این کار برای تهیه یک لیست بزرگ اولیه انتخاب اسم برند کمک شایانی مینماید. نامهای کوتاه تند و تیز هستند و خیلی راحت به ذهن سپرده میشوند. اسامی که قابل یادآوری هستند، تاثیر ماندگاری بر مخاطبان هدف شما میگذارند. در واقع مردم برندهایی را ترجیح میدهند که تلفظ آنها سخت نیست. اگر ثبت برند خود را با یک نام تجاری کوتاه شروع کنید، سریعتر شناخته میشوید و فراموش شدن نامتان سختتر است. چون معمولا خیلی از برندهایی که نام طولانی دارند، بعدا بخشی از نامشان را برمیدارند یا مخفف آن را انتخاب میکنند.
استفاده از ایمیلهای انبوه هزینهی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریانتان یک اسم خیلی خوب و مناسب پیدا کنید. دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم مناسب شرکت در ایران میتوانید از اسطورههای باستانی و سنتی استفاده کنید. این استورهها در ذهن مردم ایران قهرمانهایی هستند که تصویری مثبت در ذهن مخاطب دارند. در این داستانهای باستانی ایران تعداد زیادی اسم وجود دارد که میتوانید آنها پیدا کنید. به علت انتخاب نام نامناسب در شروع بعضی کسب و کارها، بسیاری از شرکتها و برندها در ادامهی توسعه ایده کسب و کار خود ضررهای بسیار زیادی را محتمل شدهاند.
طبیعی است که اگر فردی حرفهای باشیم هیچگاه در مرحله نخست سراغ انتخاب این نامها نمیرویم. اما گاهی شاید به دلیل شلوغی طبقه کسبوکاری یا گسترده در نظر گرفتن آینده کسب وکارمان به نامی خنثی تن در بدهیم. دسته سوم نامهایی هستند که به خودی خود قدرت یا ضعف ذاتی برای انتخاب به عنوان نام ثبت برند برند ندارند و خنثی هستند. نامهای خنثی اگر که سایر عناصر برندسازی مثل ایده، استراتژی، شعار، لوگو، حواس پنجگانه و مدیریت و رهبری در یک برند به خوبی رعایت شده باشند، شاید بتوانند برندی قدرتمند را به ثمر برسانند. باید بدانید که در ایران هم نام برند به همین اندازه ارزشمند است.
انتخاب نام شرکت سخت یا آسان؟!
ببخشید من یک اسم برند برای مزون لباس میخوام ممکنه چند اسم بهم معرفی کنید البته شریک هم دارم دنبال یه اسم خوب هستیم. دنبال یه اسم خوب میگردیم که هم سایتشو پیگیری ثبت تغییرات شرکت طراحی کنیم هم پیج اینستاگرام. حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروههای کوچکی از افراد مختلف تست میکردید مشخص میشد تلفظش سخته.
با توجه به اینکه «فیروزه» شبیه نامهای خانوادگی رایج (مثل رضایی، احمدی و … ) نیست اگر دوست داشته باشید میتونید از این اسم به عنوان نام برند استفاده کنید. چرا که نه، اگر جا افتاده به همون اسم شعب دیگه رو هم افتتاح کنید. و اینکه من خیلی حساس نیستم، چند تا طراح سایت و سئو کار فرصت طلب تا دیدن بازار خرید و فروش دامنه داغه نزاشتن یکیش به بقیه برسه میشینی چند روز فکر میکنی به نتیجه میرسی میزنی میبینی دامنه بستس. البته مشکل اصلی این بود که سواد انگلیسی ایرانی ها فوق العاده پایینه و فارسی هم مینویسی چیز دیگه ای تلفظ میکنن وگرنه برند تلفظ خیلی سختی نداره و از اینکه باید کنار بزارمش خیلی ناراحتم. ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید .
- یک نام برند مناسب و تاثیرگذار مشتریان شما را وادار به پرسیدن این سوال می کند که ” نام برند شما از کجا آمده است؟”، سوالی که شما میتوانید با تعریف یک داستان برند جذاب به آن پاسخ دهید.
- مهم این است که با شناختن صحیح قواعد انتخاب اسم شرکت بتوانیم نام شرکت را به گونه ای انتخاب کنیم که برازنده شرکت باشد.
- اگر در زمان ثبت شرکت و برند خود موضوعات نامفهوم در این راه برای شما ایجاد شد می توانید با ما با شماره های درج شده برای تعیین اسم شرکت و اسامی خاص برای برند تماس حاصل فرمایید.
- منظور از آماده کردن پیج برای این که برند سازی برای فروشگاه مجازی شما صورت بگیرد این است که باید برای صفحه پروفایل اینستاگرام خودتان نهایت دقت را به خرج دهید.
- مبلغ پرداختی را برای خرید از فروشگاه دامنه استفاده کنید.
- بهترین اسامی خاص برای برند، به عنوان یک نتیجه محرمانه و به یاد ماندنی میباشند.
