اما آیا می دانید این موسسات به چه کارهایی مشغول هستند؟ ما در این مقاله قصد داریم که وظایف این موسسات را مورد بررسی قرار دهیم. حفظ امانتداری و آبروداری و شئونات نیازمندان و حفظ درخواستهای آنان ازموضوعاتی میبباشد که همگی موظف به رعایت آن می باشیم. رعایت نظم و انضباط، تواضع، فروتنی، مسئولیتپذیری، وقتشناسی و پیراستگی محیط کار و آراستگی پوشش ظاهری، ادب و احترام را سرلوحه تمام امورخود قرار میدهیم. • انجام صحیح، سریع و شایسته امور محوله را از وظایف ذاتی خود دانسته و نیازهای مأموریتی را در حداقل زمان ممکن و با پایبندی به ضوابط و مقررات به انجام میرسانیم و از حقوق حقّۀ نیازمندان صیانت مینمائیم.
تبصره ۲- برپایی چادر و نصب صندوق در معابر عمومی پساز تایید شهرداری منطقه و با اطلاع کتبی مرجع صدور پروانه فعالیت امکان پذیر است. تبصره ۱- انتشار و فروش قبض جهت اخذ کمک های مردمی در معابر و اماکن عمومی و خصوصی ممنوع است . ( تبصره ۱ ) – انتشار و فروش قبض جهت اخذ کمکهای مردمی در معابر و اما کن عمومی و خصوصی ممنوع است. هیئت مدیره و بازرسان تا زمانی که جانشین آنها از سوی هیئت امناء تعیین و معرفی نشده است به مسئولیت خود باقی خواهند بود. هیئت مدیره علاوه بر جلساتی که بطور مرتب و حداقل هر یک ماه یکبار تشکیل خواهد داد بنا به ضرورت با دعوت کتبی یا تلفنی رئیس یا نائب رئیس تشکیل جلسه فوق العاده خواهد داد. به طور کلی هیئت مدیره می تواند هر مقدار معامله ای را که ضروری بداند در مورد نقل و انتقال اموال منقول و تبدیل به احسن یا رهن گذاری و فک رهن و استقراض به استثنای فروش اموال غیر منقول که مستلزم تصویب هیئت امناء می باشد به نام انجمن انجام دهد.
- این مسئول با اشاره به اینکه بخش اعظمی از خدمات معوض کمیته امداد از طریق صندوق امداد …
- فعالیت های این دو گروه تفاوت آن چنانی ندارند؛ اما پشتوانه مالی آنها با یکدیگر متفاوت است.تمام موسسه های خیریه، دارای وظایف خاصی هستند.
- ( تبصره ۱ ) – جز درباره موضوعاتی که به موجب مفاد این اساسنامه اخذ تصمیم و اقدام در باره آنها در صلاحیت هیات امنا است، هیئت مدیره کلیه اختیارات لازم برای اداره امور را مشروط بر رعایت حدود اهداف انجمن دارا می باشد.
- در این گزارش هلدینگ ملاصدرا، درباره شرایط و مدارک و مراحل اخذ مجوز خیریه، اطلاعات کاملی ارائه شده است.
- در میان انواع موسسه خیریه ما شاهد رشد خیریه های عمرانی ، مشاوره ای ، نگهداری و سرپرستی در سالهای گذشته بوده ایم.
- مثلا در موسسات خیریه باید اشخاص موسس دارای شرایط به خصوصی باشند، اطلاع کامل از این موارد و استثنائات آن الزامی خواهد بود.
وقتی نام موسسه و اهداف ان تایید شود، نام موسسه باید در اداره ثبت اسناد و املاک به ثبت برسد. برای به ثبت رساندن موسسه خیریه باید حداقل بین 30 تا 60 میلیون دارایی داشته باشید. موسسات خیریه غیر انتفاعی غیر دولتی، این موسسه ها به دنبال سودآوری برای جامعه هستند.
8- یک برگ تصویر تمام صفحات شناسنامه، تصویر کارت ملی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی برابر اصل، تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت برابر اصل توسط اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسه. محک از همان تغییرات شرکت ابتدا با جلب کمکهای مردمی و نیت خیرخواهانه مردم و فعالیتهای داوطلبانه اداره میگردید. برگزاری بازارها، توزیع قلک و عضویت درجمع یاوران محک از روشهای جلب کمکهای مردمی در محک بوده است.
