پرش به محتوا
خانه » لیست اسامی خاص برای انتخاب نام برند

لیست اسامی خاص برای انتخاب نام برند

  • از

این کار به مخاطب کمک می کند تا با دیدن نام برندتان متوجه فعالیتی که انجام می دهید بشود. برند نیوسئو یک مثال عالی برای این منظور است که مخاطب با دیدن آن بلافاصله متوجه نوع فعالیت آن می شود. درواقع شما با انتخاب نام تجاری برای برندتان و طراحی یک لوگوی حرفه‌ای، همچون نویسنده‌ یا نقاشی که امضایش را پای کار ثبت می‌کند، محصول خود را امضا می‌کنید. با این کار سایرین را از وجود محصول خود آگاه می‌کنید و به آن‌‌ها اطمینان می‌دهید که کالایی بااصالت و متفاوت را خریداری می‌کنند. اما امروزه کسب‌وکارها از روش‌های استراتژیک و خلاقانه‌تری برای انتخاب نام برند استفاده می‌کنند؛ چرا که این کار می‌تواند آگاهی مصرف‌کننده را نسبت به برند افزایش دهد و باعث ایجاد مشتریان وفادار شود.

چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند . برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید. چه بسیار کسب و کارهایی که اسم عالی داشتن و شکست خوردن و چه بسیار برندهای موفقی در دنیا که هنوز هم اسم خوبی ندارند. اصولش در مقاله گفته شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم خوب» نداره. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. فقط توجه باشید اسم‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آن‌ها راحت باشد.

  • منظور از اسم برند خارجی کلماتی هستند که به صورت کامل یا کوتاه‌شده در زبانی خارجی معنادار هستند.
  • فکر خود را در مورد معنی بیشتر برندها مشغول نکنید، اما در برخی موارد، آن‌ها دارای یک backstory جالب هستند.
  • چه بسیار کسب و کارهایی که اسم عالی داشتن و شکست خوردن و چه بسیار برندهای موفقی در دنیا که هنوز هم اسم خوبی ندارند.

انتخاب ثبت شرکت در تهران و طراحی لوگوی مناسب به عنوان هویت یه کسب‌وکاره و جزو اولین چیزهایی هست که تو نگاه اول توجه مخاطب رو به خودش جلب می‌کنه. انتخاب اسم برند یک اصل اساسی برای هویت دادن به محصول یا نوع خدمت شما می باشد که باید با دقت کامل و در نظر گرفتن تمامی قوانین و شرایط مورد انتخاب قرار گیرد . نام برند معنادار و مرتبط به فعالیت کاری در دسته بندی بعدی انتخاب نام‌های برند قرار می‌گیرد.

به چه صورت نام برند خوب را انتخاب کنیم

تفاوت موضوع شرکت یا موسسه نمی‌تواند مجوز انتخاب عین نام تجاری ثبت‌شده باشد. اختیار یک نام تجاری به هنگام ثبت شرکت یا موسسه، اجباری است. در تعریف مفهومی، برند نشان تجاری، لوگو و یا مجموعهٔ تمام عناصر بصری یک شرکت ثبت برند نیست؛ برند احساس عمیق درونی یک انسان در مورد یک محصول، خدمت یا شرکت است. 5- در صورت عدم ثبت علامت در طبقات مورد درخواست، علامت می تواند یک کلمه و یا ترکیبی از کلمات و اعداد و سمبل، طرح، رنگ، شکل و… باشد.

نام برند یکی از فاکتورهای بسیار مهم در موفقیت یا عدم موفقیت یک کسب و کار است که طبق اصول خاص و مهمی انتخاب می‌شود. عموماً مشتریان به اسم‌هایی که از یک ریتم و ساختار تکرارشونده استفاده شده است، واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهند و این نوع اسم‌ها می‌توانند به برندهای قدرتمندتری تبدیل شوند. به زبان آوردن این اسم‌ها خوشایند است و قابلیت ماندگاری ویژه‌ای در ذهن دارند. به عنوان مثال «مَزمَز» و «چین چین» را در نظر بگیرید که از همین سبک هستند. اما هیچ فرمول اثبات شده‌ای برای انتخاب اسم برند و موفقیت آن وجود ندارد. زیاد شنیده‌اید که می‌گویند اسم شما باید ساده و کوتاه باشد تا در ذهن مشتری سریع جای بگیرد ولی زیاد کوتاه بودن هم به چشم نمی‌آید و زودتر به فراموشی سپرده می‌شود.

