایی است و بزرگترین مانع در انتخاب نام مناسب قطعاً زمان است. بسیاری از کسب و کارها حتی حاضر نیستند زمان صرف کنند و یا منابع لازم را برای انتخاب یک اسم مناسب مطالعه کنند که این به خودی خود کاری اشتباه است. سوهان حاج حسن و پسران یا پشمک حاج عبدالله نمونه های ایرانی اسم برند بر اساس نام موسس شرکت است. از جمله اسامی خارجی نیز می توان به موسس مرسدس بنز اشاره کرد که نام دخترش را بر روی خودرو سازی مشهور خود گذاشت. در مرحله بعد لازم است نامی را انتخاب کنید که مستقیم یا غیرمستقیم و در زیر پوششی شفاف به محصول و یا خدمت شما اشاره کند. پس از انتخاب اسم برند خود سریعاً برای گرفتن دامنه اینترنتی و سایر شبکههای اجتماعی اقدام کنید.
بهترین راه برای انجام این مورد بهره مندی از تجارب شخصی مجرب در انجام این امور خواهد بود . چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند . اگر نام و نام خانوادگی شما سخت میباشد و خیلی کم در ذهن مشتری میماند ثبت تغییرات از انتخاب نام و نام خانوادگی برای سالن زیبایی خوداری کنید. اسمی برای سالن زیبایی خود انتخاب کنید که تلفظ راحتی داشته باشد. اگر۳۰ روز گذشت و هیچ اعتراضی وجودنداشت، در این زمان همه چیز آرومه و خیلی سریع درخواست آگهی دوم را می دهیم.
درواقع اگر ندانید برای چه کسی اسم برند خود را انتخاب میکنید، پس انتخاب یک اسم قانعکننده را بسیار سختتر خواهید کرد. قبل از شروع جلسات نامگذاری، اطمینان حاصل کنید که شخصیت کاربر یا مجموعهای از شخصیتهای مختلف را در اختیار دارید که میتوانید از آنها برای بررسی ایدههای خود از منظر مشتری استفاده کنید. مشخص کردن شخصیت کاربر (پرسونال) به شما امکان میدهد تا در کفش افرادی که میخواهید محصولات و خدمات خود را بفروشید، قدم بگذارید، بنابراین میتوانید نامی را انتخاب کنید که با مشتریان خود طنین انداز باشد. عموماً مشتریان به اسمهایی که از یک ریتم و ساختار تکرارشونده استفاده شده است، واکنش مثبتتری نشان میدهند و این نوع اسمها میتوانند به برندهای قدرتمندتری تبدیل شوند. به زبان آوردن این اسمها خوشایند است و قابلیت ماندگاری ویژهای در ذهن دارند. به عنوان مثال «مَزمَز» و «چین چین» را در نظر بگیرید که از همین سبک هستند.