پرش به محتوا
خانه » مراحل و مدارک ثبت تغییرات شرکت و موسسه

مراحل و مدارک ثبت تغییرات شرکت و موسسه

  • از

۱۵ـ نمونه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه. ۱۴ـ نمونه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص کاهش سرمایه اجباری. ۱۲ـ نمونه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص کاهش سرمایه اختیاری. تصمیم گیری برای هر گونه نقل و انتقال سهام از وظایفمجمع عمومی فوق العادهخواهد بود. یعنی شریک می‎تواند هر زمان که بخواهد با انتقال سهمش از شرکت خارج شود. اولین مرحله برای به ثبت رساندن تصمیمات و یا تغییرات تنظیم صورتجلسه است، که تمامی اعضای سهامداران باید ذیل آنرا امضا کنند.

ثبت تغییرات

در صورتی که صورتجلسه تغییرات شرکت تنظیم شده است و امضا شده اما هنوز در سامانه وارد نشده و در روزنامه رسمی آگهی نشود، مورد قبول بانک ها و سازمان ها و … _ تحویل اصل صورتجلسه، لیست سهامداران حاضر در جلسه، اصل روزنامه آگهی دعوت و مجوز اخذ شده به اداره ثبت شرکتها. در مرحله ی دوم باید اطلاعاتی همچون تکمیل نوع صورتجلسه خود، که به یکی از شیوه های مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی سالیانه، مجمع عمومی فوق العاده و …

ثبت تغییرات در شرکت سهامی خاص بعد از ثبت اولیه شرکت سابقه زیادی داشته و بسیاری از تاجران آن را در دستور کار خودشان قرار می دهند. برای تغییرات اصلی در شرکت های نام برده شده، مجمع عمومی فوق العاده دست به کار می شود و تصمیم می گیرد که انجام این تغییرات لازم یا بیهوده می باشد. برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت به صورت اینترنتی، سامانه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت،توسط سامانه جامع ثبت شرکت ها، راه اندازی شده است. متقاضیان ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات، باید اقدام بهورود به سایت سامانه نمایند و باوارد نمودن شناسه ملی شرکت و طی نمودننحوه و مراحل ثبت درخواست،مطابق آنچه در سامانه آمده است، اقدام به ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییراتشرکت نمایند.

تفاوت های مجمع عمومی عادی با مجمع عمومی فوق العاده

در این پیشنهاد، هیات مدیره نیاز به تغییر سرمایه و دلایل آن را ذکر می کند. هم چنین هیات مدیره باید گزارش یک سال مالی شرکت را به هیات بازرسی تحویل دهد تا بازرسان پس از بررسی نظر خود را به مجمع فوق العاده اعلام نمایند. مثلا وقتی شرکت شرایط خوبی ندارد، می توان این کار را انجام داد. هنگامی که شرکت سود ده است اما بخشی از سرمایه خود را به دلایلی از دست داده، می توان با کاهش، ضرر وارد شده را جبران کرد.

البته استثناعاتی وجود دارد که حتی مجمع عمومی هم قادر به تغییر کامل آن نیست. اگر در پست های مدیریتی و حساس شرکت تغییراتی شکل می گیرد می بایست به اطلاع کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره شرکت برسد. در متن بالا اسم مجمع عمومی عادی را آوردیم اما در این جا می خواهیم تعریف کلی در خصوص این مجمع بیان کنیم و این که برگزار شدن آن چه تاثیری بر روی روند تغییرات شرکت دارد.

آگهی تغییرات ثبتی را صادر می نماید که این آگهی در روزنامه رسمی و محلی اطلاع رسانی می شود. جهت مشاوره رایگان و یا استعلام قیمت در خصوص انواع تغییرات ثبتی ،کارت بازرگانی ، اظهارنامه ثبت برند مالیاتی، کد اقتصادی و سایر خدمات حقوقی و ثبتی با متخصصان موسسه ثبت بینش تماس حاصل نمایید. هزینه روزنامه رسمی تغییرات شرکت که بصورت میانگین ۸۰ الی ۱۵۰ هزار تومان است.