نام برند

مثلا برند “بایودنت” که آدامس‌هایی تولید می‌کند که برای سلامت دندان‌ها هم مناسب است. یا اسم برند خارجی رد بول (RedBull یا گاو قرمز) برای نوشیدنی انرژی زا که نام برند و محتویات نوشیدنی از نظر ذاتی (انرژی و قدرت) ارتباط معنایی با هم دارند. ثبت شرکت ایلیا گزینه بسیارخوبی برای انتخاب اسم برند برای شما متقاضی گرامی محسوب می شود. انتخاب اسم برند از مواردی مهم و با اهمیت انتخاب اسم برند می باشد ، هم چنین انتخاب اسم برند شرایط و قوانین خاصی را دارد که باید آن را مد نظر داشته باشید.

نام گذاری برند را جدی بگیرید

زمانی که نام برند به میزان زیاد به کار گرفته شود و در همه‌جا حاضر باشد ، به این معنا است که بخش عمده‌ای از ارزش برند را در برمی‌گیرد. زمانی که نام انتخاب و در بازار منتشر شد ، عملا تغییر آن یک خرابکاری بزرگ محسوب می‌شود که هزینه بسیار در پی خواهد داشت ، پس نام برند باید از ابتدا به درستی انتخاب شده باشد. مثلا شرکت “ارتباطات تأمین شمس نوین” مالک برند ” رایتل” است.

پیشنهاد می‌شود تا ۶ ماه مانده به اتمام اعتبار علامت و نام تجاری نسبت به تمدید آن اقدام شود تا برند ثبت شده ابطال نشود. در صورت تمایل کارشناسان ما اطلاعات کاملتری را در اختیارتان قرار خواهند داد. استعلام برند یکی از مراحل ثبت شرکت است که برای تعیین نام تجاری که در سند ثبتی شرکت قید می شود، ضرورت دارد. چگونه می‌خواهید اسم برند شما اجرا شود؟ اسم برند خود را ثبت تغییرات شرکت کجاها استفاده می‌کنید؟ ( بر روی بسته‌بندی، روی محصولات و ویدئو و ….) چه قوانینی را باید رعایت کنید؟ و … . دستور کار شما باید کامل باشد به طوری که پاسخ تمام پرسش‌ها در مورد خلاقیت، کیفیت، نوآوری، مشتری‌مداری، کارایی، اخلاق‌مداری و حرفه‌ای بودن و … مشخص باشد. به عنوان مثال به جای اشاره به کیفیت باید بیان کنید که چرا معتقد هستید که برندتان با کیفیت است.

من حمید حکاکی هستم و از شما بسیار سپاسگذارم که در برندگاه حضور پیدا کرده‌اید. رسالت من در زندگی همراهی انسان‌ها در سفر تحول زندگی و کسب‌وکارشان است. این رسالت با همراهی شما به نتیجه خواهد رسید، با ارسال دیدگاه‌ها و بازخوردهای خود من را در این سفر همراهی نمایید. 7- شباهت نزدیک به 50 درصد با نام های تجاری دیگر امکان ثبت علامت را بسیار ضعیف می کند. به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید؛ دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد. 💡 اگر تنهایی دارید بار این مسئولیت را به دوش می‌کشید، سه سایت Namelix، howtostartanllc و Shopify کمک‌تان می‌کنند که به اسامی انگلیسی جالبی برسید.

چرا انتخاب نام برند انقدر اهمیت داره؟

ویکی‌پدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکی‌مدیا است. منابع تعیین نام و چگونگی ساخت برند جدید در تجربه و مهارت مشاور برند است. مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم میباشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

نام‌ها حتی می‌توانند برند شما را حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای بازتاب دهند. اسم‌هایی مثل اپل تمایز و خاص بودن را بازتاب می‌دهند و اسم‌هایی مانند BlueHost کاملاً نشان می‌دهند که این کسب‌وکار به شکل تخصصی در زمینه ارائه خدمات هاستینگ فعالیت دارد. دیگر مثل روز روشن است که توجه به قوانین search engine optimization می‌تواند روی رتبه‌ی سایت و البته فروش بیشتر تاثیر بگذارد؛ پس ترجیحاً نامی را انتخاب نکنید که سئو کردن آن، زمان و هزینۀ زیادی نخواهد. همچنین، برای ثبت نام برند، نمی‌توانید از اسامی مشابه برندهای مشهور (مثل سیب که مشابه اپل است)، اسامی که قبلاً ثبت شده‌اند، کلمات توهین‌آمیز (مثل نادان) و کلمات عام (مانند صنایع غذایی) استفاده کنید.