Content
سپس دستور جلسه مبنی بر انتخاب مدیران و نظار تصفیه به اتفاق آرا اتخاذ گردید. چنان چه اجرای تعهدات منوط به انجام معاملات جدید باشد نیز مدیران تصفیه در این خصوص اقدام خواهند کرد. به استناد مواد 203 و 213 منظور از مدیران شرکت، آخرین مدیرانی هستند که انحلال در زمان آن ها تحقق یافته است و یا به عبارتی انحلال بعد از انتخاب آن ها صورت پذیرفته است. آن جا که یک شرکت به محض اعلام ورشکستگی یا انحلال نمی تواند به امور مربوط به شرکت به فوریت خاتمه دهد و شناسایی و محاسبه بدهی ها و مطالبات و تعیین اولویت پرداخت و وصول مطالبات و انجام امور نا تمام مستلزم مطالعه، بررسی، تدقیق و تدبیر امور مختلف است.
الزام وجود دفاتر پلمپ طبق ماده 6 قانون تجارت برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی پس از ثبت شرکت برای اظهار هزینه ها و درآمدهای خود وجود دارد. ثبت بینش در این مقاله به پیگیری پلمپ دفاتر و همچنین هزینه دفاتر پلمپ قانونی خواهد پرداخت. گام بعدی از مراحل ثبت شرکت مربوط به نام و اطلاعات شخص حقوقی است که در آن نام های درخواستی ثبت می شود. (اسامی پیشنهادی می بایست دارای ریشه ی فارسی باشد، لاتین نباشد، با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد، دارای اسم خاص باشد و تکراری نباشد. در ادامه این مطلب به بررسی نحوه ورود به سامانه اداره ثبت شرکت ها و مراحل آن می پردازیم.
به همین دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، سامانه ای را با عنوان سامانه جامع ثبت شرکت ها راه اندازی نمود که از طریق آن متقاضیان ثبت شرکت و موسسه های غیر تجاری می توانند کلیه فرآیند درخواست خود را تا مرحله نهایی انتشار آگهی در روزنامه رسمی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام دهند. آدرس سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir بوده و امکانات متعددی را از جمله تاسیس و ثبت شخصیت حقوقی، ثبت تغییرات، پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی تجاری و درخواست کد فراگیر برای کابران خود فراهم کرده است. مراجعه حضوری متقاضیان ثبت شرکت و موسسه و ثبت تغییرات مربوط به آنها ، علاوه بر اینکه برای این متقاضیان وقت گیر و هزینه بر بود، با تجمع این افراد در ادارات ثبت شرکت ها و درخواست های متعدد آن ها موجب کندی انجام روند امور ثبت شرکتها و موسسات در این ادارات نیز بود.
شرکت ها به طور کلی به هفت دسته تقسیم می شوند و متقاضی باید متناسب ترین نوع شرکت با حوزه و گستره فعالیتی خود را انتخاب نمایید . ثبت درخواست در سامانه و هزینه پست از دیگر هزینه هایی است که باید به فکر آن باشید. همچنین در صورت رد پیگیری ثبت تغییرات شرکت دفاتر قانونی این جریمه به 10 درصد کاهش می یابد. اداره مالیات هرساله طبق حداکثر مبالغ مشخص شده معافیتی را برای این افراد در نظر می گیرد. دفتر کل ، دفتری می باشد که درون آن ریز هزینه ها ی دفتر روزنامه بصورت هفتگی درج می گردد.
آدرس سایت ثبت شرکت ها برای ثبت درخواست چیست Sherkat Ssaair یا Irsherkatssaair
ثبت شرکت هانا خدماتی مانند ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت ها ، ثبت برند و علامت تجاری، خرید و فروش شرکت و همچنین فروش برند آماده را در سریعترین زمان ممکن و با هزینه مناسب به شما ارائه میدهد. بعد از اینکه مدارک و فرمهای ارسالی به اداره ثبت شرکتها کامل شد، در صورتی که صورتجلسه شرکت ایرادی داشته باشد، پیام رفع نقص برای متقاضی ارسال می گردد. در این ثبت شرکت در تهران مواقع، برای رفع نقص پرونده اقدام کرده و مستندات رفع ایراد پرونده را در پاکت و پوشه مخصوص آن قرار دهید و به اداره ثبت شرکتها ارسال نمایید. در گام نخست پرداخت هزینه دفاتر پلمپ قانونی ، وجه مربوط به ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها از طریق پست است. آدرس سایت اداره ثبت اسناد و املاک کشور می باشد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.
- حق امضاء اعضاء هیئت مدیره ، تکمیل مواد اساسنامه ، انتخاب روزنامه کثیر برای درج آگهی های شرکت از دیگر مواردی است که باید با دقت تمام در سامانه تکمیل شود تا بعدا مجبور به صرف هزینه مجدد برای ثبت تغییرات شرکت تان نباشید .