آیا می توان در یک شرکت، هم زمان چند تغییر در ارتباط با موارد مختلف انجام داد؟ اساسا کار ثبت تغییرات شرکت چگونه است و در چه مدت زمانی این پروسه به اتمام می رسد، هم چنین کدام یک از سازمان های مشاوره ای می توانند این موارد را برای شما انجام دهند. با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی از روند کلی تغییرات شرکت، به دست بیاورید.کار تغییرات شرکت در حالت کلی در دو مجمع قابل حل و فصل است. اولین مجمع عمومی عادی است که نظارت بر تغییرات ساده شرکت را بر عهده دارد و دومی مجمع عمومی فوق العاده که کار تغییرات اساسی شرکت که در اساسنامه آن به ثبت رسیده را انجام می دهد.

  • ایرادات وارده در سایت قید می شود در صورت قید نشدن ایرادات حتما در قسمت پست مدارک اشتباهی صورت گرفته برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۸۸۰۷۲۷-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید یا عدد۳ را به ۱۰۰۰۷۲۷ ارسال نمایید .
  • مثلا دستور جلسه تغییر آدرس در مجمع عمومی فوق العاده انجام می شود و نمی توان در هیئت مدیره انجام داد.
  • طبق اساسنامه ی شرکت شما ، باید صورتجلسه ی هیئت مدیره تنظیم گردد.
  • در صورتی که شرکت مزبور سهامی خاص باشد، باید پس از توافق هیئت رئیسه آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار نشر پیدا کند.
  • اگر بخواهیم واضح تر این موضوع را برای شما بیان کنیم می توانیم بعنوان مثال بگوییم که هیچ مجمعی نمی تواند به پرداخت مبلغی بیش از آورنده ی سرمایه هر سهامداران را وادار نماید .

به طور مسلم هنگامی که شرکت در کشور اصلی خود ورشکسته و یا منحل می گردد،شعبه آن نیز در ایران منحل می گردد و انحلال ورشکستگی آن ها تابع مقررات اصلی خود شرکت می باشد. طبق بخشنامه ۹۱/۷/۲- ۱۲۰۲۶۶/۹۱ ایجاد و تغییرات نهادهای پولی و اعتباری برای تاسیس و تغییرات نیازمند اخذ مجوز از بانک مرکزی می باشند. قانون ثبت شرکت ها در خصوص ورشکستگی،انحلال و تصفیه شرکت های خارجی،مورد را به سکوت برگزار نموده است.به طور مسلم هنگامی ثبت شرکت در تهران که شرکت در کشور اصلی خود ورشکسته و یا منحل می گردد،شعبه آن نیز در ایران منحل می گردد و انحلال ورشکستگی آن ها تابع مقررات اصلی خود شرکت می باشد. انحلال شرکت،حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد. انتخاب روزنامه کثیر الانتشاری که آگهی های شرکت در آن درج می گردد . این مجمع به طور معمول سالانه یک بار متناسب با دوره زمانی که در اساسنامه برای تشکیل آن مشخص شده است ، تشکیل می گردد .

آخرین مشاوره های انجام شده در ثبت تغییرات شرکت

تنظیم صورتجلسه و امضای کلیه شرکا با قید نمودن میزان سهام خود در شرکت. برای کاهش بهای اسمی سهام شرکت و در مبلغ کاهش یافته ی هر سهم هیئت مدیره ی شرکت باید مراتب را طی اطلاعیه ای به اطلاع کلیه ی صاحبان سهام برساند.اطلاعیه باید در روزنامه انتشار یابد تا صاحبان سهام برای گرفتن ما به التفاوت مبلغ اسمی قدیم و جدید مراجعه نمایند. ۱-تعیین خط مشی شرکت و رسیدگی و اتخاذ تصمیم راجع به کلیه امور شرکت (غیر از آنچه که در صلاحیت مجمع عمومی موسس یا فوق تغییرات شرکت العاده است). تغییراتی که در شرکت ها هویدا می شود اگر با فکر، برنامه ریزی و مدیریت درست همراه باشد می تواند به ارتقاء و پیشرفت یک شرکت کمک کند. اما نکته ای که باید به آن توجه شود این است که تمامی تغییرات یک شرکت باید در سایه قوانین و مقررات مربوطه صورت پذیرند. اهمیت این موضوع تا جایی است که ما تصمیم گرفتیم در این مقاله انواع تغییرات شرکت را بیان کنیم و در مورد روال قانونی و معمولی که باید در تغییرات شرکت ها طی شود، با شما صحبت کنیم.