وام کمیته امداد
3- ارائه بانک اطلاعاتی از محدوده بافتهای فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی هر استان و شهر از سوی شرکت به “نهاد” و جمعآوری اطلاعات لازم از وضعیت کتابخانه های عمومی در بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی و ارائه به “شرکت” برای برنامهریزی. 4- عضویت نوسوادان نهضت بصورت رایگان، آموزش دهندگان و کارکنان نهضت و اعضای خانوده آنها بصورت نیمبها در کتابخانههای عمومی تحت پوشش نهاد. تفاهمنامه همکاری شرکت فروشگاههای زنجیرهای رفاه و بانک قرضالحسنه مهر ایران با هدف اعطای تسهیلات قرضالحسنه برای تامین بخشی از بهای کالا و خدمات متقاضیان خرید، امضا شد. لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع همکاران و فعالان کسب و کار برسانید.
گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و عدم اعتیاد اعضای هیئت مدیره و بازرسین موسسه باید ارائه شود. یکی از الزامات این جلسه آن است که تعداد افراد باید فرد و حداقل 3 نفر باشد. پس از رای گیری و تعیین سمت اعضای اصلی هیئت مدیره، آنها باید فرم صورت جلسه را در 3 نسخه پر کرده و امضاء نمایند. نام اختصاری محک برگرفته از نوع فعالیت این موسسه ثبت شرکت میباشد (موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان) و لوگوی محک طرح برگ است که نماد حیات و زندگی است و برروی آن کودک و خانوادهاش امیدوارانه ایستادهاند. ( تبصره ) – هیات مدیره در حفظ و حراست از پروانه فعالیت، مهر و آرم مسئولیت قانونی دارد و در صورت مفقود شدن مراتب ضمن آگهی در روزنامه تعیین شده به نیروی انتظامی ذیربط اطلاع داده شود.
یکی دیگر از وظایف موسسات خیریه در رابطه با کمک به کودکان و جوانان است. این بنیادها برای بهبود زندگی و شادی این کودکان، کارهای زیادی را انجام می دهند. تامین بخشی از هزینه ها، برگزاری جشن و تهیه هدیه در مناسبات خاص، از جمله مواردی است که این موسسات برای کودکان انجام می دهند.
قانون حمایت از حقوق معلولان
اشخاص حقیقی دارای پروانه معتبر از سازمان بهزیستی کشور ( اعم از پروانه فعالیت و پروانه مسئول فنی) در صورت عضویت در موسسات غیردولتی از ارائه گواهی های مربوط به عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه کیفری معاف می باشند. «باشگاه نیکوکاری احسان (بانیان)» برآن است تا به بستري مناسب براي همافزایی ظرفیتها و توسعه همکاریهای نیکوکاران و خیرین تبديل شود و به هدف نهايي خود، يعني حمایت و یاری آسیبدیدگان اجتماعی و بیماران مزمن روانی (که در سرای احسان نگهداری میشوند) برسد. یک صندوق خیریه روستایی که اهالی بتوانند کمک های مالی خود را برای پیشرفت امور روستا و توسعه آن واریز کنند چگونه میشود انجام داد و از کجا میشود مجوز گرفت و ثبت کرد.
تبصره2- اگر مدیر عامل عضو هیات مدیره باشد دوره مدیریت عاملی او از مدت عضویتش در هیات مدیره بیشتر نخواهد بود، لیکن انتخاب مجدد او طبق مقررات این اساسنامه بلامانع می باشد. تبصره 2- شرکت اعضای هیات مدیره در جلسات آن ضروریست و غیبت هر یک از اعضا بدون عذر موجه و بدون اطلاع قبلی تا 2 جلسه متوالی یا three جلسه متناوب در حکم استعفای عضو غایب خواهد بود. تبصره 2- رئیس هیات مدیره، رئیس هیات رئیسه مجمع عمومی خواهد بود مگر اینکه موضوع عزل یا انتخاب هیات مدیره باشد. تبصره 2- مجمع عمومی هیأت امنا ممکن است به صورت فوق العاده در هر زمان به تقاضای هیأت مدیره یا بازرس(ها) یا یک پنجم اعضاء هیات امنا در صورتی که هیات مدیره یا بازرس ظرف مدت 20 روز به درخواست اعضا مبنی بر تشکیل مجمع عمل ننماید، تشکیل می گردد.