- کارشناس ارشد دایره حقوقی پس از آن که پرونده توسط کارشناس و مسئول داده آمایی مورد قبول واقع شد ، نظر خود را عنوان می کند و برای رئیس دایره حقوقی می فرستد .
- 2-فعالیت شعبه یا نمایندگی در ایران یه همراه صورت های مالی حسابرسی شده باید تا 4ماه پس از پایان سال مالی به دستگاه ذیربط تحویل داده شود.
- در صفحه نتایج جست و جو، بر روی اولین لینک که آدرس آن می باشد و در تصویر با فلش قرمز مشخص شده، کلیک نمایید.
- همچنین اطلاعات اساسنامه را در این بخش به خوبی مطالعه کنید تا در صورت اشتباه آن را اصلاح کنید.
- سامانه ثبت شرکت نیک با بیش از بیست سال تجربه در امور ثبتی به عنوان اولین موسسه ثبتی با آشنایی کامل از مراحل امور ثبتی و بهره گیری از فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر در این حوزه به سریع ترین شکل ممکن این خدمات را به انجام می رساند.
ثبت شرکت برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه جامع ثبت شرکتها در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه جامع ثبت شرکتها پاسخ دهند. تقریبا شرایط ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری برای تمامی افراد( مقیم ایران یا مقیم خارج) یکسان است و افراد مقیم خارج با مراجعه به سایت اطلاعرسانی اداره کل ثبت شرکتها میتوانند نسبت به ثبت شخصیت حقوقی مورد نظر اقدام کنند. لازم به ذکر است که از اواخر دی ماه 1394 به بعد طبق بخش نامه داده شده از اداره ثبت شرکتها در تهران باید از طریق سامانه ثبت شرکتها اقدام نمود و سایر مراحل را انجام داد.
سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور Www Ssaair
• اشخاص حقوقی جهت ثبت مراودات مالی خود نیازمند دفاتر پلمپ تجاری (یک جلد دفتر روزنامه، یک جلد دفتر کل) هستند. این دفاتر پس از اتمام مراحل ثبت شرکت به درخواست شرکت اداره ثبت شرکتها پلمپ شده و سالانه به شرکت داده می شود عدم دریافت دفاتر پلمپ به صورت سالانه موجب تخصیص جریمه علی الراس می گردد و امکان اخذ دفتر پس از اتمام آن در سال جاری دیگر وجود نخواهد داشت. تمامی شرکتها و موسساتی که قصد راه اندازی و ثبت را به صورت قانونی و رسمی دارند، بایستی در سامانه اداره ثبت شرکتها، مدارک مورد نیاز را ارسال نموده و مراحل تعیین شده را طی نمایند. در این مقاله در رابطه با درخواست و نحوه پیگیری ثبت شرکت توضیحات کاملی را ارائه خواهیم داد. چنانچه فردی قصد داشته باشد تا اختراع، علامت تجاری یا طرح صنعتی متعلق به خود را در سایت اداره ثبت اسناد و املاک ثبت نماید، ابتدا لازم است تا از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل نماید. بانک های اطلاعاتی سایت سازمان ثبت اسناد و املاک، امکان استعلام علائم تجاری، اختراعات و طرح های صنعتی که در گذشته در این اداره ثبت شده اند را برای این گروه از اشخاص فراهم کرده است.
در همین راستا، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور علاوه بر ایجاد واحد نظارتی به عنوان «اداره نظارت بر ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری» نسبت به طراحی سامانه جامع با هدف اصلاح فرآیندها و تمرکز مدیریت و کارشناسی در مراکز استانها اقدام کرده است. اکنون همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می فرمایید، وارد صفحه اصلی سایت سازمان ثبت اسناد و املاک شده اید و می توانید از امکانات و خدمات سامانه اداره ثبت اسناد و املاکدر رابطه با سند رسمی، ثبت املاک، ثبت شرکت و مالکیت معنوی استفاده نمایید. برای اطلاع از خدمات و امکانات سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک، بخش بعدی مقاله را مطالعه نمایید.
