پرش به محتوا
خانه » اسم برای فروشگاه اینترنتی

اسم برای فروشگاه اینترنتی

  • از

حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند. از گذشته تا الان فرمول‌ها و روش‌های مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است. تعداد زیادی از این روش‌ها توسط گروه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های معتبر ابداع شده است. پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود.

زیراکس برند اول دستگاه‌های فتوکپی در جهان نامش را با اقتباس از زیروگرافی خلق کرد. یادتان باشد نامی که برای برند انتخاب می‌کنید، نباید صدایی شبیه به واژه‌ای با معنی منفی یا زشت داشته باشد. برای مثال جف بزوس مالک آمازون ابتدا قصد داشت نام سایتش را کادابرا به معنای اجی مجی لاترجی بگذارد اما شباهت آوایی این نام به واژه کاداوِر به معنی جسد باعث شد قید این نام را بزند.

اسامی زیبا برای برند

این کار موجب شد این فروشگاه واژه کوروش را از تمامی سردرهای خود بردارد و با نام کوروش ادامه‌ی فعالیت کند. برای مثال کایلی جنر از نمونه سلبریتی‌های خارجی است که برند لوازم آرایشی را پایه‌گذاری کرده است. همچنین لیلا اوتادی از نمونه‌ سلبریتی‌های ایرانی است که اسم خود را بر روی برند عطر و ادکلن انتخاب کرده است. البته نمونه‌های موفق ایرانی کلمات مخفف هم کم نیستند. در اصل موسسان وب سایت پونیشا سه نفر بودند که اسم کوچک آ‌ن‌ها پویا، نیما و شایان بود که با ترکیب این اسم‌ها به پونیشا رسیدند. در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است.

استفاده از نام‌ های تجاری در ساخت اسم شرکت

همچنین تلاش‌های شما برای آگاهی از برند را پیچیده‌تر خواهد کرد. شما باید در تمام رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و غیره جستجو کنید تا نام تجاری شبیه به نام تجای شما یا خود آن وجود نداشته باشد. این کار شبیه به کاری است که برای تحقیق درمورد ثبت شرکت در تهران دامنه انجام می‌دهید. نام تجاری شما باید در تمام کانال‌های بازاریابی‌تان مشترک و ثابت باشد. بنابراین باید تحقیق کنید که نام تجاری شما در رسانه‌های اجتماعی نیز وجود نداشته باشد. تمام تلاش خود را انجام دهید تا از نام‌های معمولی دور بمانید.

  • یک برند با نامی فارسی بهترین گزینه برای نام برند شما خواهد بود .
  • بنابراین هنگام انتخاب اسم شرکت یا برند خود پیامدهای بین المللی را نیز در نظر بگیرد.
  • هنگامی که صحبت از موفقیت یک شرکت یا برند می‌شود قطعا موضوعات ریز و درشت زیادی باعث این موفقیت شده است.
  • از میان آن اسم مرحله قبل باید در آخر تنها سه اسم باقی بماند!
  • مطمئنا در برخی موارد بهتر است شما از دو کلمه استفاده کنید اما این دو کلمه نیز بهتر است کوتاه باشد.

به زبان آوردن این اسم‌ها خوشایند است و قابلیت ماندگاری ویژه‌ای در ذهن دارند. به عنوان مثال «مَزمَز» و «چین چین» را در نظر بگیرید که از همین سبک هستند. اما هیچ فرمول اثبات شده‌ای برای انتخاب اسم برند و موفقیت آن وجود ندارد. حال که به نام‌های انتخابی نهایی رسیدید تغییرات شرکت باید کار مهمی انجام دهید و آن‌هم اجرای نظرسنجی از سایرین است! آیا این نامی که ما انتخاب کرده‌ایم اصلاً به ‌درد بخور هست؟ اما راهکار چیست؟ آیا باید برویم و به افراد بگوییم که ما این نام را برای این شغل انتخاب کرده‌ایم، به نظر ما مناسب است؟ خیر، راهکار این نیست.

در این مرحله درباره این ۲۰ نام نهایی باید تحقیقات برای امکان ثبت قانونی و امکان ثبت دامین برای سایت را بررسی کنید. امیدوارم با به‌کارگیری این اصول بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان برگزینید. در حالی‌که رقبایی در این بخش فعالیت می‌کنند که حدود یک قرن سابقه دارند، اما بعید می‌دانم زیاد به این بانک‌ها گفته شود که کم‌تجربه هستند. وقتی شما یک نام تاریخی مثل پاسارگاد یا پارسیان برای برندتان برمی‌گزینید، خود را به تاریخ ایران‌زمین متصل می‌کنید.

نشانی و شماره تماس های دفاتر ما

برای این کار می توانید با فراهم نمودن لیستی از اسامی انتخابی، نطر دیگران را نیز جویا شوید. هر چند استفاده از اسامی شهر ها،رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد ،اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. برای تعیین نام شرکت،موسسین باید بدواَ نظر مساعد اداره ثبت شرکت ها را کسب نمایند. سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهاد­های مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری می­کند.

اطمینان حاصل کنید که وقتی آن را با صدای بلند می‌گویید با کلمات دیگر اشتباه گرفته نمی‌شود. در این مورد مثالی نمی‌آوریم و به شما اجازه ثبت برند می‌دهیم از تخیل خود استفاده کنید. مطمئنا در برخی موارد بهتر است شما از دو کلمه استفاده کنید اما این دو کلمه نیز بهتر است کوتاه باشد.

ثبت شرکت ایلیا گزینه بسیارخوبی برای انتخاب اسم برند برای شما متقاضی گرامی محسوب می شود. لذا می توانید امور انتخاب اسم برند خود را به ما بسپارید. اسم های تجاری شیک یکی از موارد جستجو شده در گوگل می باشد. اسم تجاری بعد از ثبت به همان علامت تجاری و برند مبدل می شود. برای انتخاب یک اسم های تجاری شیک همه موارد اسامی خاص برای برند صدق می کند. اسم انتخابی باید مشتریان شما را از محصول یا خدمات اصلی شما آگاه کند و هویت برند شما را برای آن‌ها تداعی کند.

به عنوان مثال همه مردم علی بابا را به سفرهای زیادی که انجام می‌داد می‌شناسند. لذا سایت معروف فروش بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس هم اسم علی بابا را برای خود انتخاب کرده است. یک تصمیم اصلی در فرآیند نام‌گذاری این است که تعیین کنید آیا این برند به نام دامنه احتیاج دارد یا خیر. ممکن است با داشتن یک محصول یا خدمات به یک نام دامنه احتیاج نداشته باشید.

برای مطالعه در زمینه نحوه و شرایط ثبت برند به مقاله‌ی مراحل ثبت برند مراجعه نمایید. این رویکرد به ذهن شما کمک می‌کند تا مواردی را که هنوز در نظر نگرفته‌اید، به کار گیرید. در اینجا چند نکته برای راهنمایی شما در پیدا کردناسامی خاص برای برندبیان خواهد شد. اسم های هنری می تواند مشمول یک شکل یا نامی خاص باشد که نشان دهنده اجزایی از خدمات اشخاص شود .

پس از انتخاب اسم برند خود سریعاً برای گرفتن دامنه اینترنتی و سایر شبکه‌های اجتماعی اقدام کنید. برای حمایت از اسم برند خود به ساخت شعار تبلیغاتی، لوگو و … بپردازید. انتخاب یک گروه از افراد خبره و باسابقه در حوزه‌های تبلیغات، مطبوعات، ادبیات فارسی، زبان‌شناسی و جامعه‌شناسی.