NameMesh ابزار قدرتمندی که به شما در انتخاب یک نام تجاری کمک میکند. هنگام انتخاب نام شرکت دقت کنید نامهایی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارند قابل قبول نیستند. ماشین های آهو بیابان و سیمرغ که در ایران تولید می شدند که تولید شرکت پارس خودرو بودند. یکی از نام های تقریباً پیچیده با لوگوی عجیب و غریب می باشد که رتبه sixty four را در بین a hundred برند برتر دنیا دارا می باشد و درآمدی برابر با 19 میلیارد دلار را دارا می باشد. البته استارباکس نام شخصیت پری دریایی در رمان موبی دیک، نهنگ سفید می باشد که این نام در کنار لوگوی پری دریایی نیز بی تاثیر در موفقیت و به یاد ماندن نام این شرکت نمی باشد.
پروسه ثبت نام یک شرکت و ساخت اسم شرکت به صورت اینترنتی انجام میشود در نتیجه شما میتوانید به صورت اینترنتی از طریق سازمان ثبت شرکتها نام شرکت خود را ثبت و پیگیر ثبت نام شرکت باشید. ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد. بنابراین هنگام انتخاب اسم شرکت یا برند خود پیامدهای بین المللی را نیز در نظر بگیرد. تا به زبان های دیگر معنای منفی یا مبهم نداشته باشد و به اصطلاح یک نام بین المللی باشد.
برای مثال در کشور خودمان ایران شرکت دیجی کالا این اسم را در اواسط دههی ۸۰ شمسی برای خود انتخاب کرد. در دههی نود شمسی موجی از کپی برداریهای ناشیانه ثبت شرکت از این برند باعث شد تا کسب و کارهای زیادی دچار اشتباه بزرگی بشوند. پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوتهای زیادی وجود دارد.
سامانه ثبت برند
زیاد شنیدهاید که میگویند اسم شما باید ساده و کوتاه باشد تا در ذهن مشتری سریع جای بگیرد ولی زیاد کوتاه بودن هم به چشم نمیآید و زودتر به فراموشی سپرده میشود. در انتخاب اسم برند ایرانی دقت کنید که حداقل از ۳ کلمه تشکیل شده باشد و از ۱۰ حرف تجاوز نکند. به خاطر سپردن اسمهای بیشتر از ۳ کلمه هم بسیار دشوار است.
همین امر فرایند انتخاب اسم شرکت را برای برخی پیچیده و سخت میکند. مهم این است که با شناختن صحیح قواعد انتخاب اسم شرکت بتوانیم نام شرکت را به گونه ای انتخاب کنیم که برازنده شرکت باشد. هدف گروه مشاوره اسم شرکت، طراحی اسمی مناسب برای متقاضیان ثبت شرکت است. از همین حالا بگوئیم که انتظار نداشته باشید به یکی دو روز بتوانید یک نام مناسب انتخاب کنید. طوفان فکری و مشورت با کل اعضای تیم کار خوبی است؛ اما گاهی اوقات اسامی زیادی پیشنهاد میشود که بررسی همه آنها وقت زیادی میگیرد. شما هیچ وقت نمیتوانید اسمی که قبلا انتخاب شده و به ثبت رسیده است را انتخاب کنید.
از اینرو همواره در اشتیاق آموختن رویکرد های نوین بازاریابی و کسب تجربه های جدید در این زمینه هستم. دوست دارم اوقات فراغتم را با دورهمی های دوستانه، سفرهای خانوادگی، ویا کتاب و موسیقی بگذرانم. یک نام برند مناسب و تاثیرگذار مشتریان شما را وادار به پرسیدن این سوال می کند که ” نام برند شما از کجا آمده است؟”، سوالی که شما میتوانید با تعریف یک داستان برند جذاب به آن پاسخ دهید. نام های برگرفته از طبیعت میتوانند به متمایز شدن نامبرندشما از رقبایتان کمک کنند و پیام برندتان را به سادگی به مصرف کنندگان منتقل نمایند. شیفتگی ذاتی انسان ها به جهان طبیعت، آن را به منبع الهامی عظیم برای یافتن نام های احساسی تبدیل کرده است که همواره داستانی در پس خود دارند. طبیعت جایی است که انتقال پیام در آن به اشکال مختلف صورت می گیرد، به عنوان مثال شما می توانید به کمک آن خلوص، ناهمواری، اقلیم (سرد یا گرم)، یا حتی کیفیت مناسب را تعریف کنید.
انتخاب اسم برند آن هم اسم برندی که مشتریان بتوانند با آن ارتباط داشته باشد، جزء مقدمات ضروری این سفر می باشد. بنابراین هر اسمی که جذاب باشد نمی تواند اسم خوبی برای برند شما باشد به موجب همین امر انتخاب اسم برند قادر می باشد یک پروسه سخت و دشوار به نظر بیاید. ثبت شرکت ایلیا گزینه بسیارخوبی برای انتخاب اسم برند برای شما متقاضی گرامی محسوب می شود.