بخش میز خدمات الکترونیک، مهم ترین بخش سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک می باشد. دلیل اهمیت این بخش آن است که امکان درخواست اینترنتی بسیاری از امور ثبتی از جمله ثبت شرکتها، ثبت اختراع و طرح صنعتی، استعلامات ثبتی و اجرای اسناد رسمی از طریق این بخش، امکان پذیر می باشد. تصدیق اصالت سند مالکیت استعلام ممنوع الخروجی ثبت شرکت و موسسه درخواست کد فراگیر ثبت اختراع طرح صنعتی و علامت تجاری و ثبت درخواست صدور سند مالکیت از جمله امکانات سایت اداره ثبت اسناد و املاک بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است. بخش درگاه خدمات مشتریان سایت سازمان ثبت اسناد و املاک ، عنوان بخشی است که از طریق آن، کاربران سایت اداره ثبت اسناد و املاک می توانند پس از ثبت نام، شکایات ثبتی خود را در این سامانه ثبت کرده و همچنین تقاضای تکمیل اطلاعات مالکیت خود را به اداره ثبت اسناد و املاک داده تا در صورت لزوم، سند مالکیت آنها اصلاح گردد. با توجه به آنچه گفته شد، در این مقاله به معرفی سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک پرداخته و پس از توضیح نحوه ورود به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در مورد امکانات سامانه اداره ثبت اسناد و املاک صحبت خواهیم نمود.
این کار باعث می شود هم متقاضیان ثبت شرکت و هم مشتریان با خیالی آسوده از معتبر بودن روال کاری مورد نظرشان، همکاریهای دوجانبه و مستمری با یکدیگر داشته باشند. در این مطلب به اختصار مراحل ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها را برایتان نام می بریم. سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک، اظهارنامه مربوطه را به همراه اسکن مدارک لازم ارائه نموده و با پذیرش اظهارنامه، مدارک لازم را از طریق پست برای اداره ثبت ارسال نمایند.
به همین دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که اداره ثبت شرکت ها از زیر مجموعه های آن می باشد، اقدام به راه اندازی سامانه ای نمود که امروزه تحت عنوان سامانه جامع ثبت شرکتها شناخته می شود. سامانه ثبت اسناد و املاک و سایت های وابسته به آن همچونسایت ثبت من my.ssaa.irامکانات ثبت برند تجاری گسترده ای را در رابطه با امور ثبتی برای کاربران خود فراهم کرده است. این امکانات در بخش میز خدمات الکترونیک سایت سازمان ثبت اسناد و املاک در دسترس بوده و شامل 6 گروه کلی خدمات اطلاع رسانی، استعلامات ثبتی، ثبت شرکتها ، مرکز مالکیت معنوی، اجرای اسناد رسمی و املاک می باشد.
البته در کنار سایت اصلی اداره ثبت اسناد و املاک، این سازمان، سایت های دیگری نیز در سال های اخیر راه اندازی نموده کهسامانه نوبت دهی واحد اجرای اداره ثبت اسناد و املاک تهران th.ssaa.ir و سامانه شمیم shamim.ssaa.irنمونه هایی از آنها می باشد. این سامانه جهت ارائه خدمات ثبت تغییرات و ثبت شرکت و دیگر امور ثبتی به صورت اینترنتی ایجاد شده است و دیگر مدارک فقط از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها تسلیم می شود . انصراف از درخواست تغییرات شرکت ، پلمپ دفاتر ، اظهارنامه دفاتر تجارتی با وارد نمودن شماره پیگیری ، شماره یا شناسه ملی بر حسب مورد ، در این قسمت صورت می پذیرد . لازم به ذکر است اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی یکی از مدارک اصلی جهت اخذ کارت بازرگانی حقیقی و چه حقوقی است . اما در صورتی که مدیران تصفیه خارج از مدیران شرکت باشد، اسامی آن ها باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت و مراتب در روزنامه رسمی و یکی از روزنامه کثیرالانتشار آگهی شود.
در این صفحه بر روی سربرگ تاسیس شخصیت حقوقی کلیک کرده و گزینه پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی را فعال نمایید. پس از طی نمودن مراحل و ارائه مدارک درخواستی برای ثبت شرکت، اداره ثبت شرکتها یک شماره پیگیری به متقاضیان ارائه می دهد. این شماره باعث می شود که با نحوه پیگیری ثبت شرکت از طریق سامانه های مختلف مربوطه اقدام نمایید. اتباع خارجه که قصد فعالیت تجاری در ایران را دارند، می توانند از این قسمت از سایت اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به دریافت کد فراگیر نموده یا وضعیت درخواست خود را پیگیری نمایند. این قسمت از سایت اداره ثبت اسناد و املاک ، امکان ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت ها و موسسات مانند تغییرات هیات مدیره، بازرسان یا تغییرات سرمایه شرکت را به کاربران سایت می دهد. در قسمت استعلام ممنوع الخروجی اجرای اسناد رسمی سایت اداره ثبت اسناد و املاک ، استعلام ممنوع الخروجی افراد مانند ممنوع الخروجی بابت پرداخت مهریه، امکان پذیر می باشد، البته با در نظر گرفتن این نکته که اطلاعات این سامانه صرفا مربوط به ممنوع الخروجی ها و رفع ممنوع الخروجی های پرونده های اجرای ثبت می باشد.