البته مواظب باشید که در این قضیه وسواس زیاد به خرج ندهید و کلی وقت و هزینه صرف این موضوع نکنید. حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید. انتخاب اسم فقط بخشی از راهاندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخشهای یک کسب وکار نیست. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، میتوانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آنها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. خوبی این روش (ارسال انبوه ایمیل) کمهزینه بودن آن است.
ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم .. بهت پیشنهاد میکنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را بهعنوان اسم برند خود انتخاب کنید. به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخففشده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمیکند. در کتاب «راهاندازی مطمئن کسبوکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش میدهیم که چگونه یک کسبوکار اینترنتی مطمئن راهاندازی کنید؛ کسبوکاری که موفقیتش حتمی باشد.
انتخاب اسم خاص برای فروشگاه و سایت اینترنتی حساسیت بیشتری دارد چرا که هم بایستی ثبت نشده باشد.(میتوانید در سایت whois چک کنید.) و هم تمام شرایط یک نام و دامنه خوب که در بالا ذکر شد را داشته باشد. متقاضیان تغییرات شرکت به جهت ثبت برند تجاری شان ملزم به پیروی از شرایط انتخاب نام برند می باشند تا نام درخواستی قابلیت ثبت پیدا کند و مورد تایید قرار بگیرد . خب بعد از گذر از همه این مراحل رسیدیم به بحث مهم ثبت برند.
تعیین نام شرکتها و مؤسسات غیر تجاری که قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند. تعیین نام شرکتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی که در کشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود. شما میتوانید از اسمهای نوستالژیک استفاده کنید تا با برانگیختن حسوحال و خاطرهای خاص برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. تعدادی اسم برای فروشگاه اینترنتی خود پیدا کنید و سپس آنها را با دوستان، اعضای خانواده، شرکا و همکاران خود در میان بگذارید.
انجام دهید ، پس حتی در ثبت برند نیاز به وکیل ندارید ، مگر آنکه نام برند خاصی باشد که نیاز به حضور یک وکیل داشته باشید. در این میان وکلایی که نقش مدیر برند را به عهده میگیرند و نام برند پیشنهاد مینمایند و یا مشاوران که از روی ناچاری عملیات حقوقی ثبت شرکت ثبت برند را نیز بر عهده میگیرند را جای تاسف دارند. اما در مورد ایران متفاوت است ، پایگاه داده نامهای برند برای استعلام نام برندها بسیار دیربهدیر بهروزرسانی میشود . گاه نامی که بههیچعنوان قابل ثبت نیست ، توسط فردی دیگر ثبت میشود.
افراد زیادی به خرید محصولات و فناوریهای جدید علاقهمند هستند و از تجربه انتخاب چیزهای جدید لذت میبرند.. (( اسامی خلاقانه و خاص برای برند و شرکت 磊))【مشاوره رایگان. حالا که با کلیدهای طلایی انتخاب نام برند آشنا شدید میتوانید برای برند خودتان دست به کار شوید. همین حالا قلم و کاغذ را آماده کنید و هرآنچه در مورد برندتان میدانید روی کاغذ بنویسد.
نکات مهم در انتخاب نام خاص برند
به این منظور میبایست به سایت ثبت علائم تجاری رجوع کنید و اسامی مشخص شدهتان را بررسی کنید. ممکن است در این مرحله کمی دچار ناامیدی شوید زیرا بسیاری از کلمات انتخاب شدهتان قبلا ثبت شده باشد. اما باید باصبر و حوصلهی کافی کلمات انتخاب شده را بررسی کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید. ممکن است بین ۵ تا ۱۵ اسم مشخص را پیدا کرده باشید که نمیدانید اسم مناسب شرکت کدامیک از این نامهاست. برای پایش بین اسمها باید بدانید که از بین همهی اسمهای انتخاب شده درنهایت میبایست ۳ اسم باقی بماند. یکی دیگر از ویژگیهای اسم خوب این است که بصری و قابل تصور کردن باشد.
- و این ویژگی باعث شده استفاده از اونها و تلفظ و به خاطر سپردنش برای مردم آسونتر بشه.
- در واقع مردم برندهایی را ترجیح میدهند که تلفظ آنها سخت نیست.
- حتی باید به معنی اسم برندتون تو فرهنگهای دیگه هم توجه کنین.
پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعکس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود. این شما هستید که نام تجاری خود را معروف می کنید و در انتها آن را تبدیل به نام برند می کنید نه نام تجاری شما. دفترچه برند و سایر المان ها و مشخصات برند و نحوه تبلیغات و بازاریابی بسیار مهم تر از نام تجاری است. منابع تعیین نام و چگونگی ساخت برند جدید در تجربه و مهارت مشاور برند است. پیش از انتخاب این نام ، شاید صدها یا هزاران اسم توسط شما یا مشاورتان موردبررسی قرار گرفته است.
اسامی برند
البته تو این مورد هم یه استثنا وجود داره، اگه فرد شناختهشده، هنرمند یا سلبریتی هستین انتخاب نام برند از روی نام خانوادگیتون اتفاقاً خیلی هم هوشمندانست. چون شهرت اولیه رو دارین و هزینه برندینگ پایین میاد. بسیاری از سلبریتیها معروف دنیا مثل هدا بیوتی برند محصولات آرایشی و تو ایران مثل نوید محمد زاده برند عطر و ادکلن، اسم خودشون رو به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کردن.
۷۰ ایده برای اسم شرکت کشاورزی
در مورد اینکه چه چیزی باعث ایجاد نام خوب برای برند میشود، تئوریهای زیاد و مطالعات کمی وجود دارد! اما بد نیست بدانید که یک مطالعه در دانشگاه آلبرتا در سال 2010 نشان داده که مصرفکنندگان واکنش مثبتتری نسبت به اسمهایی با ساختار تکراری، مانند کوکاکولا و کیت کت نشان میدهند. در ایران خودمان هم از این اسامی کم نداریم؛ مثلاً ثبت برند لُپ لُپ، یک و یک، شام شام، های بای و … . ما در تیم تولید محتوای جاوید مقدم در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی را در زمینههای مختلف کسب و کار و بازاریابی اینترنتی و فضای دیجیتال برای شما فراهم کنیم. اسامی مثل فرنیا به معنی گذشته با شکوه یا فرداد به معنی شکوه و عظمت، میتونه زیبایی اسم برندتون رو دو برابر کنه.