بعد از انتخاب شدن هیئت مدیره، مدیر باید سمت خود را قبول کند. تنظیم صورتجلسات تغییرات از مواردی می باشد که کوچکترین اشتباه در آن باعث رد صورتجلسات و یا انجام تغییرات اشتباه برای شرکت می شود. در نتیجه این تغییر مهم باید توسط موسسات یا افرادی که اشراف به این موضوع دارند انجام شود. با آسان ثبت به آسانی و با سرعت ، شرکت یا برند خود را ثبت کنید و تمامی کار های ثبتی خود را به متخصصین مجرب بسپارید.

سامانه ثبت شرکت ونک

بدیهی است در صورت بروز اختلاف و طرح موضوع در اداره کار محل تشخیص رابطه کارگری و کارفرمائی و احراز شمول قانون کار بر این رابطه با هیأتهای تشخیص و حل اختلاف مستقر در واحد کار و امور اجتماعی خواهد بود. بعد از ارسال مدارک ایراد نقص مجوز برای یک بند از اساسنامه گرفته شده است. آیا میتوان این بند را حذف کرد؟ چون ثبت اینترنتی نیز نهایی شده اجازه تغییر اینترنتی نداریم. خروج شخص دیگر و تعین حق امضارو در یک صورت جلسه شرکت مسولیت محدود بیاورم لطفا بنده را راهنمایی کنید. علاوه بر این در صورتیکه هر گونه شکایت و یا پیشنهادی اعم از برخورد مشاوران، نحوه پیگیری کارها و … دارید می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۹۳۰۹۸۷۲ (خانم صداقتی) تماس حاصل نمایید.

کارشناسان این مرکز مدارک ارسالی شما را با دقت بررسی می‌کنند و اگر کاستی یا اشتباهی در آنها مشاهده کنند، آنها را بازمی‌گردانند. مرحله نهایی به ثبت رساندن تغییرات یک شرکت، چاپ آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و سپس انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار است. اگر تکمیل مدارک و تنظیم صورتجلسه ها با دقت انجام شود در کمتر از 10 روز کار ثبت تغییرات شرکت انجام خواهد شد. بعد از اینکه صورتجلسه و مدارک لازم در سامانه بارگذاری شد three روز فرصت دارید مدارک را به ادارهثبت شرکتها ارسال کنید و بررسی آنها توسط کارشناس مربوطه چند روز طول خواهد کشید.

در این صورت اگر تمامی مراحل مورد نظر بدون اتلاف وقت صورت گیرد ، ثبت تغییرات شرکت در مدت 10 روز امکان پذیر می باشد . پس از اینکه صورت جلسه مربوط به تغییرات شرکت در در سامانه ثبت گردید ، برای پذیرش نهایی به مدت 3 روز فرصت دارید تا مدارک را به اداره پست تحویل دهید . هر تصمیمی که در شرایط فوق العاده و خاص گرفته شود بر عهده ی مجمع عمومی فوق العاده می باشد، در واقع تصمیماتی که در خارج از موضوعات عادی شرکت است توسط مجمع عمومی فوق العاده به تصویب می رسد. یکی از بخش های مهم هر شرکتی اعضای هیئت مدیره ی آن هستند که از میان سهامداران شرکت انتخاب می شوند. بعضی مواقع دو کمپانی با هم ترکیب می شوند و در نتیجه مکان حداقل یکی از آن ها تغییر می کند( دفاتر را به محل شرکت دیگر یا یک محل جدید منتقل می کنند) و یا به علت مستاجر بودن مجبور به جابه جایی می شوند.