پرش به محتوا
خانه » راهنمای انتخاب نام برند

راهنمای انتخاب نام برند

  • از

نمی‌توانید نامی غیرمرتبط و بی‌ربط برای آن انتخاب کنید و بهتر است نامی انتخاب کنید که با کار شما مرتبط باشد و همخوانی داشته باشد. این وب‌سایت منابع و اطلاعاتی را درمورد علائم تجاری موجود و روند درخواست علامت تجاری در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان مثال آن‌ها نام تجاری شما را در تلویزیون، رادیو یا هر جای دیگری می‌شنوند. سپس آن را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند اما نمی‌توانند شما را پیدا کنند زیرا املای صحیح نام تجاری شما را نمی‌دانند. بهترین نام‌های تجاری توصیف‌کننده نیستند – برند نماینده یک ایده بزرگ است و کلمات را به‌درستی به عناصر احساسی تبدیل می‌شود. یکی دیگر از ضعف‌ها این نوع از انتخاب نام برند این است که اگر قصد فروش شرکت را داشته باشید، نام شما همراه شرکت خواهد بود.

حالا صفحات فرود چی هستن؟ صفحات فرود یا Landing page صفحات ساده‌ای هستن که هدفی رو دنبال می‌کنن. که مثلاً برای خوش‌آمدگویی به مخاطب، دعوت از مخاطب برای انجام کاری مثل پر کردن یک فرم یا معرفی و خرید محصول طراحی میشن. تو این مرحله سه صفحه فرود یکسان رو طراحی می‌کنین و تو هر صفحه فقط اسم برند رو تغییر میدین.

  • این کار کمک می‌کند تا برند شما در ذهن مخاطب یک تصویر کاملا مشخص و واضح داشته باشد.
  • پس از تهیه چک لیست می توانید نکاتی مثل کلماتی که حتما قصد دارید در ساخت اسم برند از آن استفاده کنید یا اصطلاحات رایج در کسب و کارتان و یا مواردی که باید از آن بپرهیزید را یادداشت نمایید.
  • هنگام انتخاب نام شرکت دقت کنید نام­هایی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارند قابل قبول نیستند.
  • حالا وقت آن رسیده است که از بین اسامی کاندید شده 3 مورد از میان آن‌ها انتخاب نمایید.
  • تلفظ اسم تجاری و به خاطر سپردن آن باید برای کاربران امری راحت باشد.

نام تجاری باید ویژگی‌هایی مثل رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن ایجاد کند. در این قسمت به چند نمونه از اسامی قابل انتخاب برای برند اشاره می کنیم . تلفظ اسم تجاری و به خاطر سپردن آن باید برای کاربران امری راحت باشد. توانایی ارتباط با مصرف کنندگان در انتخاب نام زیبا و شکیل برای برند بسیار حائز اهمیت است. حقیقت این است که اگر یک شرکت به برندی محبوب و قابل اعتماد تبدیل شود دیگر نیازی نیست برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان تبلیغات گسترده انجام دهد.

مراحل ثبت اسم برند در ایران

فروشگاه آنلاین شما هم می‌تواند سود زیادی برایتان داشته باشد. در ادامه باید بازار کار مرتبط با خودتان را بررسی کنید و عملکرد رقبا را بسنجید. ببینید رقبا برای رسیدن به جایگاه برتری که نسبت به شما دارند چه کارهایی انجام داده‌اند و تمایز آن‌ها نسبت به شما چه بوده است؟ برای برتر بودن باید ارزش پیشنهادی فراتر از رقبا داشته باشید تا مشتریان به سمت شما بیایند. اما قبل از هر اقدامی مراحل انتخاب نام برند را با ما طی کنید تا نامی درخور و شایسته برگزینید. شرکت سهامی عام، جز شرکت‌های تجاری است که این شرکت‌ها به این دلیل سهامی عام خوانده می‌شوند که سرمایه خود را از طریق فروش سهام خود به مردم به دست می‌آورند، و درصدی از سهام در دست مردم و درصدی در دست مسئولین شرکت هست. نام تجاری باید خصوصیات و ویژگی هایی مانند رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن مخاطبان ایجاد کند.

از همین‌رو حتما در این مسیر به کمک بهترین شرکت انتخاب اسم برند نیاز پیدا خواهید کرد. برای انتخاب اسم برند، پیدا کردن ایده برای اسم شرکت، راهنمایی انتخاب اسم برند ایرانی و اطلاع از لیست اسامی خاص برای برند می‌توانید از کارشناسان ما در برند یک کمک بگیرید. تیم برند یک طی مراحل زیر شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد. در این مقاله شما با مراحل نام گذاری برند آشنا خواهید شد تا نامی خلاقانه و منحصر به فرد برای برند خود انتخاب کنید. برندسازی و ثبت برند یکی از بخش‌های مهم کسب و کار شما است. اگر به این موضوع اهمیت دهید، حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسید و خیلی سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانید رشد کنید.