محک همواره با هدف حفظ منزلت انسانی کودکان مبتلا به سرطان و خانوادهها در تلاش است که آنان شادمانه و امیدوارانه مراحل درمان را طی کنند و خانواده تنها به سلامت کودک خود بیاندیشد. تبصره – تخطی از مواد ۲۹ و ۳۰ اساسنامه سوء استفاده مالی محسوب و مرتکب یا مرتکبین برابر قوانین جزائی کشور تحت تعقیب قرار خواهند گرفت. ( تبصره ۴ ) – کمکهای نقدی افراد باید از طریق سیستم بانکی به حساب موسسه منظور ؛ یا در قبال ارائه رسید در محل موسسه دریافت شود و کمکهای جنسی نیز در قبال ارائه رسید به اهداءکننده صورت گیرد. هیئت مدیره و بازرسان تا زمانی که جانشین آنها از سوی هیات امناء تعیین و معرفی نشده اند به مسئولیت خود باقی خواهندبود. (تبصره) – بازرس می تواند بدون داشتن حق رای در جلسات هیئت مدیره شرکت نماید. بطور کلی هیئت مدیره می تواند هر مقدار معامله ای را که ضروری بداند در مورد نقل و انتقال اموال منقول و تبدیل به احسن یا رهن گذاری و فک رهن و استقراض به استثنای فروش اموال غیرمنقول که مستلزم تصویب هیات امنا می باشد بنام انجمن انجام دهد.
بسیاری از خانواده های نیازمند در تامین هزینه هایی که در زمان ترحیم یکی از اعضای خانواده پیش می آید، به مشکل بر می خورند. برخی از موسسه های خیریه افراد نیازمند را در این زمینه نیز کمک می کنند و به آنها در برگزاری مجلس ترحیم، یاری می رسانند. بسیاری از خانواده های نیازمند در تامین ثبت برند تجاری هزینه های تحصیلی کودکان به مشکل بر می خورند. یکی دیگر از کمک های خیرخواهانه این موسسات، در رابطه با تحصیل کودکان است. در بسیاری از مواقع، فرزندان این خانواده ها با وجود علاقه بسیار به درس و مدرسه، ترک تحصیل می کنند؛ زیرا خانواده آنها توانایی تامین هزینه های آنان را ندارند.
1-با درخواست اکثریت اعضای هیات مدیره یا بازرس؛ 2- با درخواست یک پنجم اعضای امنا. تبصره 3- دعوت برای مجمع عمومی عادی از طریق درج آگهی در روزنامه کثیر الانتشار حداقل 10 روز و حداکثر 40 روز قبل از برگزاری مجمع و با دعوت (کتبی- تلفنی) صورت می پذیرد. تبصره 1- اکثریت لازم جهت اتخاذ تصمیم مجمع عمومی عادی نصف به علاوه یک آرا حاضرین در جلسه رسمی مجمع می باشد مگر در خصوص انتخاب مدیران یا بازرسان که با اکثریت نسبی خواهد بود. در صورتی که در دعوت نخست، اکثریت حاصل نشد، جلسه دوم به فاصله حداقل 10(ده) روز تشکیل و با هر تعداد از اعضای حاضر، جلسه رسمیت خواهد یافت.
گفتنی است، مراکز نیکوکاری در مدارس علمیه با ارائه طرحنامهی خدمت و مجوز کمیته امداد امام خمینی(ره) می توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند. کارآفرینی در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی بخشی از جوایز و مشوق های در نظر گرفته شده برای این رویداد است. 265 ایده در محورهای مختلف در این رویداد ارائه شده بود که در پایان از ده ایده برتر تجلیل شد.
ممنوعیت تردد اصفهان
مجمع عمومی عادی متشکل از کلیه اعضای هیأت امنا که به تعداد 9 نفر تشکیل و عالیترین مرجع تصمیم گیری است که به صورت عادی یا فوق العاده تشکیل می شود. ۱۰- همکاری با موسسات علمی، تحقیقاتی، خیریه ای، آموزشی، درمانی و دانشگاهی در راستای اهداف موسسه. 1- تخفیف50% هزینه ثبت نام برای عضویت دانش آموزان ، مولفان و کارکنان گاج در کتابخانههای عمومی تحت مدیریت نهاد.