درصورتی‌که برندتان بین‌المللی است، می‌توانید از my یا the در ابتدا و online یا world در انتها اضافه نمایید. اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده می‌نمایید، حتما از منحصربه‌فرد و توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید. مثلا نام شرکت شما کالاسازان خوشخواب هزاره سوم است و شما روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز می‌نمایید. خاص بودن نام برند تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد چنانچه متمایز بودن نام انتخابی مسئله بسیار اساسی است که نباید آن را نادیده گرفت . نام انتخابی باید ساده و صریح باشد چنانچه دشوار بودن تلفظ ، نوشتار می تواند تأثیر منفی در فروش ، تبلیغات و به یاد ماندن آن در حافظه مشتریان داشته باشد . اسم برند مربوطه نباید بر خلاف قوانین و موازین شرعی باشد .

انتخاب اسم برند

حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند. مشکلی که این‌جا وجود دارد این است که شرکت‌های بزرگ منابع مالی زیادی در اختیار دارند که ممکن است در یک کسب و کار کوچک در شروع نداشته باشد. کسب و کارهای بزرگ هزینه‌ی زیادی را برای تبلیغات و برندینگ خود انجام می‌دهند که کسب و کارهای کوچک قادر به انجام آن نیستند. بعضی افراد در شروع فرآیند انتخاب نام شرکت دچار شک بین اسم سخت و اسم آسان می‌شوند. مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است.

نام برند شما داستان برند شماست

این نام ها توصیفی نیستند، اما به نوعی نگرش های مرتبط با تجارت خود را ارائه می دهند. در مورد همین امر می‌توانید از «جوی راندو، بنیانگذار آژانس بازاریابی در یکی از ایالات آمریکا سوال کنید، او در ابتدا نام تجاری کسب و کار خود را محدود به منطقه ی جغرافیایی کرده بود، و تجارت او بسیار سریع رشد کرد! اما زمانی که تصمیم گرفت در شهرهای دیگر نیز دفاتر خود را راه اندازی کند، توضیح این نام به مشتریان ساکن آن شهرها سخت شد. به همین دلیل پروسه ای طولانی و با از دست دادن بخش زیادی از سئو سایت خود را به دلیل تغییر نام به نامی جامع تر سپری کرده است.

حتی اگر اسم پیج بلند تر از حد معمول هم شد اما تلفظ راحتی را داشت حتما از آن استفاده کنید. ابزار Business Name Generator با استفاده از این ابزار تنها با وارد کردن کلمه یا کلماتی لیستی از نام­های تجاری ممکن برایتان تولید و نمایش داده می­شود. ثبت شرکت در تهران این ابزار همچنین شناسایی نام­های دامنه برای نام هر کسب و کار را ممکن و مشخص می­سازد. در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد. برای راحتی کار به یکی از لغت نامه­های دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید.

۲ راه اندازی طوفان فکری خیلی کمک می‌کند

از میان آن اسم مرحله قبل باید در آخر تنها سه اسم باقی بماند! احتمالاً این قسمت ناامیدکننده‌ترین بخش انتخاب اسم برند باشد؛ چون بسیاری از اسم‌هایی که دوست دارید ممکن است از قبل رزرو شده باشند. احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. در آخر از میان تمام آن‌ها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید.

تو این شرایط هم ناامید نشین چون ثبت برند ممکنه یکم طولانی و سخت باشه ولی چون قراره برای سالیان طولانی زمان و پولتون رو برای اون هزینه کنین ارزشش رو داره. لیست جامعی از اسامی خاص و عامی در این صفحه توسط کارشناسان ثبتاد برای شما تهیه شده است تا بتوانید به راحتی اسم برند، لوگو و علائم تجاری خودتان را انتخاب کنید. در صورتی که برای انتخاب اسم مشکلی داشتید می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید که شما را راهنمایی کنند. اگر از مشتریان ثبتاد هستید انتخاب اسم برند بصورت رایگان برای شما انجام خواهد شد. یعنی اونقدر شرکت و برند به ثبت رسیده که برای انتخاب یک اسم باید کلی تحقیق و تفکر کرد. حتی اگر برای ثبت شرکت اقدام کرده باشید، دیدید که جدیدا اسم انتخابی باید شامل سه کلمه باشد تا احتمال مشابه بودن اسامی برندها خیلی کمتر شود.

متقاضیان به جهت ثبت برند تجاری شان ملزم به پیروی از شرایط انتخاب نام برند می باشند تا نام درخواستی قابلیت ثبت پیدا کند و مورد تایید قرار بگیرد . وقتی با چالش نامگذاری روبرو شدید قبل از هر چیزی با ایده های خود و کارمندان تان شروع کنید. مهم نیست چه چیزی باشد، حتی اگر اسم های پیشنهادی بوی گند می دهند این تمرین خوب و خلاقانه ای برای تعریف ماهیت برندتان خواهد بود. اگر بودجه لازم را دارید با سپردن کار به دیگران دغدغه کمتری خواهید داشت و شاید این یک سرمایه گذاری مناسب باشد.

آن‌ها می‌توانند به طور بالقوه در این تحقیق به شما کمک کنند. در حال حاضر ممکن است استارت آپ شما روی محصول خاص یا مکان یا بازار خاصی هدف‌گذاری شده باشد. اما این به این معنی نیست که شما باید نام تجاری ثبت تغییرات شرکت خود را به چیزی خاص اختصاص دهید. به عنوان مثال، تصور کنید که شما یک برند مد و فشن ایجاد می‌کنید که شلوار جین مردانه می‌فروشد. نام‌گذاری شرکت شما به عنوان «شلوار جین برای مردان» ایده بسیار بدی است.